Podle technického ředitele McLaren Lewis Hamilton zveřejněním důvěrných telemetrických údajů z kvalifikace na Velkou cenu Belgie moc škody neudělal.
Frustrovaný Hamilton, který kvalifikaci odjel s křídlem pro větší přítlak než jeho týmový kolega Jenson Button, na Twitteru v sobotu pomocí telemetrie vysvětlil, proč na něj tolik ztrácel (psali jsme zde).
Obrázek, který Hamilton po pár minutách odstranil, obsahoval krom překrývajících se údajů o rychlosti také informace o světlé výšce, brzdění a využívání plynového pedálu.
Inženýry ostatních týmů to pobavilo a jen nevěřícně kroutili hlavami nad jeho rozhodnutím pustit do světa cenné informace. Lowe však pro BBC řekl: "Ta data nejsem nikomu moc užitečná, takže si nemyslím, že by tím nadělal tolik škody."
Soupeři ale uvedli, že z údajů poznali, jakým způsobem McLaren nastavil a provozoval svůj monopost. Lowe přiznal, že s ním o tom několik inženýrů hovořilo, a uvedl: "Uvedené informace jsou stejně dostupné normálními cestami - většina týmů má způsoby na to, jak k těmto informacím přijít.
Lewis ale vlastní chybu pochopil. Opravdu nedocenil povahu informací a inženýři tohle nemají rádi, protože naše životy trávíme tím, abychom podobné věci udrželi v tajnosti. Jde spíše o to, co to reprezentuje."
Telemetrie zveřejněná Hamiltonem na Twitteru
McLaren přiznal, že svého pilota požádal o stažení informace s telemetrií. Šéf týmu Martin Whitmarsh sdělil: "Byl požádán o to, aby zprávu s telemetrií stáhl a on to hned udělal.
Situaci špatně vyhodnotil. Co se týče ostatních příspěvků, nežádali jsme jej o to, aby je mazal. Tento ale smazal a omluvil se. Očividně při tom nepřemýšlel." Tímto je pro šéfa McLarenu situace vyřešená.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.