Výkonný ředitel Williamsu, Toto Wolf, věří, že jeho tým může využít změny pravidel od roku 2014 k tomu, aby se znovu zařadil mezi uchazeče o titul.
Nové motory a technické změny v pravidlech by měly podstatně změnit tvář F1 od roku 2014. Naposledy, když jsme viděli podobně velké změny pravidel, tak se své příležitosti chopil Brawn a získal oba tituly sezony. Toto Wolf řekl pro ESPN F1, že progres, který jeho tým udělal mimo trať, by jim v roce 2014 mohl pomoci.
"Tým udělal, co se motorů týče, velký krok dopředu. Mamé také nové lidi, kteří by zde byli jen stěží na rok - takže naše struktura může začít pracovat perfektně. Budeme pokračovat v agresivním najímání a to by nám mělo pomoci posunout náš tým dopředu.
Myslím, že v roce 2014 bude v pravidlech a v předpisech velká změna. Myslím, že všichni už se připravujeme na rok 2014, každý bude chtít mít konkurenceschopný balíček a být na špici."
Když byl Wolf dotázán, jestli se jeho tým bude v této sezoně snažit vyhrát šampionát, tak řekl: "Ano, ano. To bude mým osobním cílem." Pro rok 2013 má však menší očekávání, když by podle svých slov tým rád viděl pravidelně bojovat o podium a chtěl by zabojovat o místo mezi nejlepšími čtyřmi či pěti týmy F1.
Toto Wolf (dolní řada uprostřed) v dobré náladě na tiskové konferenci v Maďarsku (foto: Williams F1 Team)
"Myslím, že cíl by měl být realistický. Vyhrávat závody je těžké - vlastně není, musíte se kvalifikovat na špici a pak je to, podle toho, co jsme zjistili, mnohem jednodušší!
Myslím, že posunem dopředu pro příští rok bude, když budeme pravidelně dojíždět mezi podiem a šestým místem, budeme získávat podia a budeme bráni, jako jeden z dobrých týmů. Být mezi TOP4 týmy, možná TOP5, by mohlo být něčím, na co se zaměříme."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.