Výkonný ředitel Williamsu, Toto Wolf, věří, že jeho tým může využít změny pravidel od roku 2014 k tomu, aby se znovu zařadil mezi uchazeče o titul.
Nové motory a technické změny v pravidlech by měly podstatně změnit tvář F1 od roku 2014. Naposledy, když jsme viděli podobně velké změny pravidel, tak se své příležitosti chopil Brawn a získal oba tituly sezony. Toto Wolf řekl pro ESPN F1, že progres, který jeho tým udělal mimo trať, by jim v roce 2014 mohl pomoci.
"Tým udělal, co se motorů týče, velký krok dopředu. Mamé také nové lidi, kteří by zde byli jen stěží na rok - takže naše struktura může začít pracovat perfektně. Budeme pokračovat v agresivním najímání a to by nám mělo pomoci posunout náš tým dopředu.
Myslím, že v roce 2014 bude v pravidlech a v předpisech velká změna. Myslím, že všichni už se připravujeme na rok 2014, každý bude chtít mít konkurenceschopný balíček a být na špici."
Když byl Wolf dotázán, jestli se jeho tým bude v této sezoně snažit vyhrát šampionát, tak řekl: "Ano, ano. To bude mým osobním cílem." Pro rok 2013 má však menší očekávání, když by podle svých slov tým rád viděl pravidelně bojovat o podium a chtěl by zabojovat o místo mezi nejlepšími čtyřmi či pěti týmy F1.
Toto Wolf (dolní řada uprostřed) v dobré náladě na tiskové konferenci v Maďarsku (foto: Williams F1 Team)
"Myslím, že cíl by měl být realistický. Vyhrávat závody je těžké - vlastně není, musíte se kvalifikovat na špici a pak je to, podle toho, co jsme zjistili, mnohem jednodušší!
Myslím, že posunem dopředu pro příští rok bude, když budeme pravidelně dojíždět mezi podiem a šestým místem, budeme získávat podia a budeme bráni, jako jeden z dobrých týmů. Být mezi TOP4 týmy, možná TOP5, by mohlo být něčím, na co se zaměříme."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.