Lotus dnes potvrdil, že Romaina Grosjeana ve Velké ceně Itálie nahradí jejich testovací pilot Jerome d'Ambrosio.
Grosjean nemůže nastoupit kvůli zákazu, který obdržel za způsobení hromadné havárie v první zatáčce Velké ceny Belgie (více zde). Lotus proto vyhodnocoval, kdo jej v kokpitu vozu E20 po boku Kimiho Räikkönena nahradí.
Volba nakonec padla na jejich D'Ambrosia, který loni závodil za Virgin (nyní Marussia) a letos již nasbíral i zkušenosti s vozem Lotus E20 při květnových testech v Mugellu, kde s ním ujel první den 40 kol.
Spekulovalo se také o Rubensovi Barrichellovi, který potvrdil, že obdržel telefonát týmu, zda by mohl nastoupit, nebo o Adrianu Sutilovi či Jaimem Alguersuarim. Lotus se však přirozeně rozhodl pro vlastního testovacího jezdce, který zná Monzu velmi dobře: minulý rok zde závod kvůli porouchané převodovce nedokončil, ale v GP2 zde závodil šestkrát, z toho jednou stál na pódiu.
Jerome d'Ambrosio při testech v Mugellu (foto: Lotus F1 Team)
"Víme, že Jerome do týmu dobře zapadl a odvedl dobrou práci, když jezdil s E20 v Mugellu. Nyní je před ním výzva v podobě velké ceny na náročném okruhu v Monze s autem, která má na pódium," potvrzuje šéf týmu Eric Boullier.
Šťastný D'Ambrosio dodává: "Po nedělním závodě předám volant zase Romainovi. Doufám, že toto jedno představení v Itálii mi umožní naplno předvést své schopnosti."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.