Lewis Hamilton jede do Singapuru optimisticky naladěný. Věří, že si to ve zbytku sezóny bude moci rozdat s Fernandem Alonsem o titul mistra světa.
"Blížíme se cílové čáře - a to je čas, kdy to začíná být zajímavé. Poté, co jsme vyhráli poslední tři závody evropské sezóny, se celý tým vydává na dlouhé tažení po světě na finální sérii zámořských závodů, které určí výsledek letošního šampionátu," uvádí v prohlášení týmu Hamilton.
"Po vítězství v Maďarsku a v Monze mířím do Singapuru ve zcela pozitivním rozpoložení a plný optimismu, že si to o titul budeme moci rozdat s Fernandem [Alonsem]," věří rychlosti svého McLarenu MP4-27 britský pilot.
"Na okruhu Marina Bay si to užívám stejně jako na Hungaroringu. Jedná se o klikatou trať, která od vás vyžaduje plnou kontrolu vozu, abyste z něj získali maximum. Vyžaduje i více obratnosti: k většině brzdných zón se blížíte velmi vysokou rychlostí a zdi nejsou moc daleko. Dalším faktorem je horko a vlhkost, jedná se o velmi náročný víkend," popisuje okruh v Singapuru Hamilton.
"Ačkoliv jsem zde v roce 2009 zažil fantastické vítězství, v poslední době se mi v Singapuru moc nedařilo. V roce 2010 jsem dostal defekt a odstoupil po kolizi s Markem Webberem a loni jsem se zdržel po kontaktu koly s Felipem [Massou]. Oba tyto závody pro mě byly smolné. Myslím, že tentokrát potřebuji více štěstí," dodává jezdec McLarenu před nadcházejícím závodním víkendem.
Hamilton loni v Singapuru moc štěstí neměl (foto: McLaren Mercedes)
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.