Rubens Barrichello by v Monze rád nastoupil v týmu Lotus místo Romaina Grosjeana, který dostal zákaz startu. Tým ale pravděpodobně upřednostní svého testovače, Jerome D'Ambrosia.
Jako trest za zavinění postartovní kolize ve Spa bude muset Romain Grosjean pauzírovat a v Monze se na start nepostaví. O zákazu startu v italské Monze rozhodli komisaři FIA. Zatím však není jisté, kdo bude sedět ve druhém voze týmu Lotus a kdo nastoupí jako týmový kolega Kimiho Räikkönena.
Šéf týmu, Eric Boullier, prohlásil, že jako nejpravděpodobnější kandidát se na volnou sedačku jeví testovací jezdec týmu, Jerome D'Ambrosio. Zároveń však připustil, že je možné i najmutí někoho mimo tým Lotus (psali jsme zde). Podle zpráv německého motorsport-total.com se však již tým rozhodl nasadit Jeromeho.
Mezitím však se svoji nabídkou "přispěchal" i veterán Rubens Barrichello: "Lidé se mě často ptají, zda-li bych jel v Monze, kdyby mi to tým Lotus nabídl. Moje odpověď zní: ANO," napsal na svém twitteru současný jezdec Indy Cars, který ještě vloni jezdil za Williams v F1.
Rubens by se do F1 ještě rád vrátil...
Největším poblémem možného návratu Brazilce je ale faktor času. Jen připomeňme, že týmy cestují z Belgie přímo do Itálie, kde je již v pátek čekají první volné tréninky na 13. závod MS Formule 1. Pokud by stáj tedy mezitím musela vyrobit sedačku pro externího pilota typu Barrichello nebo Sutil, dalo by se to jen stěží stihnout.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.