MAGNY-COURS - V úterý byl během testu nováčků v Magny-Cours, kde se sjely tři týmy Formule 1, nejrychlejší Jules Bianchi s vozem Ferrari F2012.
Mladý odchovanec Akademie Ferrari pro mladé piloty, který zítra bude testovat s vozem Force Indie, zvládl nejlepší kolo v čase 1:18,070 min.
Se Scuderií se zaměřoval hlavně na dvě věci: sběr aerodynamických dat (monopost byl pro tento úkol vybaven sadou senzorů) a úpravu nastavení tak, aby co nejlépe sedělo stylu mladého Francouze. Jeho den za volantem však kvůli technickým problémům s elektroinstalací skončil o něco dříve, než Ferrari plánovalo. Zítra jej ve voze nahradí Davide Rigon.
Společně s Bianchim kroužil další talent - Sam Bird s Mercedesem, na kterém se objevily nové Coanda výfuky připomínající řešení Ferrari, a také Luis Razia s Force Indií VJM05.
Testy pokračují ve středu a ve čtvrtek, zbývající týmy F1 (Caterham, Lotus, McLaren, Red Bull, Sauber, Toro Rosso) budou testovat ke konci sezóny v Abú Zabí.
Výsledky prvního dne testů v Magny-Cours
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.