Red Bull dal o uplynulém víkendu "ochutnat" Formuli 1 fanouškům v Norsku - Sebastian Buemi se s upraveným vozem RB6 představil v Rudskogenu nedaleko hlavního města Osla.
V pátek Red Bull absolvoval focení pod slavnými můstky v Holmenkollenu, to pravé však přišlo na řadu až v sobotu a v neděli. Buemi zajel několik měřených kol na okruhu Rudskogen a samozřejmě došlo i na obligátní smykování a pálení pneumatik.
Slavnostní akce "Rudskogen Motor Festival" oficiálně otevřela zrekonstruovaný okruh, který navrhoval kdo jiný než známý Herman Tilke. Kromě několika přeháněk týmu počasí přálo.
Sébastien Buemi s Red Bullem na zrekonstruovaném okruhu Hermana Tilkehov norském Rudskogenu (foto: Red Bull)
Buemi po jízdách uvedl: "Je to velmi pěkný okruh, přes obrubníky se jezdí opravdu hladce jako na normálním okruhu F1. Je to opravdu zajímavé, kvůli převýšení se jezdí nahoru a dolů, což je opravdu hezké, obzvlášť když dorazíte do poslední části okruhu, protože lidé jsou všude kolem a vy v té dlouhé 180° zatáčce všechny vidíte, takže se mi to opravdu líbilo.
Kolem byla také spousta diváků, takže to bylo rozhodně příjemné vidět, jak se zde lidem motosport líbí," pochvaluje si bývalý pilot Toro Rosso, jenž v rodině Red Bullu zůstal.
Další roadshow chystá Red Bull nedaleko našich hranic - v sousedním Polsku: 15. a 16. září by se měl představit v ulicích Varšavy v rámci akce Verva Street Racing. Jeden vůz F1 bude zároveň v akci k vidění také v Maďarsku, kde se pojede další kolo Světové série Renault.
Snímky naleznete pod článkem, tapety ve vysokém rozlišení zde.(© Red Bull, 2012)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.