Venezuelský pilot Pastor Maldonado odjel minulou sezónu s vozem Williams, který poháněl motor osmiválec Cosworthu. Letos se těší z mnohem vyšší výkonnosti následníka FW34, za jehož zády mu "vyhrává" agregát Renaultu.
Cosworth je obecně považován za méně konkurenceschopný, než pohonné jednotky konkurenčního Ferrari, Mercedesu či Renaultu. V současnosti pohání už pouze dva týmy z chvostu pole: HRT a Marussii.
Podle jednoho F1 inženýra však Cosworth ve výkonu neztrácí moc, zákaznické týmy trápí spíše jeho vyšší nároky na chlazení, velikost a degradace související s počtem ujetých kilometrů.
Své postřehy ze vzájemného srovnání Cosworthu a Renaultu nedávno pro F1 Racing vyjádřil Maldonado, jenž má za uplynulé dvě sezóny zkušenosti s oběma: "Mezi hlavní rozdíly patří to, že Renault je spolehlivější a že je také menší a lehčí. Rovněž pro inženýry je snadnější postavit auto kolem motoru, celkový balík tak může být menší."
"S Renaultem funguje všechno lépe," pokračuje jezdec Williamsu. "Z pohledu pilota se zdá, že máte více možností, jak s motorem elektronicky pracovat, což zlepšuje ovladatelnost."
Atmosférický 2,4l osmiválec Cosworthu (foto: Cosworth)
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.