ABÚ ZABÍ - Druhý den testů mladých pilotů za účasti šesti týmů Formule 1 v Abú Zabí byl nejrychlejší Antonio Félix da Costa, který jezdil s Red Bullem RB8.
Portugalec dnes ujel na okruhu 62 kol a o jednu příčku si polepšil, byť zajel o 28 tisícin horší čas než včera Kevin Magnussen. S odstupem půl sekundy za ním skončil Oliver Turvey s McLarenem MP4-27, o nějž se dělil s Garym Paffettem.
S Lotusem E20 se dnes představil Edoardo Mortara, který skončil třetí - o příčku lépe než rezervní pilot Sauber Esteban Gutiérrez. Mexičan se letos objevil v jednom z pátečních tréninků před Velkou cenou Indie a dnes urazil největší vzdálenost - 522 km.
Johnny Cecotto s vozem Toro Rosso a Giedo van der Garde uzavírají výsledkovou listinu druhého dne testování mladíků.
"Dopolední část pro mne byla velmi zajímavá, protože jsme testovali mnoho různých věcí. Doufám, že jsem inženýrům poskytl svou co nejcennější zpětnou vazbu. Poté, co jsem s vozem jezdil nedávno v Indii, cítím při řízení mnohem větší důvěru v systémy, jako jsou KERS a DRS," uvádí Gutiérrez.
V dopolední části jsem používal pouze tvrdé pneumatiky, ale odpoledne jsem si rozhodně užil i středně-tvrdou a měkkou směs. Poslední sektor trati je pro mě trochu obtížný, obzvlášť zatáčka č, 20. Nemám zatím důvěru tam více tlačit," přiznává testovací pilot Sauberu.
Nejrychlejší kolo dnes předvedl Antonio Felix da Costa (foto: Red Bull Racing)
Hlavní traťový inženýr švýcarského týmu - Giampaolo Dall'Ara - dodává: "Dopoledne jsme se zaměřili na aerodynamické práce, během obědové přestávky jsme udělali změnu v nastavení. Později odpoledne jsme zopakovali včerejší program s Robinem - poskytli jsme Estebanovi sadu středně-tvrdých i měkkých pneumatik. Nakonec jezdil s velkým množstvím paliva na středně-tvrdých pneumatikách. Zítra máme v plánu testování brzd a práci na nastavení."
Dnešní program Caterhamu přibližuje Van der Garde: "Dnes jsme odjeli znatelně více kol než včera. Dopoledne jsme strávili prací na aerodynamice a jezdili jsme z několika odlišnými nastaveními, která týmu poskytla obrovské množství dat ke zpracování. Ta pro nás budou v posledních dvou závodech sezóny opravdu užitečná. Odpoledne jsme se přesunuli k delším jízdám, zaměřili jsme se na management pneumatik a na to, jak se vůz chová s různým množstvím paliva. S pokrokem jsem spokojený.
Ke konci jsme nasadili měkké pneumatiky a mohl jsem absolvovat pár jízd, které se blížili výkonnostním jízdám podobným těm ve třetích trénincích. Auto mělo více paliva než v kvalifikaci, ale jsem spokojený s tím, jak jsem skončil," dodává Van der Garde, který se sveze znovu až v Brazílii. Oba páteční tréninky v USA budou patřit Vitalijovi Petrovovi a Heikkimu Kovalainenovi, protože se jedná o novou trať.
Konečné výsledky druhého dne testů mladíků v Abú Zabí
Dnešní snímky z testování v Abú Zabí najdete pod článkem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.