Jezdecké složení Williamsu se podle akcionáře a výkonného ředitele týmu Tota Wolffa letos rozhodně nezmění. Co se týče příští sezóny, na to je podle něj ještě příliš brzy, rád by však zřejmě do hry dostal Valtteriho Bottase.
Aby se letos něco změnilo, muselo b podle něj "spadnout slunce z oblohy." Pastor Maldonado je sice rychlejší než Bruno Senna a týmu přinesl miliony, příliš často však koliduje, což stojí tým také dost peněz. Brazilci se povedl poslední závod na Hungaroringu, zatím však příliš nezáří.
Na svou šanci čeká vysoce hodnocený Bottas, který během tréninků podává působivé výkony. Wolff však řekl, že na rozhodování ohledně jezdeckého složení pro příští rok je ale "příliš brzy."
"Otázka pilotů byla vždy pro Franka [Williamse], jenž má bohaté znalosti, velmi důležitou," uvádí pro motorline.cc.
Dále naznačuje, že by po boku Maldonada rád viděl závodit Bottase, jehož je zároveň manažerem: "Budou Pastor a Valtteri špičkovými piloty budoucnosti? Já tomu věřím." Fin však za svými zády nemá tolik sponzorů jako současní závodní piloti, což by mu mohlo překazit plány na závodění příští rok.
"Momentální situace velmi dobře odpovídá vozu, byť se jedná o něco, čemu je těžké rozumět. Viděli jsme pilota, který byl velmi dobrý v Barceloně - nebo to bylo autem? Těžko říct. Víme zároveň, jak je dnes dobré Ferrari? Je tak dobré, jako Alonso, nebo jen tak dobré, jako Massa? Nevíme," přemýšlí nahlas Wolff.
Valtteri Bottas - další finská hvězda? (foto: Williams F1 Team)
O mladém Finovi se pochvalně zmiňuje i hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan, který jej považuje za "jednoho z nejpřirozeněji nadaného pilota, jakého jsem viděl, bezpochyby jej v F1 čeká skvělá budoucnost."
Bývalý šampion GP3 a Eurosérie F3 zatím nastoupil místo Senny do osmi tréninků, z toho byl pětkrát rychlejší než Pastor Maldonado. Překvapuje tím nejen inženýry soupeřů, ale i lidi uvnitř Williamsu.
"Když jezdí společně, Valtteri a Pastor mají podobné plány, ale odlišné cíle. Pastor vyvíjí auto pro celý víkend, zatímco Valtteri se účastní pouze jednoho tréninku a musí podat výkon. Nesmí auto poškodit a odvádí velmi dobrou práci," popisuje Gillan pro Autosport.
Fin si myslí, že podává dobré výkony a že má na víc: "Jsem spokojený s tím, jak jsem se zlepšil. Nečekal jsem, že budu brzy tak rychlý. Několik prvních pátků šlo opravdu dobře. Je příjemné, že se dokážu v rychlosti vyrovnat Maldonadovi a někdy být i rychlejší. A stále cítím, že toho můžu dokázat mnohem víc."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.