Lotus dnes potvrdil, že Romaina Grosjeana ve Velké ceně Itálie nahradí jejich testovací pilot Jerome d'Ambrosio.
Grosjean nemůže nastoupit kvůli zákazu, který obdržel za způsobení hromadné havárie v první zatáčce Velké ceny Belgie (více zde). Lotus proto vyhodnocoval, kdo jej v kokpitu vozu E20 po boku Kimiho Räikkönena nahradí.
Volba nakonec padla na jejich D'Ambrosia, který loni závodil za Virgin (nyní Marussia) a letos již nasbíral i zkušenosti s vozem Lotus E20 při květnových testech v Mugellu, kde s ním ujel první den 40 kol.
Spekulovalo se také o Rubensovi Barrichellovi, který potvrdil, že obdržel telefonát týmu, zda by mohl nastoupit, nebo o Adrianu Sutilovi či Jaimem Alguersuarim. Lotus se však přirozeně rozhodl pro vlastního testovacího jezdce, který zná Monzu velmi dobře: minulý rok zde závod kvůli porouchané převodovce nedokončil, ale v GP2 zde závodil šestkrát, z toho jednou stál na pódiu.
Jerome d'Ambrosio při testech v Mugellu (foto: Lotus F1 Team)
"Víme, že Jerome do týmu dobře zapadl a odvedl dobrou práci, když jezdil s E20 v Mugellu. Nyní je před ním výzva v podobě velké ceny na náročném okruhu v Monze s autem, která má na pódium," potvrzuje šéf týmu Eric Boullier.
Šťastný D'Ambrosio dodává: "Po nedělním závodě předám volant zase Romainovi. Doufám, že toto jedno představení v Itálii mi umožní naplno předvést své schopnosti."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.