Toro Rosso po zklamání z výkonnosti v první části sezóny odepisuje letošní sezónu a raději se již soustředí na vývoj vozu pro příští rok.
Italskému týmu patří v současnosti v šampionátu se šesti body až devátá pozice, na osmou Force Indii před sebou ztrácí již bodů 40.
Neutěšená situace vedla také k rozchodu s technickým ředitelem Giorgiem Ascanellim, kterého kritizovali za nedostatečné pokroky ve vývoji vozu STR7. Nespokojený byl i majitel týmu Dietrich Mateschitz po velkých investicích do rozšíření továrny a nových zařízeních.
Toro Rosso by si ve druhé polovině sezóny ani za zvýšeného úsilí již moc nepolepšilo, proto se podle Autosportu se nyní již plně soustředí na příští rok. Šéf týmu Franz Tost hledá nové zkušené vedoucí pracovníky pro aerodynamický vývoj.
Spekuluje se, že Ascanelliho nahradí bývalý technický ředitel Sauberu James Key, který si za krátkou dobu u Sauberu a výkonnostní pokroky získal uznání paddocku. Ten by však nemohl začít pracovat dříve než v září, kdy již bude vývoj vozu STR8 v pokročilé fázi.
Piloti Toro Rosso příliš zkušeností nemají, Jean-Eric Vergne závodí v F1 prvním rokem(foto: Pirelli)
Ve Faenze se snaží posílit zejména aerodynamické oddělení. Ascanelli sám přiznal, že nedostatek designérských nápadů je jedním z důvodů, proč tým nedokázal vytěžit maximum ze svých zdrojů. Dokončení procesu vylepšování továrny by mělo být stihnuto včas na to, aby se projevilo na příštím voze.
Aerodynamice v současnosti u Toro Rosso šéfuje Nicolo Petrucci, bývalý zaměstnanec Williamsu Jon Tomlinson vede práce v aerodynamickém tunelu v Bicesteru, tým je však odhodlaný nabrat další posily.
Bývalý tým Minardi by se tak mohl dočkat příští rok pokroku, letošní sezónu však bude muset dokončit s vozem, který uzavírá střed pole bez velkých šancí na body, navíc si na něj začíná zezadu brousit zuby neustále se zlepšující Caterham.
Toro Rosso se již raději soustředí na sezónu 2013 (foto: Red Bull Racing)
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.