Šéf britského závodního týmu Martin Whitmarsh v rozhovoru pro Autosport uvádí, proč podle něj bude McLaren v budoucnosti ještě silnější.
Důvěrou jej naplňuje rozšiřující se obchodní portfolio společnosti McLaren a síla jeho značky ve Formuli 1: "Bude silnější. Příští rok oslavíme naše 50. výročí a ve Formuli 1 působíme od roku 1966. Vyhráli jsme 25 % závodů, na pódiu jsme stáli v 50 % závodů a vyhráli jsme Le Mans. Z hlediska budoucnosti na tom jsme dobře."
V poslední době se hodně spekulovalo o budoucích plánech britské společnosti - zejména těch, které se týkali motorů a sponzorů. Whitmarsh vyvrací náznaky možného spojení s Hondou a potvrzuje, že McLaren hodlá dále pokračovat s německým dodavatelem: "Budeme s Mercedesem. Nemyslím si, že jsme to vůbec někdy popírali."
Ohledně sponzorů panují otazníky nad pokračováním spolupráce se společností Vodafone. Smlouva má vypršet v roce 2013, a pokud by se telekomunikační gigant chtěl z F1 stáhnout či snížit svůj příspěvek McLarenu, musel by si hledat nového titulárního sponzora.
"Žijeme ve světě plném výzev. Dle statistik z okruhů dokážeme poskytovat hodnotu, a jsme rovněž šťastni, že nás podporují blue-chip společnosti. Vodafone je naším titulární sponzorem a doufáme a očekáváme, že v tom bude pokračovat, se sponzory však máme nevídané vztahy, někteří z nich jsou s námi 30 let.
Máme 10 sponzorů, kteří jsou s námi více než 15 let - a 15leté sponzorství, natož pak v F1, je neuvěřitelné. Tato rozmanitost je součást té síly. Našim hlavním byznysem je ale F1. V F1 musíme vyhrávat," zdůrazňuje Whitmarsh.
McLaren věří, že je na budoucí časy dobře připravený (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Lidé se do nás trefují a budou to dělat a říkat: 'Kvůli vizi Rona [Denise] ohledně MTC [Technologické centrum McLarenu] a dalšímu podnikání se rozptýlujete,' myslím si však, že teď by uvedli, že z průmyslového a ekonomického hlediska jsme díky větší diverzifikaci silnější.
Historie ukazuje, že od dob našeho působení v F1 v ní selhalo 107 týmů - působení čistě jako F1 tým s sebou tedy nepochybně nese velké nebezpečí.
Pokud se nyní podíváte kupředu a zeptáte se někoho v tomto paddocku či mimo něj, zda by mohl vyjmenovat dva týmy, kterým věří, že budou za pět let v F1, myslím, že by 98 % respondentů by uvedlo McLaren a Ferrari. F1 nás pohání," dodává šéf závodní stáje McLaren.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.