Pořadatelé Velké ceny Spojených států zveřejnili další sérii snímků zachycujících stavební pokroky připravovaného okruhu nedaleko Austinu v americkém Texasu.
Na okruhu bylo za poslední měsíc odvedeno neuvěřitelné množství práce: od přípravy interiérů a sedaček po vyasfaltování okruhu (druhá vrstva), na němž je již místy patrná jeho poznávací červená barva.
Sedačky byly nainstalovány na druhém a třetím patře balkonů, stejně jako instalace světel a kabeláže uvnitř stavby. Budova pro týmy již má fasádu v texaském stylu v kombinaci s moderní architekturou, finišuje se s lékařským centrem.
Video: Simulace průjezdu okruhem v připravované hře F1 2012
Dokončuje se i mediální centrum s budkami pro komentátory. Věž za posledních několik týdnů také povyrostla. Se svou výškou 76 metrů bude poskytovat skvělé výhledy na okruh a blízké okolí, brzy se zřejmě stane symbolem nového špičkového okruhu.
V zatáčkách č. 2, 3 a 4 byly instalovány sedačky na dočasných tribunách, nyní se podobně připravují místa v zatáčkách č. 5 a 11. Za necelé tři měsíce budou plné dychtivých diváků, kteří se na území USA po delší době dočkají jedinečného vzrušujícího zážitku, který nabízí závod Formule 1.
Poslední fotografie ze připravovaného okruhu:
Foto: Circuit of the Americas LLC, 2012
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.