Lotus dnes potvrdil, že Romaina Grosjeana ve Velké ceně Itálie nahradí jejich testovací pilot Jerome d'Ambrosio.
Grosjean nemůže nastoupit kvůli zákazu, který obdržel za způsobení hromadné havárie v první zatáčce Velké ceny Belgie (více zde). Lotus proto vyhodnocoval, kdo jej v kokpitu vozu E20 po boku Kimiho Räikkönena nahradí.
Volba nakonec padla na jejich D'Ambrosia, který loni závodil za Virgin (nyní Marussia) a letos již nasbíral i zkušenosti s vozem Lotus E20 při květnových testech v Mugellu, kde s ním ujel první den 40 kol.
Spekulovalo se také o Rubensovi Barrichellovi, který potvrdil, že obdržel telefonát týmu, zda by mohl nastoupit, nebo o Adrianu Sutilovi či Jaimem Alguersuarim. Lotus se však přirozeně rozhodl pro vlastního testovacího jezdce, který zná Monzu velmi dobře: minulý rok zde závod kvůli porouchané převodovce nedokončil, ale v GP2 zde závodil šestkrát, z toho jednou stál na pódiu.
Jerome d'Ambrosio při testech v Mugellu (foto: Lotus F1 Team)
"Víme, že Jerome do týmu dobře zapadl a odvedl dobrou práci, když jezdil s E20 v Mugellu. Nyní je před ním výzva v podobě velké ceny na náročném okruhu v Monze s autem, která má na pódium," potvrzuje šéf týmu Eric Boullier.
Šťastný D'Ambrosio dodává: "Po nedělním závodě předám volant zase Romainovi. Doufám, že toto jedno představení v Itálii mi umožní naplno předvést své schopnosti."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.