Podle technického ředitele McLaren Lewis Hamilton zveřejněním důvěrných telemetrických údajů z kvalifikace na Velkou cenu Belgie moc škody neudělal.
Frustrovaný Hamilton, který kvalifikaci odjel s křídlem pro větší přítlak než jeho týmový kolega Jenson Button, na Twitteru v sobotu pomocí telemetrie vysvětlil, proč na něj tolik ztrácel (psali jsme zde).
Obrázek, který Hamilton po pár minutách odstranil, obsahoval krom překrývajících se údajů o rychlosti také informace o světlé výšce, brzdění a využívání plynového pedálu.
Inženýry ostatních týmů to pobavilo a jen nevěřícně kroutili hlavami nad jeho rozhodnutím pustit do světa cenné informace. Lowe však pro BBC řekl: "Ta data nejsem nikomu moc užitečná, takže si nemyslím, že by tím nadělal tolik škody."
Soupeři ale uvedli, že z údajů poznali, jakým způsobem McLaren nastavil a provozoval svůj monopost. Lowe přiznal, že s ním o tom několik inženýrů hovořilo, a uvedl: "Uvedené informace jsou stejně dostupné normálními cestami - většina týmů má způsoby na to, jak k těmto informacím přijít.
Lewis ale vlastní chybu pochopil. Opravdu nedocenil povahu informací a inženýři tohle nemají rádi, protože naše životy trávíme tím, abychom podobné věci udrželi v tajnosti. Jde spíše o to, co to reprezentuje."
Telemetrie zveřejněná Hamiltonem na Twitteru
McLaren přiznal, že svého pilota požádal o stažení informace s telemetrií. Šéf týmu Martin Whitmarsh sdělil: "Byl požádán o to, aby zprávu s telemetrií stáhl a on to hned udělal.
Situaci špatně vyhodnotil. Co se týče ostatních příspěvků, nežádali jsme jej o to, aby je mazal. Tento ale smazal a omluvil se. Očividně při tom nepřemýšlel." Tímto je pro šéfa McLarenu situace vyřešená.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.