Grand Prix Belgie nedopadla pro tým Williams příliš pozitivně, na první pohled dokonalý start Pastora Maldonada byl nakonec ulitý, neboť mu sklouzly prsty ze spojky.
Pastro Maldonado se kvalifikoval na třetí místo a ze svého stání vyrazil o setinu vteřiny předčasně. „Pastor vyrazil předčasně, protože mu omylem sklouzly prsty ze spojky,“ osvětlil šéfinženýr Williamsu Mark Gillan.
Dnes už se nikdy nedozvíme, zdali by se Maldonado vyhnul hromadné havárii v první zatáčce, nebýt ulitého startu.
Po Maldonadově odstoupení se stáj Williams začala soustředit pouze na Bruna Sennu, který se kvalifikoval až na 17. příčce. „Bylo to dáno nešťastným smykem, jenž způsobilo poškozené přední přítlačné křídlo a následná ztráta přítlaku,“ vysvětlil Gillan.
Senna se v závodě pozvolna probojovával dopředu, ale pět kol před cílem zajel překvapivě k mechanikům. Důvodem byl pomalý defekt pneumatiky. „Naši inženýři odvedli velmi dobrou práci, pomalého defektu si díky telemetrii všimli téměř okamžitě. Díky tomu zavolali Bruna ještě před nebezpečím větší škody. Zadní pravá guma byla hodně pořezaná, pravděpodobně od předchozího kontaktu,“ dodal Gillan.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.