Bývalý inženýr Renaultu Fabrice Lom přijal novou výzvu a stal se šéfem Mezinárodní automobilové federace (FIA) pro oblast pohonných jednotek před obdobím velkých změn, k nimž má v F1 dojít v roce 2014.
Uznávaný inženýr, který pracoval v Benettonu, Williamsu a Renaultu, se v posledních letech dočkal velkých úspěchů díky titulům Red Bullu. Osmiválce Renaultu v současné době pohánějí rovněž Caterhamy, Lotusy i Williamsy a některými odborníky jsou považovány v součtu parametrů za nejlepší motory v F1.
Lom po úspěšném období nyní přechází k FIA, kde nahradí Gillese Simona, jenž se nyní zabývá návrhem nového V6 turbomotoru pro rok 2014 ve společnosti PURE Craiga Pollocka.
"FIA mě kontaktovala a nabídla mi práci. Byl jsem v Renaultu celkem spokojený, ale připadalo mi to jako velmi zajímavá příležitost, takže jsem se rozhodl to přijmout. S touto rolí souvisí spousta práce," říká Lom.
Pod hlavičkou FIA bude mít na starosti pohonné jednotky nejen pro F1, ale i pro rally, vytrvalostní závody, GT a F3. Mezi jeho úkoly, jak prozradil, bude patřit i "jednání s výrobci o detailech týkajících se pravidel F1 pro rok 2014."
Současný motor Renault - osmiválec RS27 (foto: Renault Sport F1)
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.