 
            Bývalý výkonný ředitel společnosti Group Lotus, který je hlavním viníkem zmatků kolem názvu Lotus ve Formuli 1, se začíná se svým bývalým zaměstnavatelem soudit.
Automobilku Lotus a její nové majitele - společnost DRB-Hicom - žaluje za nezákonné propuštění. Bahar byl propuštěn v červenci, za což žádá jako odškodné 6,7 milionů liber (v přepočtu kolem 120 mil. Kč). O jeho záměru jsme vás informovali již před 2 měsíci zde.
Žalobu podal minulý týden k Londýnskému nejvyššímu soudu, o čemž byly nyní oficiálně informovány společnosti Group Lotus i DRB-Hicom. Malajský vlastník slíbil, že s Baharem povede právní bitvu a zároveň jej varoval, že podá protižalobu.
Ve svém prohlášení společnost DRB-Hicom uvádí: "Po poradě s našimi právníky bude DRB-Hicom a Lotus důrazně oponovat a bránit se proti nařčení Baharem včetně podání protižaloby proti Baharovi. Bude-li to vhodné, vydáme potřebná prohlášení.
Neočekává se, že by žaloba měla nějaký větší vliv na finanční či provozní činnosti skupiny. Přesná částka nákladů vyvstávající z žaloby v této době nemůže být vyčíslena," stojí v oficiálním prohlášení.
Danymu Baharovi se vyhazov, s Lotusem se začíná soudit (ilustrační foto: Lotus Cars)
Neúspěšný bývalý ředitel automobilku Lotus svými ambiciózními plány hodně zadlužil, ta bude nucena v motorsportu sáhnout k velkým škrtům (více zde), o jejichž konkrétní podobě bude jednat na počátku září.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.