Felipe Massa doufá, že se mu se svým kolegou Fernandem Alonsem bude ve zbytku sezóny dařit ve velkých cenách finišovat mezi prvními třemi závodníky.
Brazilcovi se to nedaří již dva roky - naposledy skončil třetí ve Velké ceně Koreje 2010. Letos mu v šampionátu zatím patří s 25 body v šampionátu až 14. příčka. Ferrari kvůli tomu vyhodnocuje jeho potenciální náhrady pro sezónu 2013.
Včera ale na bezpečnostní akci FIA v Sao Paulu uvedl, že Ferrari s jednáním o jeho budoucnosti nespěchá: "Hovoří se o tom, ale s rozhodnutím ani s nějakým prohlášením se nespěchá.
Důležité pro mě je bojovat o pódia, i když je můj týmový kolega v klasifikaci přede mnou. Pro mě je vždy prioritou končit mezi nejlepší trojicí. Pokud ale Fernando bude přede mnou, vzhledem k jeho pozici se se mu budu snažit zároveň pomáhat," uvedl Massa.
"Momentálně se zcela soustředím na nadcházející závody. Díky skvělé práci týmu se výkonnost jasně zvýšila a já jsem velmi motivován k tomu, abych odváděl dobré výkony," pokračuje pilot Ferrari.
"Věřím si. I když výsledky nebyly dobré, výkonnost byla lepší. Nyní potřebujeme čistý závod, aby byl výsledek nakonec pozitivní," cituje brazilského pilota Associated Press.
V poslední Velké ceně Maďarska byl Massa s Ferrari klasifikován na nelichotivém devátém místě(foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.