Obhájce titulu Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku. Druhý byl pilot McLarenu Hamilton a třetí Alonso na Ferrari.
Třetí a zároveň poslední z volných tréninků před kvalifikací na Velkou cenu Singapuru, která je čtrnáctým podnikem letošního seriálu mistrovství světa Formule 1. Na okruhu Marina Bay mají piloti dalších šedesát minut na to, aby našli ideální nastavení pro své vozy.
Dnešní den přinesl i čerstvého šampiona GP2, kterým se stal Davide Valsecchi. Na trati je tropická noc, teplota vzduchu je 31 °C při 63% vlhkosti, teplota asfaltu je 33 °C. Na semaforu je již zelené světlo a tudíž začíná odpočítávání oněch šedesáti minut.
Jako první se na trať vydává Kimi Räikkönen následován oběma vozy Marussia. Hned v úvodu se na trať vydali všichni piloti, aby si tak zajeli instalační kolo. Pouze Kovalainen, Petrov a Maldonado si připsali kola dvě. Prvním pilotem, který stanovil základní čas (1:56,339 min) je Kamuj Kobajaši.
Průjezdem dalších pilotu se však hodnota nejrychlejšího času posouvá směrem dolů. Räikkönen (1:52,018), Hülkenberg (1:52,534) a Pérez (1:53,020). Na trati jsou oba piloti stáje Mercedes, Schumacher a Rosberg.
Nejrychlejší kolo má teď hodnotu 1:51,902 a jeho autorem je Paul Di Resta, zatímco do boxů se vrací Pérez s poškozeným vozem. Lewis Hamilton jde do čela s časem 1:50,730 následován Hülkenbergem, který je teď druhý. Na trati je také Jenson Button a hned je nejrychlejší 1:50,524, na čele jsou tak oba piloti stáje McLaren. Hamilton se však nehodlá smířit s danou situací a svůj čas posouva zpět do čela (1:50,223).
Na trať se vydaly oba vozy Red Bull a jsou opět pekelně rychlý: Webber 1:50,362 min, zatímco Vettel je pomalejší 1:50,594. Zatím jediní, kteří ještě nezajeli měřené kolo, jsou oba piloti Ferrari a Petrov. Na trati mezitím zastavil Timo Glock, jeho vůz Marussia vypověděl službu.
Svou výkonnost potvrzuje Vettel a s časem 1:49,614 jde do čela a překonává tak oba vozy McLaren. Po průjezdu Alonsova Ferrari je však vše jinak, španělský pilot se dokazal vklínit mezi Vetteluv Red Bull a McLareny.
Vettel ovládl všechny tři tréninky pod umělým světlem v Singapuru (foto: Red Bull Racing)
Hamilton vytvořil chybu v první zatáčce, také Pérez byl trochu divoký v šikaně u zatáčky číslo deset.
Alonso ukrajuje cenné desetinky na Vettela, ale stále je druhý. Räikkönen zajíždí také velice rychlý čas, ale stačí to pouze na deváté místo. Alonso míří do boxů, zatímco Massa krouží dál, dokázal se o něco zlepšit, ale na posun v pořadí to nestačí, je šestý.
Dvacet minut před koncem nasazuje Bruno Senna červené pneumatiky a je tak prvním pilotem na měkčí směsi. Rychlost jeho pneumatik se projevuje hned vzápětí, čas 1:49,715 min ho posouvá na druhé místo.
Mark Webber napodobuje Péreze v průjezdu šikanou, jeho vůz je značně poškozen a Webber jede k mechanikům, aby tak zkontrolovali rozsah poškození.
De la Rosa zaznamenal čas 1:54,875 je tak beznadějně poslední, včera navíc měnil převodovku a tak ho postihne penalizace v podobě posunu o pět míst na startu, ale moc velký vliv na jeho postavení to mít nebude.
Paul di Resta si v rádiu stěžuje na servořízení, které mu nedovoluje řídit vůz podle jeho představ, je to vidět i na výsledku, je čtrnáctý, zatímco jeho týmový kolega osmý. Mezitím Vettel zajíždí nové nejrychlejší kolo 1:47,947.
Sedm minut před koncem tréninku zajíždí Fernando Alonso čas 1:48,623 a je druhý, ztrácí tak na Vettela šest desetin. Další piloti nazouvají super měkké pneumatiky, 1:48,865 zajíždí Räikkönen, a jde tak na třetí místo, Massa je čtvrtý s časem 1:49,458.
Lewis Hamilton zajíždí na červeně označených pneumatikách druhý čas a je tak před Alonsem,ale za Vettelem.
Počty kol ujetých ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Dvě minuty před koncem je tu červená vlajka, Vitalij Petrov boural v předposlední zatáčce u nájezdu do boxové uličky.
Trénink je tak ukončen vskutku netradičním způsobem. Nejrychlejší je v Singapuru potřetí za sebou opět Vettel před Hamiltonem a Alonsem.
Dnes mu zřejmě pomohlo i nové čtyřprvkové přední křídlo, které se na okruh dostalo na poslední chvíli. Ferrari své nové zadní křídlo nenasadí, zůstává u starého, které je z pohledu ovladatelnosti a přítlaku na zádi konzistentnější.
Maximální rychlosti: 1. Kobajaši - 302 km/hod; 2. Senna - 300; 3. Button - 300; 4. Hamilton - 300; 5. Schumacher - 300; 6. Di Resta - 300.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.