Finský pilot prozradil, že po odchodu z McLarenu měl nabídky od zavedených týmů ze středu startovního pole. Vybral si však raději nově vzniklý tým Caterham.
Heikki Kovalainen uvedl, že po svém nepříliš zdařilém působení v McLarenu, kde získal své jediné vítězství (Maďarsko, 2008) nevyužil nabídky od zavedených týmů ze středu startovního pole, ale raději si vybral nově vzniklý tým Caterham.
Při svém působení v Caterhamu dokázal zaujmout a proto věří, že jeho rozhodnutí bylo tím správným. "Měl jsem i jiné nabídky, ale žádné od velkých týmů, byly to týmy ze středu pole. Neviděl jsem v tom žádnou dobrou příležitost a proto jsem zvolil kompletně nový tým," sdělil Fin TotalRace.
Přiznává, že to byl riskantní krok, ale nemyslí si, že by pro něj situace byla lepší, pokud by si vybral jiný z týmů.
Na otázku, zda by stejný či podobný krok mohl pomoci trápícímu se Felipemu Massovi Kovalainen odpovídá: "Já jsem se rozhodl změnit vše od základu - zavedenou rutinu, trénink, v podstatě všechno. Start s novým týmem ze mě udělal lepší osobu a lepšího jezdce. Situace Felipeho je možná jiná a nevím, zda by pro něj můj plán fungoval."
Kovalainen v Caterhamu oslavil svou 100 GP (foto: Team Caterham F1)
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.