Včera jsme chtěli po McLarenu potvrzení zpráv o tom, že hodlá otestovat vlastní verzi DDRS. Šéf týmu Martin Whtimarsh dnes v telekonferenčním rozhovoru uvedl, že nic takového nechystají.
"McLaren nebude mít v Belgii dvojité DRS," vyvrací spekulace. McLaren se podle něj konceptem zabýval, nakonec se ale rozhodl své zdroje soustředit jiným směrem, kde to bude mít ještě větší vliv na zvýšení výkonnosti vozu MP4-27.
"Myslím, že v příštích několika závodech uvidíte u většiny vozů nová křídla. Určitě se s nimi setkáte u McLarenu. Vždy se věnujeme široké škále vývojových projektů a dvojité DRS je zajímavé.
Nedostalo se mu maximálního množství zdrojů, máme jich omezeně a snažíme se je využít tam, kde budou tím největším přínosem. Zatím se nám podařilo nalézt jiné projekty, které si ty zdroje zaslouží a které nám poskytnou na oplátku více výkonu.
Myslím, že začneme vídat další varianty u týmů, které nemusí nutně následovat to, co jsme viděli u Mercedesu, což bylo inovativní. Neohlašujeme kdy, kde nebo zda vůbec jej nasadíme," pokračuje Whitmarsh.
Potvrdil však, že McLaren do Spa přiveze krom přepracovaných křídel i několik dalších viditelných úprav svého monopostu.
Lewis Hamilton loni v Belgii s aktivovaným DRS (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.