Lotus dnes potvrdil, že Romaina Grosjeana ve Velké ceně Itálie nahradí jejich testovací pilot Jerome d'Ambrosio.
Grosjean nemůže nastoupit kvůli zákazu, který obdržel za způsobení hromadné havárie v první zatáčce Velké ceny Belgie (více zde). Lotus proto vyhodnocoval, kdo jej v kokpitu vozu E20 po boku Kimiho Räikkönena nahradí.
Volba nakonec padla na jejich D'Ambrosia, který loni závodil za Virgin (nyní Marussia) a letos již nasbíral i zkušenosti s vozem Lotus E20 při květnových testech v Mugellu, kde s ním ujel první den 40 kol.
Spekulovalo se také o Rubensovi Barrichellovi, který potvrdil, že obdržel telefonát týmu, zda by mohl nastoupit, nebo o Adrianu Sutilovi či Jaimem Alguersuarim. Lotus se však přirozeně rozhodl pro vlastního testovacího jezdce, který zná Monzu velmi dobře: minulý rok zde závod kvůli porouchané převodovce nedokončil, ale v GP2 zde závodil šestkrát, z toho jednou stál na pódiu.
Jerome d'Ambrosio při testech v Mugellu (foto: Lotus F1 Team)
"Víme, že Jerome do týmu dobře zapadl a odvedl dobrou práci, když jezdil s E20 v Mugellu. Nyní je před ním výzva v podobě velké ceny na náročném okruhu v Monze s autem, která má na pódium," potvrzuje šéf týmu Eric Boullier.
Šťastný D'Ambrosio dodává: "Po nedělním závodě předám volant zase Romainovi. Doufám, že toto jedno představení v Itálii mi umožní naplno předvést své schopnosti."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.