Toro Rosso po zklamání z výkonnosti v první části sezóny odepisuje letošní sezónu a raději se již soustředí na vývoj vozu pro příští rok.
Italskému týmu patří v současnosti v šampionátu se šesti body až devátá pozice, na osmou Force Indii před sebou ztrácí již bodů 40.
Neutěšená situace vedla také k rozchodu s technickým ředitelem Giorgiem Ascanellim, kterého kritizovali za nedostatečné pokroky ve vývoji vozu STR7. Nespokojený byl i majitel týmu Dietrich Mateschitz po velkých investicích do rozšíření továrny a nových zařízeních.
Toro Rosso by si ve druhé polovině sezóny ani za zvýšeného úsilí již moc nepolepšilo, proto se podle Autosportu se nyní již plně soustředí na příští rok. Šéf týmu Franz Tost hledá nové zkušené vedoucí pracovníky pro aerodynamický vývoj.
Spekuluje se, že Ascanelliho nahradí bývalý technický ředitel Sauberu James Key, který si za krátkou dobu u Sauberu a výkonnostní pokroky získal uznání paddocku. Ten by však nemohl začít pracovat dříve než v září, kdy již bude vývoj vozu STR8 v pokročilé fázi.
Piloti Toro Rosso příliš zkušeností nemají, Jean-Eric Vergne závodí v F1 prvním rokem(foto: Pirelli)
Ve Faenze se snaží posílit zejména aerodynamické oddělení. Ascanelli sám přiznal, že nedostatek designérských nápadů je jedním z důvodů, proč tým nedokázal vytěžit maximum ze svých zdrojů. Dokončení procesu vylepšování továrny by mělo být stihnuto včas na to, aby se projevilo na příštím voze.
Aerodynamice v současnosti u Toro Rosso šéfuje Nicolo Petrucci, bývalý zaměstnanec Williamsu Jon Tomlinson vede práce v aerodynamickém tunelu v Bicesteru, tým je však odhodlaný nabrat další posily.
Bývalý tým Minardi by se tak mohl dočkat příští rok pokroku, letošní sezónu však bude muset dokončit s vozem, který uzavírá střed pole bez velkých šancí na body, navíc si na něj začíná zezadu brousit zuby neustále se zlepšující Caterham.
Toro Rosso se již raději soustředí na sezónu 2013 (foto: Red Bull Racing)
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.