Jaime Alguersuari ve svém sloupku pro BBC znovu vyjádřil jistotu, že se příští rok objeví na startovním roštu Formule 1.
Španěl, který přišel po skončení loňské sezóny o své místo u Toro Ross, v současné době testuje pneumatiky pro Pirelli a komentuje závody pro jedno z rádií britské BBC.
"Opravdu si letos užívám svou roli komentátora pro BBC Radio 5 Live, ale příštích třech závodů se nezúčastním. Bylo to již nějako dobu plánováno. Je pro mě lepší, když se budu moci připravovat na příští rok a trénovat, protože jsem si jistý, že budu opět jezdit v F1," píše Alguersuari.
Nyní ho ještě čeká plnění úkolů pro Pirelli: "Také se za dva týdny zúčastním důležitého testu s Pirelli v Paul Ricard ve Francii, kde se rozhodneme pro specifikace mokrých pneumatik pro příští rok. Krom toho se budu věnovat tréninku."
Pirelli chce příští rok kvůli klesajícímu počtu zastávek opět změkčit směsi a zavést jednu novou mokrou.
Mistrem světa F1 se podle něj letos stane Alonso: "Šampionát vyhraje ten, kdo udělá nejméně chyb a udrží si konzistenci dojezdu do cíle - a to je zatím případ Alonsa. Udržuje si skvělou konzistenci v získávání bodů a je stále ve velmi slibné pozici."
Fernando Alonso připraven v kokpitu na výjezd z garáže v Singapuru (foto: Scuderia Ferrari)
"Zdá se, že Red Bull nemá nejspolehlivější auto - měli několik selhání včetně problémů s alternátorem ve Vettelově voze ve Valencii a v Monze, totéž platí pro McLaren. Ferrari ale dokončuje všechny závody. Nikdy se nekazí. Alonsovo jediné odstoupení bylo způsobeno nehodou na startu v Belgii, za což vůbec nemůže," chválí svého krajana Alguersuari.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.