Jezdecké složení Williamsu se podle akcionáře a výkonného ředitele týmu Tota Wolffa letos rozhodně nezmění. Co se týče příští sezóny, na to je podle něj ještě příliš brzy, rád by však zřejmě do hry dostal Valtteriho Bottase.
Aby se letos něco změnilo, muselo b podle něj "spadnout slunce z oblohy." Pastor Maldonado je sice rychlejší než Bruno Senna a týmu přinesl miliony, příliš často však koliduje, což stojí tým také dost peněz. Brazilci se povedl poslední závod na Hungaroringu, zatím však příliš nezáří.
Na svou šanci čeká vysoce hodnocený Bottas, který během tréninků podává působivé výkony. Wolff však řekl, že na rozhodování ohledně jezdeckého složení pro příští rok je ale "příliš brzy."
"Otázka pilotů byla vždy pro Franka [Williamse], jenž má bohaté znalosti, velmi důležitou," uvádí pro motorline.cc.
Dále naznačuje, že by po boku Maldonada rád viděl závodit Bottase, jehož je zároveň manažerem: "Budou Pastor a Valtteri špičkovými piloty budoucnosti? Já tomu věřím." Fin však za svými zády nemá tolik sponzorů jako současní závodní piloti, což by mu mohlo překazit plány na závodění příští rok.
"Momentální situace velmi dobře odpovídá vozu, byť se jedná o něco, čemu je těžké rozumět. Viděli jsme pilota, který byl velmi dobrý v Barceloně - nebo to bylo autem? Těžko říct. Víme zároveň, jak je dnes dobré Ferrari? Je tak dobré, jako Alonso, nebo jen tak dobré, jako Massa? Nevíme," přemýšlí nahlas Wolff.
Valtteri Bottas - další finská hvězda? (foto: Williams F1 Team)
O mladém Finovi se pochvalně zmiňuje i hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan, který jej považuje za "jednoho z nejpřirozeněji nadaného pilota, jakého jsem viděl, bezpochyby jej v F1 čeká skvělá budoucnost."
Bývalý šampion GP3 a Eurosérie F3 zatím nastoupil místo Senny do osmi tréninků, z toho byl pětkrát rychlejší než Pastor Maldonado. Překvapuje tím nejen inženýry soupeřů, ale i lidi uvnitř Williamsu.
"Když jezdí společně, Valtteri a Pastor mají podobné plány, ale odlišné cíle. Pastor vyvíjí auto pro celý víkend, zatímco Valtteri se účastní pouze jednoho tréninku a musí podat výkon. Nesmí auto poškodit a odvádí velmi dobrou práci," popisuje Gillan pro Autosport.
Fin si myslí, že podává dobré výkony a že má na víc: "Jsem spokojený s tím, jak jsem se zlepšil. Nečekal jsem, že budu brzy tak rychlý. Několik prvních pátků šlo opravdu dobře. Je příjemné, že se dokážu v rychlosti vyrovnat Maldonadovi a někdy být i rychlejší. A stále cítím, že toho můžu dokázat mnohem víc."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.