Jaime Alguersuari ve svém sloupku pro BBC znovu vyjádřil jistotu, že se příští rok objeví na startovním roštu Formule 1.
Španěl, který přišel po skončení loňské sezóny o své místo u Toro Ross, v současné době testuje pneumatiky pro Pirelli a komentuje závody pro jedno z rádií britské BBC.
"Opravdu si letos užívám svou roli komentátora pro BBC Radio 5 Live, ale příštích třech závodů se nezúčastním. Bylo to již nějako dobu plánováno. Je pro mě lepší, když se budu moci připravovat na příští rok a trénovat, protože jsem si jistý, že budu opět jezdit v F1," píše Alguersuari.
Nyní ho ještě čeká plnění úkolů pro Pirelli: "Také se za dva týdny zúčastním důležitého testu s Pirelli v Paul Ricard ve Francii, kde se rozhodneme pro specifikace mokrých pneumatik pro příští rok. Krom toho se budu věnovat tréninku."
Pirelli chce příští rok kvůli klesajícímu počtu zastávek opět změkčit směsi a zavést jednu novou mokrou.
Mistrem světa F1 se podle něj letos stane Alonso: "Šampionát vyhraje ten, kdo udělá nejméně chyb a udrží si konzistenci dojezdu do cíle - a to je zatím případ Alonsa. Udržuje si skvělou konzistenci v získávání bodů a je stále ve velmi slibné pozici."
Fernando Alonso připraven v kokpitu na výjezd z garáže v Singapuru (foto: Scuderia Ferrari)
"Zdá se, že Red Bull nemá nejspolehlivější auto - měli několik selhání včetně problémů s alternátorem ve Vettelově voze ve Valencii a v Monze, totéž platí pro McLaren. Ferrari ale dokončuje všechny závody. Nikdy se nekazí. Alonsovo jediné odstoupení bylo způsobeno nehodou na startu v Belgii, za což vůbec nemůže," chválí svého krajana Alguersuari.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.