Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery se na Velkou cenu Singapuru těší. Kromě unikátní atmosféry pod umělým osvětlením přináší i specifické výzvy.
Pirelli pro závodní víkend v Singapuru přiveze ty nejměkčí pneumatiky, které má: super-měkkou a měkkou směs. Vlhkost vzduchu se po celou dobu pohybuje kolem 75 - 90 % a asfalt je celkem kluzký. Přilnavost je na městském okruhu obvykle horší - přidávají se k tomu kanály a namalované bílé čáry. Závod bývá velmi dlouhý, obvykle se blíží dvouhodinovému limitu.
"Osobně Velkou cenu Singapuru miluji - představuje úžasnou noční podívanou se skvělou atmosférou a fantastickou výzvou pro pneumatiky," uvádí Paul Hembery.
"Vzhledem k neobvyklým okolnostem, za kterých se jede závod pod více než tisíci lampami, musí týmy a piloti velmi pečlivě přemýšlet o strategii, protože podmínky a vývoj jsou něčím, co se liší od normálního závodu během dne.
Jedním z faktorů, který určitě vstoupí do hry, je safety car: během každé Velké ceny Singapuru, která se zde od roku 2008 jela, safety car vyjel v určitou chvíli na trať. Znamená to, že strategie musí být flexibilní i efektivní, aby bylo možné využít jakoukoliv potenciální neutralizaci," vysvětluje sportovní ředitel Pirelli.
Velká cena Singapuru se jede v noci za umělého osvětlení (foto: Sahara Force India)
"Zatímco je vlhkost neustále vysoká, zatím během Velké ceny Singapuru nepršelo, což by měl platit i letos. Zřejmě uvidíme tu nejvyšší výkonnost, kterou nabízejí dvě nejměkčí směsi slicků z našeho portfolia pro Formuli 1.
Minulý rok vyhrál závod Sebastian Vettel díky třízastávkové strategii, ale Lewis Hamilton dojel po čtyřech zastávkách pátý, navíc si musel odbýt trestný průjezd boxy.
Protože průměrné rychlosti nejsou moc vysoké, neměla by být degradace problémem, pokud bude kontrolováno protáčení kol při výjezdu z pomalých zatáček - jinak mohou nastat problémy s přehřátím," dodává Hembery.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.