Romain Grosjean se podle svého týmu do Formule 1 vrátí po zákazu startu v Monze, který dostal za způsobení kolize v první zatáčce ve Spa, silnější.
Jen připomeňme, že Francouz dostal zákaz startu v Itálii za způsobení kolize v první zatáčce závodu v Belgii. Touto kolizí vyřadil hned několik protivníků včetně Fernanda Alonsa nebo Lewise Hamiltona. FIA přistoupila k poměrně přísnému trestu pro jezdce Lotusu, který ale později většina pilotů startovního pole podpořila. I šéf jeho týmu, Eric Boullier, věří, že lekce, kterou Romain tímto dostal, mu pomůže vrátit se silnější.
"Hondě jsme o tom mluvili. Určitě to v některých oblastech pro něj bylo to nejlepší. Až se vrátí, tak bude mít stejnou rychlost a myslím si, že bude silnější. Bude si více věřít a vzhledem k tomu, že jsme to vše prodiskutovali a pořešili, tak bude ještě silnější."
Ačkoliv jeho náhradník pro VC Itálie, Jerome D'Ambrosio, nezískal žádné body, tak si Boullier myslí, že Belgičan odvedl dobrou práci: "Myslím, že byl velmi solidní. Je pro něj trochu frustrující, že výsledek to neukazuje, ale když se podíváte na data, tak si vedl dobře celý víkend. Zkraje závodu přišel o KERS a to ho stálo hodně času na kolo. Co se rychlosti na kolo týče, tak se mohl srovnávat s mnoha předními jezdci. Mějme také na paměti, že nezávodil 10 měsíců, odvedl působivou práci."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.