Toro Rosso po zklamání z výkonnosti v první části sezóny odepisuje letošní sezónu a raději se již soustředí na vývoj vozu pro příští rok.
Italskému týmu patří v současnosti v šampionátu se šesti body až devátá pozice, na osmou Force Indii před sebou ztrácí již bodů 40.
Neutěšená situace vedla také k rozchodu s technickým ředitelem Giorgiem Ascanellim, kterého kritizovali za nedostatečné pokroky ve vývoji vozu STR7. Nespokojený byl i majitel týmu Dietrich Mateschitz po velkých investicích do rozšíření továrny a nových zařízeních.
Toro Rosso by si ve druhé polovině sezóny ani za zvýšeného úsilí již moc nepolepšilo, proto se podle Autosportu se nyní již plně soustředí na příští rok. Šéf týmu Franz Tost hledá nové zkušené vedoucí pracovníky pro aerodynamický vývoj.
Spekuluje se, že Ascanelliho nahradí bývalý technický ředitel Sauberu James Key, který si za krátkou dobu u Sauberu a výkonnostní pokroky získal uznání paddocku. Ten by však nemohl začít pracovat dříve než v září, kdy již bude vývoj vozu STR8 v pokročilé fázi.
Piloti Toro Rosso příliš zkušeností nemají, Jean-Eric Vergne závodí v F1 prvním rokem(foto: Pirelli)
Ve Faenze se snaží posílit zejména aerodynamické oddělení. Ascanelli sám přiznal, že nedostatek designérských nápadů je jedním z důvodů, proč tým nedokázal vytěžit maximum ze svých zdrojů. Dokončení procesu vylepšování továrny by mělo být stihnuto včas na to, aby se projevilo na příštím voze.
Aerodynamice v současnosti u Toro Rosso šéfuje Nicolo Petrucci, bývalý zaměstnanec Williamsu Jon Tomlinson vede práce v aerodynamickém tunelu v Bicesteru, tým je však odhodlaný nabrat další posily.
Bývalý tým Minardi by se tak mohl dočkat příští rok pokroku, letošní sezónu však bude muset dokončit s vozem, který uzavírá střed pole bez velkých šancí na body, navíc si na něj začíná zezadu brousit zuby neustále se zlepšující Caterham.
Toro Rosso se již raději soustředí na sezónu 2013 (foto: Red Bull Racing)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.