Komisaři po prostudování záznamů z nehody, k níž došlo v první zatáčce po startu Velké ceny Belgie, sáhli k potréstání jejíhoh viníka - Romaina Grosjeana.
Za hromadnou havárii, k níž došlo po kontaktu s McLarenem Lewise Hamiltona, dostal pokutu ve výši 50 000 Eur (v přepočtu kolem 1,25 mil. Kč) a zákaz startu v následující Velké ceně Itálie. Tým se proti trestu neodvolal.
Britský pilot se jí nemohl vyhnout, po střetu s Grosjeanem se roztočil a ztratil kontrolu nad svým vozem. Zezadu natlačil Lotus do Ferrari Fernanda Alonsa, závod díky tomu skončil i pro Sergia Péreze.
Na dráhu vyjel safety car, aby traťoví komisaři mohli odtáhnout vozidla a uklidit spoustu karbonových trosek. Nikomu z aktérů nehody se naštěstí nic nestalo, největší štěstí měl lídr šampionátu Alonso, jehož hlavu monopost Lotusu jen těsně minul.
Posledním pilotem, který byl potrestán zákazem startu, byl Michael Schumacher, jenž ve Velké ceně Británie 1994 ignoroval černé vlajky. Nemohl se zúčastnit dvou závodů, trest si vybral také až po Belgii.
Grosjean v divokém letu přes Alonsovo Ferrari
Snímky ze závodu včetně nehody si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.