Výkonný ředitel Williamsu, Toto Wolf, věří, že jeho tým může využít změny pravidel od roku 2014 k tomu, aby se znovu zařadil mezi uchazeče o titul.
Nové motory a technické změny v pravidlech by měly podstatně změnit tvář F1 od roku 2014. Naposledy, když jsme viděli podobně velké změny pravidel, tak se své příležitosti chopil Brawn a získal oba tituly sezony. Toto Wolf řekl pro ESPN F1, že progres, který jeho tým udělal mimo trať, by jim v roce 2014 mohl pomoci.
"Tým udělal, co se motorů týče, velký krok dopředu. Mamé také nové lidi, kteří by zde byli jen stěží na rok - takže naše struktura může začít pracovat perfektně. Budeme pokračovat v agresivním najímání a to by nám mělo pomoci posunout náš tým dopředu.
Myslím, že v roce 2014 bude v pravidlech a v předpisech velká změna. Myslím, že všichni už se připravujeme na rok 2014, každý bude chtít mít konkurenceschopný balíček a být na špici."
Když byl Wolf dotázán, jestli se jeho tým bude v této sezoně snažit vyhrát šampionát, tak řekl: "Ano, ano. To bude mým osobním cílem." Pro rok 2013 má však menší očekávání, když by podle svých slov tým rád viděl pravidelně bojovat o podium a chtěl by zabojovat o místo mezi nejlepšími čtyřmi či pěti týmy F1.
Toto Wolf (dolní řada uprostřed) v dobré náladě na tiskové konferenci v Maďarsku (foto: Williams F1 Team)
"Myslím, že cíl by měl být realistický. Vyhrávat závody je těžké - vlastně není, musíte se kvalifikovat na špici a pak je to, podle toho, co jsme zjistili, mnohem jednodušší!
Myslím, že posunem dopředu pro příští rok bude, když budeme pravidelně dojíždět mezi podiem a šestým místem, budeme získávat podia a budeme bráni, jako jeden z dobrých týmů. Být mezi TOP4 týmy, možná TOP5, by mohlo být něčím, na co se zaměříme."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.