Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, řekl, že po volbách již nechce být znovu šéfem Asociace týmů F1.
Brit je v čele Asociace týmů F1 (FOTA) od konce roku 2009, tehdy nahradil prezidenta Ferrari, Lucu di Montezemola. Ačkoliv podle původních plánů mělo docházet ke střídání na této pozici každých 12 měsíců, Whitmarsh je v čele již skoro tři roky. Šéf McLarenu ale oznámil, že po volbách v čele určitě nebude.
"Už se znova dobrovoně nepřihlásím. Myslím, že je to správné, už jsem tam byl tři roky nebo tak nějak. Myslím, že by bylo dobré, kdyby to teď dělal zase někdo jiný. Podle mého by si o tom měly rozhodnout týmy. Snažli jsme se [FOTA] o povzbuzení sportu, stabilizování sil, porozumění problémům ostaních týmů. Cokoliv se stane, budeme se snažit pokračovat ve snaze a dělání těchto věcí. Myslím si ale, že by bylo dobré, aby se teď vynasnažil i někdo jiný."
Whitmarsh podle svých slov neuvažoval o tom, kdo by ho měl nahradit. Myslí si ale, že by to byla dobrá příležitost pro každého, kdo by se chopil kormidla. "Bude záležet. Myslím, že je to dlouhá cesta. Teď máme před sebou ještě 9 závodů a já se musím soutředit na ně a na další věci. Uvidíme, co bude, ale moje doporučení by bylo, aby to dělal někdo jiný. Bude to pro něj dobrá příležitost.
Když byl Martin dotázán, jestli by byl dobrým kandidátem na jeho náhradu třeba šéf Mercedesu, Ross Brawn, nebo šéf Lotusu, Eric Boullier, tak řekl: "Podpořil bych oba dva."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.