Obhájce titulu Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku. Druhý byl pilot McLarenu Hamilton a třetí Alonso na Ferrari.
Třetí a zároveň poslední z volných tréninků před kvalifikací na Velkou cenu Singapuru, která je čtrnáctým podnikem letošního seriálu mistrovství světa Formule 1. Na okruhu Marina Bay mají piloti dalších šedesát minut na to, aby našli ideální nastavení pro své vozy.
Dnešní den přinesl i čerstvého šampiona GP2, kterým se stal Davide Valsecchi. Na trati je tropická noc, teplota vzduchu je 31 °C při 63% vlhkosti, teplota asfaltu je 33 °C. Na semaforu je již zelené světlo a tudíž začíná odpočítávání oněch šedesáti minut.
Jako první se na trať vydává Kimi Räikkönen následován oběma vozy Marussia. Hned v úvodu se na trať vydali všichni piloti, aby si tak zajeli instalační kolo. Pouze Kovalainen, Petrov a Maldonado si připsali kola dvě. Prvním pilotem, který stanovil základní čas (1:56,339 min) je Kamuj Kobajaši.
Průjezdem dalších pilotu se však hodnota nejrychlejšího času posouvá směrem dolů. Räikkönen (1:52,018), Hülkenberg (1:52,534) a Pérez (1:53,020). Na trati jsou oba piloti stáje Mercedes, Schumacher a Rosberg.
Nejrychlejší kolo má teď hodnotu 1:51,902 a jeho autorem je Paul Di Resta, zatímco do boxů se vrací Pérez s poškozeným vozem. Lewis Hamilton jde do čela s časem 1:50,730 následován Hülkenbergem, který je teď druhý. Na trati je také Jenson Button a hned je nejrychlejší 1:50,524, na čele jsou tak oba piloti stáje McLaren. Hamilton se však nehodlá smířit s danou situací a svůj čas posouva zpět do čela (1:50,223).
Na trať se vydaly oba vozy Red Bull a jsou opět pekelně rychlý: Webber 1:50,362 min, zatímco Vettel je pomalejší 1:50,594. Zatím jediní, kteří ještě nezajeli měřené kolo, jsou oba piloti Ferrari a Petrov. Na trati mezitím zastavil Timo Glock, jeho vůz Marussia vypověděl službu.
Svou výkonnost potvrzuje Vettel a s časem 1:49,614 jde do čela a překonává tak oba vozy McLaren. Po průjezdu Alonsova Ferrari je však vše jinak, španělský pilot se dokazal vklínit mezi Vetteluv Red Bull a McLareny.
Vettel ovládl všechny tři tréninky pod umělým světlem v Singapuru (foto: Red Bull Racing)
Hamilton vytvořil chybu v první zatáčce, také Pérez byl trochu divoký v šikaně u zatáčky číslo deset.
Alonso ukrajuje cenné desetinky na Vettela, ale stále je druhý. Räikkönen zajíždí také velice rychlý čas, ale stačí to pouze na deváté místo. Alonso míří do boxů, zatímco Massa krouží dál, dokázal se o něco zlepšit, ale na posun v pořadí to nestačí, je šestý.
Dvacet minut před koncem nasazuje Bruno Senna červené pneumatiky a je tak prvním pilotem na měkčí směsi. Rychlost jeho pneumatik se projevuje hned vzápětí, čas 1:49,715 min ho posouvá na druhé místo.
Mark Webber napodobuje Péreze v průjezdu šikanou, jeho vůz je značně poškozen a Webber jede k mechanikům, aby tak zkontrolovali rozsah poškození.
De la Rosa zaznamenal čas 1:54,875 je tak beznadějně poslední, včera navíc měnil převodovku a tak ho postihne penalizace v podobě posunu o pět míst na startu, ale moc velký vliv na jeho postavení to mít nebude.
Paul di Resta si v rádiu stěžuje na servořízení, které mu nedovoluje řídit vůz podle jeho představ, je to vidět i na výsledku, je čtrnáctý, zatímco jeho týmový kolega osmý. Mezitím Vettel zajíždí nové nejrychlejší kolo 1:47,947.
Sedm minut před koncem tréninku zajíždí Fernando Alonso čas 1:48,623 a je druhý, ztrácí tak na Vettela šest desetin. Další piloti nazouvají super měkké pneumatiky, 1:48,865 zajíždí Räikkönen, a jde tak na třetí místo, Massa je čtvrtý s časem 1:49,458.
Lewis Hamilton zajíždí na červeně označených pneumatikách druhý čas a je tak před Alonsem,ale za Vettelem.
Počty kol ujetých ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Dvě minuty před koncem je tu červená vlajka, Vitalij Petrov boural v předposlední zatáčce u nájezdu do boxové uličky.
Trénink je tak ukončen vskutku netradičním způsobem. Nejrychlejší je v Singapuru potřetí za sebou opět Vettel před Hamiltonem a Alonsem.
Dnes mu zřejmě pomohlo i nové čtyřprvkové přední křídlo, které se na okruh dostalo na poslední chvíli. Ferrari své nové zadní křídlo nenasadí, zůstává u starého, které je z pohledu ovladatelnosti a přítlaku na zádi konzistentnější.
Maximální rychlosti: 1. Kobajaši - 302 km/hod; 2. Senna - 300; 3. Button - 300; 4. Hamilton - 300; 5. Schumacher - 300; 6. Di Resta - 300.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.