Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery se na Velkou cenu Singapuru těší. Kromě unikátní atmosféry pod umělým osvětlením přináší i specifické výzvy.
Pirelli pro závodní víkend v Singapuru přiveze ty nejměkčí pneumatiky, které má: super-měkkou a měkkou směs. Vlhkost vzduchu se po celou dobu pohybuje kolem 75 - 90 % a asfalt je celkem kluzký. Přilnavost je na městském okruhu obvykle horší - přidávají se k tomu kanály a namalované bílé čáry. Závod bývá velmi dlouhý, obvykle se blíží dvouhodinovému limitu.
"Osobně Velkou cenu Singapuru miluji - představuje úžasnou noční podívanou se skvělou atmosférou a fantastickou výzvou pro pneumatiky," uvádí Paul Hembery.
"Vzhledem k neobvyklým okolnostem, za kterých se jede závod pod více než tisíci lampami, musí týmy a piloti velmi pečlivě přemýšlet o strategii, protože podmínky a vývoj jsou něčím, co se liší od normálního závodu během dne.
Jedním z faktorů, který určitě vstoupí do hry, je safety car: během každé Velké ceny Singapuru, která se zde od roku 2008 jela, safety car vyjel v určitou chvíli na trať. Znamená to, že strategie musí být flexibilní i efektivní, aby bylo možné využít jakoukoliv potenciální neutralizaci," vysvětluje sportovní ředitel Pirelli.
Velká cena Singapuru se jede v noci za umělého osvětlení (foto: Sahara Force India)
"Zatímco je vlhkost neustále vysoká, zatím během Velké ceny Singapuru nepršelo, což by měl platit i letos. Zřejmě uvidíme tu nejvyšší výkonnost, kterou nabízejí dvě nejměkčí směsi slicků z našeho portfolia pro Formuli 1.
Minulý rok vyhrál závod Sebastian Vettel díky třízastávkové strategii, ale Lewis Hamilton dojel po čtyřech zastávkách pátý, navíc si musel odbýt trestný průjezd boxy.
Protože průměrné rychlosti nejsou moc vysoké, neměla by být degradace problémem, pokud bude kontrolováno protáčení kol při výjezdu z pomalých zatáček - jinak mohou nastat problémy s přehřátím," dodává Hembery.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.