Red Bull dal o uplynulém víkendu "ochutnat" Formuli 1 fanouškům v Norsku - Sebastian Buemi se s upraveným vozem RB6 představil v Rudskogenu nedaleko hlavního města Osla.
V pátek Red Bull absolvoval focení pod slavnými můstky v Holmenkollenu, to pravé však přišlo na řadu až v sobotu a v neděli. Buemi zajel několik měřených kol na okruhu Rudskogen a samozřejmě došlo i na obligátní smykování a pálení pneumatik.
Slavnostní akce "Rudskogen Motor Festival" oficiálně otevřela zrekonstruovaný okruh, který navrhoval kdo jiný než známý Herman Tilke. Kromě několika přeháněk týmu počasí přálo.
Sébastien Buemi s Red Bullem na zrekonstruovaném okruhu Hermana Tilkehov norském Rudskogenu (foto: Red Bull)
Buemi po jízdách uvedl: "Je to velmi pěkný okruh, přes obrubníky se jezdí opravdu hladce jako na normálním okruhu F1. Je to opravdu zajímavé, kvůli převýšení se jezdí nahoru a dolů, což je opravdu hezké, obzvlášť když dorazíte do poslední části okruhu, protože lidé jsou všude kolem a vy v té dlouhé 180° zatáčce všechny vidíte, takže se mi to opravdu líbilo.
Kolem byla také spousta diváků, takže to bylo rozhodně příjemné vidět, jak se zde lidem motosport líbí," pochvaluje si bývalý pilot Toro Rosso, jenž v rodině Red Bullu zůstal.
Další roadshow chystá Red Bull nedaleko našich hranic - v sousedním Polsku: 15. a 16. září by se měl představit v ulicích Varšavy v rámci akce Verva Street Racing. Jeden vůz F1 bude zároveň v akci k vidění také v Maďarsku, kde se pojede další kolo Světové série Renault.
Snímky naleznete pod článkem, tapety ve vysokém rozlišení zde.(© Red Bull, 2012)
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.