Byl to Bernie Ecclestone, kdo roku 1978 nabídl profesoru Watkinsovi místo hlavního lékaře F1. A právě Ecclestone nyní vzdává zesnulému patronu bezpečnosti motorsportu hold.
"Jsem si jistý, že je nenahraditelný," říká Ecclestone. "Člověka jeho kalibru potkáte jednou za život."
Pokračuje vyprávěním o jeho zásluhách, za které by mu podle jeho slov měli být vděční úplně všichni, co mají co do činění se světem rychlých kol.
"To, co Sid Watkins udělal pro bezpečnost F1, je neskutečné. Zasvětil tomu celý svůj život. Za to mu všichni dlužíme velké poděkování.
Když do F1 přišel, hodně jsme spolu diskutovali o zlepšení zdravotní péče a bezpečnosti okruhů. Souhlasil jsem s tím, že je potřeba mít na trati zdravotní středisko, kde zraněný jezdec může dostat okamžitou první pomoc. A také helikoptéru, která je případně může dopravit do specializované nemocnice v případě vážnějšího zranění."
Profesor Sid Watkins
"Poté jsme došli i k tomu, že by bylo dobré mít medical car, který by následoval jezdce během prvního kola. Zařídil spoustu věcí, o kterých jsem já neměl ani ponětí."
A nezbývá než uznat, že má Ecclestone pravdu. Postupem let vymýtil Sid Watkins z okruhů F1 smrtelné nehody a zásadně změnil bezpečnostní prvky. Zachránil také několik lidských životů, za to, že žijí, mu jsou vděční Rubens Barrichello, Mika Häkkinen i další.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.