Byl to Bernie Ecclestone, kdo roku 1978 nabídl profesoru Watkinsovi místo hlavního lékaře F1. A právě Ecclestone nyní vzdává zesnulému patronu bezpečnosti motorsportu hold.
"Jsem si jistý, že je nenahraditelný," říká Ecclestone. "Člověka jeho kalibru potkáte jednou za život."
Pokračuje vyprávěním o jeho zásluhách, za které by mu podle jeho slov měli být vděční úplně všichni, co mají co do činění se světem rychlých kol.
"To, co Sid Watkins udělal pro bezpečnost F1, je neskutečné. Zasvětil tomu celý svůj život. Za to mu všichni dlužíme velké poděkování.
Když do F1 přišel, hodně jsme spolu diskutovali o zlepšení zdravotní péče a bezpečnosti okruhů. Souhlasil jsem s tím, že je potřeba mít na trati zdravotní středisko, kde zraněný jezdec může dostat okamžitou první pomoc. A také helikoptéru, která je případně může dopravit do specializované nemocnice v případě vážnějšího zranění."
Profesor Sid Watkins
"Poté jsme došli i k tomu, že by bylo dobré mít medical car, který by následoval jezdce během prvního kola. Zařídil spoustu věcí, o kterých jsem já neměl ani ponětí."
A nezbývá než uznat, že má Ecclestone pravdu. Postupem let vymýtil Sid Watkins z okruhů F1 smrtelné nehody a zásadně změnil bezpečnostní prvky. Zachránil také několik lidských životů, za to, že žijí, mu jsou vděční Rubens Barrichello, Mika Häkkinen i další.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.