Rubens Barrichello na Formuli 1 stále nezanevřel a věří, že by se mohl vrátit. Podle něj je škoda, že se Williams rozhodl s ním nepokračovat, protože by letos s konkurenceschopným vozem z jeho přítomnosti mohl hodně těžit.
Brazilský veterán, který během 19 let v F1 startoval v 322 velkých cenách, nyní závodí v IndyCar za tým KVRacing. Ačkoliv neskrývá svou touhu po návratu, americkou sérii nebere jako doplňkovou činnost během přestávky.
"Myslím, že stále existuje cesta k návratu [do F1]. IndyCar neberu jako nouzovku. Závodím, protože závodění miluji," říká Barrichello pro Auto Motor und Sport.
Sleduje stále F1? "Každičký detail. Studuji všechny časy v sektorech, dostávám velmi přesné informace o pneumatikách a nastavení od přátel - i v pět hodin ráno. Má žena si stěžuje, že jsem úplně šílený."
Rubens Barrichello loni v Brazílii (foto: Williams F1 Team)
Hořkost z nuceného odchodu z Williamsu z něj stále úplně nevyprchala. Myslí si, že by s letošním konkurenceschopným vozem FW34, s nímž Pastor Maldonado vyhrál Velkou cenu Španělska, dokázal velké věci.
"Inženýři a mechanici všichni předpokládali, že v roce 2012 budu jezdit. Samozřejmě, že se něco povídalo o tom, že Williams potřebuje peníze, ale já jsem díky svému sponzorovi BMC něco dokázal sehnat. Nemám ponětí o tom, kolik nakonec Bruno [Senna] přinesl. Možná mě už Adam Parr nechtěl. Přišel jsem o svůj kokpit a na hledání alternativ už bylo příliš pozdě.
Letošní rok mohl být lepší, protože jsme porozuměli problémům, které jsme loni měli. A protože noví lidé jsou správní. Přechod k Renaultu taky způsobil velký rozdíl. Velké plus tohoto motoru je jeho ovladatelnost.
Mé srdce krvácí kvůli tomu, že tam nejsem. Myslím si, že to je pro Williams zkrátka škoda, protože tento rok bych podle mě týmu opravdu hodně pomohl. Měl by ze mě měl prospěch. Byl bych dobrým týmovým kolegou pro Sennu, Bottase či Maldonada," tvrdí Barrichello.
Před svým posledním závodem s týmovým kolegou Pastorem Maldonadem(foto: Williams F1 Team)
"Podívejte se na Maldonada. Loni měl méně nehod, než v této sezóně. Je super rychlý, ale se mnou po svém boku by se mnohem více ovládal. OK, na svém kontě má podstatně více bodů než minulý rok. Ale s tímto vozem by si to mohli rozdat s třemi nejlepšími týmy," dodává Brazilec.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.