Rubens Barrichello na Formuli 1 stále nezanevřel a věří, že by se mohl vrátit. Podle něj je škoda, že se Williams rozhodl s ním nepokračovat, protože by letos s konkurenceschopným vozem z jeho přítomnosti mohl hodně těžit.
Brazilský veterán, který během 19 let v F1 startoval v 322 velkých cenách, nyní závodí v IndyCar za tým KVRacing. Ačkoliv neskrývá svou touhu po návratu, americkou sérii nebere jako doplňkovou činnost během přestávky.
"Myslím, že stále existuje cesta k návratu [do F1]. IndyCar neberu jako nouzovku. Závodím, protože závodění miluji," říká Barrichello pro Auto Motor und Sport.
Sleduje stále F1? "Každičký detail. Studuji všechny časy v sektorech, dostávám velmi přesné informace o pneumatikách a nastavení od přátel - i v pět hodin ráno. Má žena si stěžuje, že jsem úplně šílený."
Rubens Barrichello loni v Brazílii (foto: Williams F1 Team)
Hořkost z nuceného odchodu z Williamsu z něj stále úplně nevyprchala. Myslí si, že by s letošním konkurenceschopným vozem FW34, s nímž Pastor Maldonado vyhrál Velkou cenu Španělska, dokázal velké věci.
"Inženýři a mechanici všichni předpokládali, že v roce 2012 budu jezdit. Samozřejmě, že se něco povídalo o tom, že Williams potřebuje peníze, ale já jsem díky svému sponzorovi BMC něco dokázal sehnat. Nemám ponětí o tom, kolik nakonec Bruno [Senna] přinesl. Možná mě už Adam Parr nechtěl. Přišel jsem o svůj kokpit a na hledání alternativ už bylo příliš pozdě.
Letošní rok mohl být lepší, protože jsme porozuměli problémům, které jsme loni měli. A protože noví lidé jsou správní. Přechod k Renaultu taky způsobil velký rozdíl. Velké plus tohoto motoru je jeho ovladatelnost.
Mé srdce krvácí kvůli tomu, že tam nejsem. Myslím si, že to je pro Williams zkrátka škoda, protože tento rok bych podle mě týmu opravdu hodně pomohl. Měl by ze mě měl prospěch. Byl bych dobrým týmovým kolegou pro Sennu, Bottase či Maldonada," tvrdí Barrichello.
Před svým posledním závodem s týmovým kolegou Pastorem Maldonadem(foto: Williams F1 Team)
"Podívejte se na Maldonada. Loni měl méně nehod, než v této sezóně. Je super rychlý, ale se mnou po svém boku by se mnohem více ovládal. OK, na svém kontě má podstatně více bodů než minulý rok. Ale s tímto vozem by si to mohli rozdat s třemi nejlepšími týmy," dodává Brazilec.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.