Stáj Scuderia Toro Rosso potvrdila výměnu na postu technického ředitele: Giorgia Ascanelliho střídá James Key, který v této roli působil již u Sauberu.
"Jsem velmi šťastný, že se po několika měsících mimo Formuli 1 přidávám ke Scuderii Toro Rosso," uvádí navrátilec Key, který vedl vývoj letošního úspěšného vozu Sauber C31.
"Je to pro mě skvělá příležitost připojit se k týmu, který na mě činí dojem extrémně ambiciózního týmu s velmi motivovanou pracovní silou. Hned po několika dnech jsem od všech, s nimiž jsem přišel do styku, cítil nadšení činit pokroky.
Se změnou pravidel se nabízejí velké příležitosti a my je chceme využít nejen v dlouhodobém, ale také v krátkodobém horizontu. Našim cílem musí být dát dohromady tým na úrovni vzhledem k jeho pozici v hierarchii F1.
Již se pracuje na projektu příštího vozu a zdá se, že se ubírá správným směrem. Nyní nám zbývá několik měsíců na to, abychom se ujistili, že se bude jednat o pokrok ve srovnání s letošním autem.
Když prozradíme více: stále probíhá nějaký vývoj letošního STR7 a budeme se snažit ze zbývajících osmi závodů vytěžit maximum z věcí, které již máme ve vývoji, po tak dobrém víkendu ve Spa," říká Key.
James Key loni na boxové zídce s výkonnou ředitelkou Sauberu - Monišou Kaltenbornovou(foto: Sauber F1 Team)
Šéf týmu Franz Tost k nově angažovanému technickému řediteli dodává: "S Jamesem Keyem v roli technického ředitele začínáme novou kapitolu v historii Toro Rosso a já doufá, že bude zajímavá.
James k nám přichází s velmi dobrou pověstí. Dokázal, že dokáže menším týmům pomoci boxovat ve vyšší hmotnostní kategorii. Nemůžeme v příštích závodech očekávat zázraky, James se k nám však přidal dostatečně včas na to, aby ovlivnil naše auto pro rok 2013.
Doufáme, že v něm prožijeme lepší sezónu než tuto, byť poslední výsledek z minulého týdne z Belgie, kde jsme s oběma vozy dojeli na bodech, byl povzbuzením," popisuje Tost.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.