Automobilka Lotus chystá po svém ne úplně povedeném vstupu do co nejvíce kategorií v motorsportu velké změny. Podle jejího vyjádření by ale programy v LMP a v GT vozech měly zůstat zachovány.
Lotus dal jasně najevo, že pro rok 2013 chystá velké škrty ve svých programech v motorsportu. Za vším zřejmě stojí jeho převzetí novými majiteli, které proběhlo dříve v tomto roce.
Claudio Berro, ředitel motorsportu u britského výrobce, oznámil, že rozhodnutí ohledně dalších aktivit Lotusu v motorsportu bude učiněno na jednání, které má proběhnout příští měsíc. Tohoto jednání by se mělo účastnit i malajské konsorcium DRB-Hitcom, které v lednu převzalo většinový podíl ve vlastníkovi Lotusu, společnosti Proton.
Berro také potvrdil, že každá aktivita firmy v motorsportu je momentálně pod drobnohledem s oheldem na její budoucnost. "V září budem prezentovat náš projekt našim akcionářům. Budeme se muset podívat, jaký budeme mít budget a pak si určit své priority. Možná se v budoucnu budeme muset více věnovat našim aktivitám," řekl Berro pro Autosport.
Dále také vysvětlil, že účasti Lotusu v závodech sportovních aut, GTE a GT4 s modelem Evora, a v kategoriích LMP1 a LMP2 s týmy Rebellion a Kodewa by měly být zachovány. "Nevedeme tu žádné diskuze ohledně závodů GT vozů kvůli spojení s našimi silničními vozy."
Programy Lotusu v LMP2 s týmem Kodewa Sport, který má smlouvu na provozování vozu pod názvem Lotus, a v LMP1, kde tým Rebellion Racing nasazuje vozy Lola s motory Toyota v barvách Lotusu, by měly určitě pokračovat, protože jsou podle Berra "marketingovými obchody". Podle něj bychom se v budoucnosti mohli dočkat užší spolupráce s těmito týmy.
Dany Bahar automobilku hluboce zadlužil, ta nyní bude muset omezit své aktivity v motosportu(foto: Lotus Cars)
Podle jeho slov však Lotus uvažuje jak vycouvat z IndyCar Series, ve které šestiválcový motor vyvinutý Juddem nedosahuje optimálního výkonu a tři z původních čtyř týmů ho už přestaly používat. "Chtěli bychom pokračovat, ale je jasné, že na to potřebujete dostatečný budget. Máme pětiletý kontrakt [na dodávky motorů], ale s IndyCar teď otevřeně diskutujeme."
Dalším zkoumaným projektem je podle Berra smlouva s francouzskou organizací ART o nasazování jejich vozů v GP2 a GP3 pod jménem Lotus GP. "Máme dlouhodobé smlouvy [s ART], ale je jasné, že se o nich ještě musíme pobavit."
Když to tedy shrneme, tak programy Lotusu v F1 a v GT vozech by neměly být ohroženy, ale programy v IndyCar Series a v GP2 a GP3 v ohrožení jsou.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.