Jezdecké složení Williamsu se podle akcionáře a výkonného ředitele týmu Tota Wolffa letos rozhodně nezmění. Co se týče příští sezóny, na to je podle něj ještě příliš brzy, rád by však zřejmě do hry dostal Valtteriho Bottase.
Aby se letos něco změnilo, muselo b podle něj "spadnout slunce z oblohy." Pastor Maldonado je sice rychlejší než Bruno Senna a týmu přinesl miliony, příliš často však koliduje, což stojí tým také dost peněz. Brazilci se povedl poslední závod na Hungaroringu, zatím však příliš nezáří.
Na svou šanci čeká vysoce hodnocený Bottas, který během tréninků podává působivé výkony. Wolff však řekl, že na rozhodování ohledně jezdeckého složení pro příští rok je ale "příliš brzy."
"Otázka pilotů byla vždy pro Franka [Williamse], jenž má bohaté znalosti, velmi důležitou," uvádí pro motorline.cc.
Dále naznačuje, že by po boku Maldonada rád viděl závodit Bottase, jehož je zároveň manažerem: "Budou Pastor a Valtteri špičkovými piloty budoucnosti? Já tomu věřím." Fin však za svými zády nemá tolik sponzorů jako současní závodní piloti, což by mu mohlo překazit plány na závodění příští rok.
"Momentální situace velmi dobře odpovídá vozu, byť se jedná o něco, čemu je těžké rozumět. Viděli jsme pilota, který byl velmi dobrý v Barceloně - nebo to bylo autem? Těžko říct. Víme zároveň, jak je dnes dobré Ferrari? Je tak dobré, jako Alonso, nebo jen tak dobré, jako Massa? Nevíme," přemýšlí nahlas Wolff.
Valtteri Bottas - další finská hvězda? (foto: Williams F1 Team)
O mladém Finovi se pochvalně zmiňuje i hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan, který jej považuje za "jednoho z nejpřirozeněji nadaného pilota, jakého jsem viděl, bezpochyby jej v F1 čeká skvělá budoucnost."
Bývalý šampion GP3 a Eurosérie F3 zatím nastoupil místo Senny do osmi tréninků, z toho byl pětkrát rychlejší než Pastor Maldonado. Překvapuje tím nejen inženýry soupeřů, ale i lidi uvnitř Williamsu.
"Když jezdí společně, Valtteri a Pastor mají podobné plány, ale odlišné cíle. Pastor vyvíjí auto pro celý víkend, zatímco Valtteri se účastní pouze jednoho tréninku a musí podat výkon. Nesmí auto poškodit a odvádí velmi dobrou práci," popisuje Gillan pro Autosport.
Fin si myslí, že podává dobré výkony a že má na víc: "Jsem spokojený s tím, jak jsem se zlepšil. Nečekal jsem, že budu brzy tak rychlý. Několik prvních pátků šlo opravdu dobře. Je příjemné, že se dokážu v rychlosti vyrovnat Maldonadovi a někdy být i rychlejší. A stále cítím, že toho můžu dokázat mnohem víc."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.