Stáj Scuderia Toro Rosso potvrdila výměnu na postu technického ředitele: Giorgia Ascanelliho střídá James Key, který v této roli působil již u Sauberu.
"Jsem velmi šťastný, že se po několika měsících mimo Formuli 1 přidávám ke Scuderii Toro Rosso," uvádí navrátilec Key, který vedl vývoj letošního úspěšného vozu Sauber C31.
"Je to pro mě skvělá příležitost připojit se k týmu, který na mě činí dojem extrémně ambiciózního týmu s velmi motivovanou pracovní silou. Hned po několika dnech jsem od všech, s nimiž jsem přišel do styku, cítil nadšení činit pokroky.
Se změnou pravidel se nabízejí velké příležitosti a my je chceme využít nejen v dlouhodobém, ale také v krátkodobém horizontu. Našim cílem musí být dát dohromady tým na úrovni vzhledem k jeho pozici v hierarchii F1.
Již se pracuje na projektu příštího vozu a zdá se, že se ubírá správným směrem. Nyní nám zbývá několik měsíců na to, abychom se ujistili, že se bude jednat o pokrok ve srovnání s letošním autem.
Když prozradíme více: stále probíhá nějaký vývoj letošního STR7 a budeme se snažit ze zbývajících osmi závodů vytěžit maximum z věcí, které již máme ve vývoji, po tak dobrém víkendu ve Spa," říká Key.
James Key loni na boxové zídce s výkonnou ředitelkou Sauberu - Monišou Kaltenbornovou(foto: Sauber F1 Team)
Šéf týmu Franz Tost k nově angažovanému technickému řediteli dodává: "S Jamesem Keyem v roli technického ředitele začínáme novou kapitolu v historii Toro Rosso a já doufá, že bude zajímavá.
James k nám přichází s velmi dobrou pověstí. Dokázal, že dokáže menším týmům pomoci boxovat ve vyšší hmotnostní kategorii. Nemůžeme v příštích závodech očekávat zázraky, James se k nám však přidal dostatečně včas na to, aby ovlivnil naše auto pro rok 2013.
Doufáme, že v něm prožijeme lepší sezónu než tuto, byť poslední výsledek z minulého týdne z Belgie, kde jsme s oběma vozy dojeli na bodech, byl povzbuzením," popisuje Tost.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.