Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe by nehoda v první zatáčce Velké ceny Belgie měla sloužit jako připomínka toho, jak nebezpečná Formule 1 může být - proto je v této oblasti podniknout další kroky vpřed.
Hromadnou nehodu spustil Romain Grosjean, který roztočil Lewise Hamiltona, poté přeletěl přes záď Sauberu Sergia Péreze a těsně kolem hlavy Fernanda Alonsa. Naštěstí nikdo nebyl zraněn, Francouz za způsobení kolize dostal tučnou pokutu (v přepočtu kolem 1,25 mil. Kč) a zákaz startu v příští velké ceně v Monze.
"Vypadalo to děsivě. Myslím, že jsme se stali lehce nonšalantní. Vidíme tolik velkých nárazů a zvykli jsme si, že pilot pak zkrátka jen vyskočí. Uvědomujete si však, že je dělí centimetry od toho, aby se z auta už nedostali. Alonso měl štěstí a štěstí jsme měli i my, že se při nehodě nic nestalo," řekl Whitmarsh po závodě ve Spa.
Proto vyzývá k hledání cest pro zvýšení bezpečností. Hovořilo se o uzavřených kokpitech, podle Whitmarshe je však jakoukoliv změnu pečlivě promyslet.
"Myslím, že se musíme pokoušet dělat více. Nelíbí se mi uzavřené kokpity, ale musíme pečlivě přemýšlet o tom, co bychom mohli dosáhnout. Myslím, že lidé podceňují to, jak by musel uzavřený kokpit vypadat a jak by mohl situaci zhoršit.
Natáhnete přes pilota to sklo, ale nemůžete předpokládat, že budou ve větším bezpečí. Hodně práce se udělalo v letectví a je úžasné, jak to je obtížné ochránit jezdce či pilota a umožnit jim hledět nezkresleně skrz. Všechny tyto druhy incidentů s převrácenými vozy či požárem v kokpitu [by mohly být horší]," pokračuje šéf závodní stáje McLaren.
Nehoda v první zatáčce závodu ve Spa (foto: Scuderia Ferrari)
Poté se vrátil k okamžiku, kdy došlo k nehodě: "Lewis byl úplně vpravo a musí vám jej být líto, stejně jako Fernanda a ostatních. Zdá se, že u Grosjeana to je trochu zvykem. Nevím, co si myslel, mohl Lewise vidět, mohl vidět vše kolem sebe, takže netuším, co jej přimělo ke svému rozhodnutí.
Nevypadalo to, že by byl tísněn ze své strany, takže nevím, proč došlo ke kontaktu. V první zatáčce byli vyřazeni dva uchazeči o titul a hodně to postihlo také několik ostatních, je to dost frustrující," uvedl před tím, než komisaři vyřkli na Grosjeanem svůj verdikt.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.