Jaime Alguersuari se vydal proti proudu, když dle jeho slov aktuální průběh sezony nehraje do karet v boji o titul Sébastienu Vettelovi.
Sebastian Vettel má momentálně šestibodový náskok na Fernanda Alonsa a je tak hlavním favoritem v boji o titul. Red Bullu se konečně podařilo vylepšit jejich RB8, když zvláště v kvalifikaci se ukazují přednosti dvojitého DRS. Díky němu může úřadující mistr světa na špici udávat tempo, když mu charakteristika tratě ideálně sedí.
I tak si bývalý jezdec týmu Toro Rosso, Jaime Alguersuari, ve svém sloupku na BBC myslí, že Vettel nebude mít ještě cestu za titulem zrovna hladkou. "V této sezoně jsme viděli tolik náhlých změn, takže by bylo předčasné toho hodně vidět za vítězstvím Vettela v Koreji." Po závodu minulý týden Alonso řekl, že si myslí, že Red Bull je technicky na výši.
Krajan Alonsa ale rudému týmu věří: "Má absolutně pravdu, člověk musí analyzovat jen realitu. McLaren byl v některých částech sezony rychlejší než všichni ostatní, ale ne vždy. Alonso měl pod kontrolou pár závodů a všichni tehdy věřili, že vyhraje. Teď má vše pod kontrolou Red Bull a každý si myslí, že vyhraje."
Alguersuari porkračuje: "V této sezoně nemůže nikdo říci: 'Je to tak a tak to zůstane'. Před nám jsou ještě čtyři závody a může se stát vše. Nejde jen o to být nejrychlejší." Rozložení sil se v této sezoně opravdu velice často měnilo. Aktuální dominance Red Bullu je tak poměrně neobvyklá, Vettel se stal prvním pilotem letos, který vyhrál tři závody po sobě. Nikomu jinému se nepodařilo vyhrát ani dvakrát po sobě.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.