Williams Grand Prix Holding oznámil zlepšení výsledků za prvních šest měsíců letošního roku.
Dle vyjádření společnosti se zvýšil obrat z její hlavní činnosti, tedy působení v F1, o 57% ze 46,4 milionů liber (asi 1,4 miliardy Kč) na 73 milionů liber (asi 2,2 miliardy Kč). Čistý zisk vzrostl z 2,9 milionu liber (asi 89 milionů Kč) na 8,5 milionů liber (asi 261 milionů Kč). Tým se nijak netají tím, že tomuto zlepšení pomohlo zvýšení poplatků dostávaných od Bernieho Ecclestona z nové Concordské dohody.
Ve vyjádření týmu stojí: "Za významným zvýšení v pololetním obratu i zisku stojí hlavně diversifikace naší stragie stejně jako nedávné přijetí jedné z plateb vyplývajících z nové komerční dohody za naše setrvání ve Formuli 1."
Sir Frank Williams k tomu řekl: "Williams je ve velmi vzrušující části své historie a tyto slibné výsledky o tom svědčí. Letos jsme na trati udělali dobrý progres, za což z části vděčíme novému technickému týmu.
Díky němu jsme získali první vítězství po osmi letech. Naše diversifikační strategie se také vyplácí, což nás staví do přední pozice ve vývoji nejmodernějších technologií v oblastech udržitelnosti a bezpečnosti."
Výkonný ředitel Williamsu, Alex Burns, také vyzdvizuje diversifikační strategii společnosti. "Tyto výsledky také potvrzují náš dlouhodobý business plán adaptace technologií a know how získaného v F1 do komerční aplikace v energetické účinnosti, bezpečnosti a vzdělání.
Naším hlavním zájmem je teď vytvoření velkých příjmů z projektů mimo svět Grand Prix. Například naše partnerství s Jaguárem, ve kterém vyvíjíme průlomový model C-X79 hybrid, dělá dobré pokroky. Další týmy z F1 také používají naše technologie. Vezměme v úvahu naši novou smlouvu s Marussií, která bude příští rok používat náš KERS."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.