SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Sebastian Vettel řádil ve druhém tréninku a potvrdil, že městský okruh v Singapuru Red Bullu sedí a bude třeba s nimi počítat v bitvě o nedělní vítězství. Daří se i McLarenu - Jenson Button na Němce ztratil tři desetiny.
Podmínky na začátku druhého tréninku byly mnohem lepší: teploty stejné (28 °C), zataženo, ale dráha byla už zcela suchá. Tato část je velmi důležitá pro přípravu na kvalifikaci i závod, protože se jede ve stejnou dobu.
Jako první vyrazily na dráhu oba Williamsy, s vozem HRT se konečně svezl i Karthikeyan, kterého v prvním tréninku vystřídal Číňan Ma. První měřený pokus předvedl Maldonado - 2:00,155 min. Brzy jej překonala celá řada jezdců, před McLareny stál na čele Vettel (1:50,497), byť si stěžoval na blokování předních kol při brzdění.
Lotus má v Singapuru nové zadní křídlo s efektivnějším DRS, kvůli počasí jej do prvního tréninku nenasadil a rozhodl se jej netestovat ani ve druhé páteční části.
Ferrari dnes zkoušelo dva druhy zadních křídel. Jedno je zcela nové: hlavní profil, klapka i bočnice s osmi třásněmi v dolní částí míst čtyř - z toho poslední čtyři jsou spojeny s difuzorem. Red Bull jezdil s různými nosy s odlišnými úrovněmi přítlaku.
Hamilton (1:50,074 min) se po 24 min dostal před Vettela a Senna v té chvíli již nazul super-měkkou směs (1:52,384). Lewis pro tento víkend a několik dalších závodů dostal nového inženýra: Andyho Lathama střídá Mark Temple. Co se týče vozu MP4-27, britský tým přivezl nové přední i zadní křídlo.
Přední křídla před garáží Ferrari (foto: C. Malbranque)
Zatímco se v paddocku stále spekuluje o možném přestupu Hamiltona k Mercedesu a vytlačení Schumachera do důchodu, Peter Sauber prohlásil, že by Schumiho bral "ihned," pokud by byl k dispozici.
Petrov byl v úvodu nejrychlejší na rovinkách (302 km/hod), pro zvýšení přítlaku se mu proto Caterham rozhodl zvětšit úhel náběhu klapky předního křídla o jeden stupeň.
Sennovi se nedařilo a po 35 min mu ujela záď vozu, který následně rozbil o zeď za 19. zatáčkou, trénink byl červenými vlajkami přerušen. Po osmi min byl jeho Williams FW34 odklizen a provoz obnoven.
Pořadí bylo v polovině tréninku následující:1. Hamilton 1:50,0742. Vettel + 0,4233. Alonso + 0,6604. Button + 0,7635. Maldonado + 0,7986. Webber + 0,8197. Rosberg + 1,1168. Schumacher + 1,282
Hamilton zahájil druhou polovinu velmi rychle - 1:49,086 min - i přes to, že byl v poslední zatáčce příliš široký. Za něho se posunul Massa (1:50,039). Webber však opět potvrdil, že Singapur Red Bul sedí - 1:48,964.
Pérez dostává zprávu, že je sice v šikaně Sling rychlý, ale na výjezdu z ní ztrácí. Inženýr mu doporučuje, aby neobětoval nájezd do ní.
Zajímavá situace byla v boxech, kde mechanici Lotusu úzkostlivě čistili zbytky gumy po odjezdu svých vozů, zatímco Force Indie si své stání protáčením záměrně pogumovávali.
Kimi Räikkönen v průběhu druhého tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Po hodině se dopředu propracovali Alonso (1:48,896) a Button (1:48,651 min). Ferrari se u obou jezdců vrátilo ke starší verzi zadního křídla, nové zřejmě nefunguje dle jejich představ. Na čele se usadil Vettel (1:48,340) - všichni už na super-měkkých pneumatikách.
Lotus zatím trochu ztrácí, po celou dobu však jezdil s těžším vozem a jeho piloti byli s nastavením vozu E20 spokojeni. Hamilton dostal v závěru rádiem hlášku, že při simulaci závodu jezdí podobné časy jako Räikkönen, vypadaly však konzistentněji.
Závěr byl ve znamení dlouhých jízd a simulace závodu, proto se pořadí na čele již neměnilo. Pérez se lehce dotkl zdi na konci rovinky, ale po zacouvání bez viditelného poškození pokračoval dále. Jeho kolega nezůstal pozadu, v podjezdu ho zaskočil přetáčivý smyk.
Webber měl mechanický problém s příčným rozložením hmotnosti, jeho týmový kolega Vettel ale potvdil, že je Red Bull ve fromě. Za ním se seřadili Button (+ 0,311 s) a Alonso (+ 0,556). Massa hlásil že se "plně trápí se zádí."
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Petrov - 302 km/hod; 2. Hamilton - 301; 3. Kovalainen - 300; 4. Button - 300; 5. Rosberg - 300; 6. Schumacher - 299.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.