Podle technického ředitele McLaren Lewis Hamilton zveřejněním důvěrných telemetrických údajů z kvalifikace na Velkou cenu Belgie moc škody neudělal.
Frustrovaný Hamilton, který kvalifikaci odjel s křídlem pro větší přítlak než jeho týmový kolega Jenson Button, na Twitteru v sobotu pomocí telemetrie vysvětlil, proč na něj tolik ztrácel (psali jsme zde).
Obrázek, který Hamilton po pár minutách odstranil, obsahoval krom překrývajících se údajů o rychlosti také informace o světlé výšce, brzdění a využívání plynového pedálu.
Inženýry ostatních týmů to pobavilo a jen nevěřícně kroutili hlavami nad jeho rozhodnutím pustit do světa cenné informace. Lowe však pro BBC řekl: "Ta data nejsem nikomu moc užitečná, takže si nemyslím, že by tím nadělal tolik škody."
Soupeři ale uvedli, že z údajů poznali, jakým způsobem McLaren nastavil a provozoval svůj monopost. Lowe přiznal, že s ním o tom několik inženýrů hovořilo, a uvedl: "Uvedené informace jsou stejně dostupné normálními cestami - většina týmů má způsoby na to, jak k těmto informacím přijít.
Lewis ale vlastní chybu pochopil. Opravdu nedocenil povahu informací a inženýři tohle nemají rádi, protože naše životy trávíme tím, abychom podobné věci udrželi v tajnosti. Jde spíše o to, co to reprezentuje."
Telemetrie zveřejněná Hamiltonem na Twitteru
McLaren přiznal, že svého pilota požádal o stažení informace s telemetrií. Šéf týmu Martin Whitmarsh sdělil: "Byl požádán o to, aby zprávu s telemetrií stáhl a on to hned udělal.
Situaci špatně vyhodnotil. Co se týče ostatních příspěvků, nežádali jsme jej o to, aby je mazal. Tento ale smazal a omluvil se. Očividně při tom nepřemýšlel." Tímto je pro šéfa McLarenu situace vyřešená.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.