Marussia dnes jmenovala mladou vycházející hvězdu - Maxe Chiltona - na pozici svého oficiálního rezervního pilota F1. V této roli začne působit od Velké ceny Japonska.
21letý Brit letos závodí za tým Marussia Carling v sérii GP2. Minulý měsíc s ním vyhrál po startu z prvního místa závod na Hungaroringu. Chilton se s týmem F1 zúčastní zbývajících závodů sezóny 2012, bude se účastnit schůzek s inženýry a připravovat se na případný záskok do závodů, pokud by se ho Timo Glock nebo Charles Pic nemohl zúčastnit.
"V rámci naší podpory budoucí generace závodních talentů přirozeně bedlivě sledujeme nižší formulové série, obzvlášť ty, které v kalendáři F1 závodí s námi. Díky spojení s Carlinem a vytvoření týmu Marussia Carlin GP3 jsme posílili naši podporu klíčové přestupní série GP2," popisuje šéf Marussie John Booth.
"Působivé výkony Maxe Chiltona v letošní sezóně zdaleka nezůstaly bez povšimnutí. Zdá se, že s každým dalším závodem dospívá. Jsme všichni potěšeni tím, že přetavil své první pole position v první vítězství v Maďarsku minulý měsíc.
Důležitou součástí výchovy kteréhokoliv mladého pilota, jenž chce postoupit do nejvyšší úrovně motosportu, je trávení času úzkou spolupráci s inženýrskou komunitou a dalšími zkušenými piloty. To je důležitým prvkem našeho programu pro mladé jezdce.
V roli našeho rezervního pilota pro zbytek sezóny 2012 bude Max vystaven požadavkům na soutěžení v F1 do té míry, aby byl plně připravený naskočit do MR01, bude-li to zapotřebí.
Max už s naším vozem jezdil během testování mladých pilotů, bude to pro něj tedy příležitostí stavět na svých zkušenostech s prací s inženýry, stejně jako splňovat další požadavky kladené na naše jezdce - včetně marketingových aktivit. Těšíme se na to, že se stane součástí F1 týmu Marussie," dodává Booth.
Max Chilton během testu mladých pilotů s vozem F1 v Silverstone (foto: Marussia Racing)
Mladý Chilton ke své nové roli uvádí: "Jsem potěšen tím, že mi byla poskytnuta tato fantastická příležitost - být součástí týmu Marussia F1 pro zbytek sezóny 2012. Můj zážitek s týmem v Silverstone během testu mladých pilotů byl skvělou ochutnávkou toho, jak F1 funguje. Jsem tak vzrušený tím, že to budu moci rozšířit na řádný pracovní vztah jakožto rezervní pilot pro zbývající závody v tomto roce.
Cítím, že jsem v závodění v letošní sezóně opravdu vyspěl. Nyní to budu moci spojit se skutečným poznáním aktivit inženýrů týmu F1 na úrovni příprav, které jsou vyžadovány od pilota F1, což skutečně povznáší mou kariéru do další úrovně. Rád bych týmu znovu poděkoval za tuto příležitost."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.