Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe by nehoda v první zatáčce Velké ceny Belgie měla sloužit jako připomínka toho, jak nebezpečná Formule 1 může být - proto je v této oblasti podniknout další kroky vpřed.
Hromadnou nehodu spustil Romain Grosjean, který roztočil Lewise Hamiltona, poté přeletěl přes záď Sauberu Sergia Péreze a těsně kolem hlavy Fernanda Alonsa. Naštěstí nikdo nebyl zraněn, Francouz za způsobení kolize dostal tučnou pokutu (v přepočtu kolem 1,25 mil. Kč) a zákaz startu v příští velké ceně v Monze.
"Vypadalo to děsivě. Myslím, že jsme se stali lehce nonšalantní. Vidíme tolik velkých nárazů a zvykli jsme si, že pilot pak zkrátka jen vyskočí. Uvědomujete si však, že je dělí centimetry od toho, aby se z auta už nedostali. Alonso měl štěstí a štěstí jsme měli i my, že se při nehodě nic nestalo," řekl Whitmarsh po závodě ve Spa.
Proto vyzývá k hledání cest pro zvýšení bezpečností. Hovořilo se o uzavřených kokpitech, podle Whitmarshe je však jakoukoliv změnu pečlivě promyslet.
"Myslím, že se musíme pokoušet dělat více. Nelíbí se mi uzavřené kokpity, ale musíme pečlivě přemýšlet o tom, co bychom mohli dosáhnout. Myslím, že lidé podceňují to, jak by musel uzavřený kokpit vypadat a jak by mohl situaci zhoršit.
Natáhnete přes pilota to sklo, ale nemůžete předpokládat, že budou ve větším bezpečí. Hodně práce se udělalo v letectví a je úžasné, jak to je obtížné ochránit jezdce či pilota a umožnit jim hledět nezkresleně skrz. Všechny tyto druhy incidentů s převrácenými vozy či požárem v kokpitu [by mohly být horší]," pokračuje šéf závodní stáje McLaren.
Nehoda v první zatáčce závodu ve Spa (foto: Scuderia Ferrari)
Poté se vrátil k okamžiku, kdy došlo k nehodě: "Lewis byl úplně vpravo a musí vám jej být líto, stejně jako Fernanda a ostatních. Zdá se, že u Grosjeana to je trochu zvykem. Nevím, co si myslel, mohl Lewise vidět, mohl vidět vše kolem sebe, takže netuším, co jej přimělo ke svému rozhodnutí.
Nevypadalo to, že by byl tísněn ze své strany, takže nevím, proč došlo ke kontaktu. V první zatáčce byli vyřazeni dva uchazeči o titul a hodně to postihlo také několik ostatních, je to dost frustrující," uvedl před tím, než komisaři vyřkli na Grosjeanem svůj verdikt.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.