Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe by nehoda v první zatáčce Velké ceny Belgie měla sloužit jako připomínka toho, jak nebezpečná Formule 1 může být - proto je v této oblasti podniknout další kroky vpřed.
Hromadnou nehodu spustil Romain Grosjean, který roztočil Lewise Hamiltona, poté přeletěl přes záď Sauberu Sergia Péreze a těsně kolem hlavy Fernanda Alonsa. Naštěstí nikdo nebyl zraněn, Francouz za způsobení kolize dostal tučnou pokutu (v přepočtu kolem 1,25 mil. Kč) a zákaz startu v příští velké ceně v Monze.
"Vypadalo to děsivě. Myslím, že jsme se stali lehce nonšalantní. Vidíme tolik velkých nárazů a zvykli jsme si, že pilot pak zkrátka jen vyskočí. Uvědomujete si však, že je dělí centimetry od toho, aby se z auta už nedostali. Alonso měl štěstí a štěstí jsme měli i my, že se při nehodě nic nestalo," řekl Whitmarsh po závodě ve Spa.
Proto vyzývá k hledání cest pro zvýšení bezpečností. Hovořilo se o uzavřených kokpitech, podle Whitmarshe je však jakoukoliv změnu pečlivě promyslet.
"Myslím, že se musíme pokoušet dělat více. Nelíbí se mi uzavřené kokpity, ale musíme pečlivě přemýšlet o tom, co bychom mohli dosáhnout. Myslím, že lidé podceňují to, jak by musel uzavřený kokpit vypadat a jak by mohl situaci zhoršit.
Natáhnete přes pilota to sklo, ale nemůžete předpokládat, že budou ve větším bezpečí. Hodně práce se udělalo v letectví a je úžasné, jak to je obtížné ochránit jezdce či pilota a umožnit jim hledět nezkresleně skrz. Všechny tyto druhy incidentů s převrácenými vozy či požárem v kokpitu [by mohly být horší]," pokračuje šéf závodní stáje McLaren.
Nehoda v první zatáčce závodu ve Spa (foto: Scuderia Ferrari)
Poté se vrátil k okamžiku, kdy došlo k nehodě: "Lewis byl úplně vpravo a musí vám jej být líto, stejně jako Fernanda a ostatních. Zdá se, že u Grosjeana to je trochu zvykem. Nevím, co si myslel, mohl Lewise vidět, mohl vidět vše kolem sebe, takže netuším, co jej přimělo ke svému rozhodnutí.
Nevypadalo to, že by byl tísněn ze své strany, takže nevím, proč došlo ke kontaktu. V první zatáčce byli vyřazeni dva uchazeči o titul a hodně to postihlo také několik ostatních, je to dost frustrující," uvedl před tím, než komisaři vyřkli na Grosjeanem svůj verdikt.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.