Šéf britského závodního týmu Martin Whitmarsh v rozhovoru pro Autosport uvádí, proč podle něj bude McLaren v budoucnosti ještě silnější.
Důvěrou jej naplňuje rozšiřující se obchodní portfolio společnosti McLaren a síla jeho značky ve Formuli 1: "Bude silnější. Příští rok oslavíme naše 50. výročí a ve Formuli 1 působíme od roku 1966. Vyhráli jsme 25 % závodů, na pódiu jsme stáli v 50 % závodů a vyhráli jsme Le Mans. Z hlediska budoucnosti na tom jsme dobře."
V poslední době se hodně spekulovalo o budoucích plánech britské společnosti - zejména těch, které se týkali motorů a sponzorů. Whitmarsh vyvrací náznaky možného spojení s Hondou a potvrzuje, že McLaren hodlá dále pokračovat s německým dodavatelem: "Budeme s Mercedesem. Nemyslím si, že jsme to vůbec někdy popírali."
Ohledně sponzorů panují otazníky nad pokračováním spolupráce se společností Vodafone. Smlouva má vypršet v roce 2013, a pokud by se telekomunikační gigant chtěl z F1 stáhnout či snížit svůj příspěvek McLarenu, musel by si hledat nového titulárního sponzora.
"Žijeme ve světě plném výzev. Dle statistik z okruhů dokážeme poskytovat hodnotu, a jsme rovněž šťastni, že nás podporují blue-chip společnosti. Vodafone je naším titulární sponzorem a doufáme a očekáváme, že v tom bude pokračovat, se sponzory však máme nevídané vztahy, někteří z nich jsou s námi 30 let.
Máme 10 sponzorů, kteří jsou s námi více než 15 let - a 15leté sponzorství, natož pak v F1, je neuvěřitelné. Tato rozmanitost je součást té síly. Našim hlavním byznysem je ale F1. V F1 musíme vyhrávat," zdůrazňuje Whitmarsh.
McLaren věří, že je na budoucí časy dobře připravený (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Lidé se do nás trefují a budou to dělat a říkat: 'Kvůli vizi Rona [Denise] ohledně MTC [Technologické centrum McLarenu] a dalšímu podnikání se rozptýlujete,' myslím si však, že teď by uvedli, že z průmyslového a ekonomického hlediska jsme díky větší diverzifikaci silnější.
Historie ukazuje, že od dob našeho působení v F1 v ní selhalo 107 týmů - působení čistě jako F1 tým s sebou tedy nepochybně nese velké nebezpečí.
Pokud se nyní podíváte kupředu a zeptáte se někoho v tomto paddocku či mimo něj, zda by mohl vyjmenovat dva týmy, kterým věří, že budou za pět let v F1, myslím, že by 98 % respondentů by uvedlo McLaren a Ferrari. F1 nás pohání," dodává šéf závodní stáje McLaren.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.