Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery se na Velkou cenu Singapuru těší. Kromě unikátní atmosféry pod umělým osvětlením přináší i specifické výzvy.
Pirelli pro závodní víkend v Singapuru přiveze ty nejměkčí pneumatiky, které má: super-měkkou a měkkou směs. Vlhkost vzduchu se po celou dobu pohybuje kolem 75 - 90 % a asfalt je celkem kluzký. Přilnavost je na městském okruhu obvykle horší - přidávají se k tomu kanály a namalované bílé čáry. Závod bývá velmi dlouhý, obvykle se blíží dvouhodinovému limitu.
"Osobně Velkou cenu Singapuru miluji - představuje úžasnou noční podívanou se skvělou atmosférou a fantastickou výzvou pro pneumatiky," uvádí Paul Hembery.
"Vzhledem k neobvyklým okolnostem, za kterých se jede závod pod více než tisíci lampami, musí týmy a piloti velmi pečlivě přemýšlet o strategii, protože podmínky a vývoj jsou něčím, co se liší od normálního závodu během dne.
Jedním z faktorů, který určitě vstoupí do hry, je safety car: během každé Velké ceny Singapuru, která se zde od roku 2008 jela, safety car vyjel v určitou chvíli na trať. Znamená to, že strategie musí být flexibilní i efektivní, aby bylo možné využít jakoukoliv potenciální neutralizaci," vysvětluje sportovní ředitel Pirelli.
Velká cena Singapuru se jede v noci za umělého osvětlení (foto: Sahara Force India)
"Zatímco je vlhkost neustále vysoká, zatím během Velké ceny Singapuru nepršelo, což by měl platit i letos. Zřejmě uvidíme tu nejvyšší výkonnost, kterou nabízejí dvě nejměkčí směsi slicků z našeho portfolia pro Formuli 1.
Minulý rok vyhrál závod Sebastian Vettel díky třízastávkové strategii, ale Lewis Hamilton dojel po čtyřech zastávkách pátý, navíc si musel odbýt trestný průjezd boxy.
Protože průměrné rychlosti nejsou moc vysoké, neměla by být degradace problémem, pokud bude kontrolováno protáčení kol při výjezdu z pomalých zatáček - jinak mohou nastat problémy s přehřátím," dodává Hembery.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.