Toro Rosso po zklamání z výkonnosti v první části sezóny odepisuje letošní sezónu a raději se již soustředí na vývoj vozu pro příští rok.
Italskému týmu patří v současnosti v šampionátu se šesti body až devátá pozice, na osmou Force Indii před sebou ztrácí již bodů 40.
Neutěšená situace vedla také k rozchodu s technickým ředitelem Giorgiem Ascanellim, kterého kritizovali za nedostatečné pokroky ve vývoji vozu STR7. Nespokojený byl i majitel týmu Dietrich Mateschitz po velkých investicích do rozšíření továrny a nových zařízeních.
Toro Rosso by si ve druhé polovině sezóny ani za zvýšeného úsilí již moc nepolepšilo, proto se podle Autosportu se nyní již plně soustředí na příští rok. Šéf týmu Franz Tost hledá nové zkušené vedoucí pracovníky pro aerodynamický vývoj.
Spekuluje se, že Ascanelliho nahradí bývalý technický ředitel Sauberu James Key, který si za krátkou dobu u Sauberu a výkonnostní pokroky získal uznání paddocku. Ten by však nemohl začít pracovat dříve než v září, kdy již bude vývoj vozu STR8 v pokročilé fázi.
Piloti Toro Rosso příliš zkušeností nemají, Jean-Eric Vergne závodí v F1 prvním rokem(foto: Pirelli)
Ve Faenze se snaží posílit zejména aerodynamické oddělení. Ascanelli sám přiznal, že nedostatek designérských nápadů je jedním z důvodů, proč tým nedokázal vytěžit maximum ze svých zdrojů. Dokončení procesu vylepšování továrny by mělo být stihnuto včas na to, aby se projevilo na příštím voze.
Aerodynamice v současnosti u Toro Rosso šéfuje Nicolo Petrucci, bývalý zaměstnanec Williamsu Jon Tomlinson vede práce v aerodynamickém tunelu v Bicesteru, tým je však odhodlaný nabrat další posily.
Bývalý tým Minardi by se tak mohl dočkat příští rok pokroku, letošní sezónu však bude muset dokončit s vozem, který uzavírá střed pole bez velkých šancí na body, navíc si na něj začíná zezadu brousit zuby neustále se zlepšující Caterham.
Toro Rosso se již raději soustředí na sezónu 2013 (foto: Red Bull Racing)
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.