Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, řekl, že po volbách již nechce být znovu šéfem Asociace týmů F1.
Brit je v čele Asociace týmů F1 (FOTA) od konce roku 2009, tehdy nahradil prezidenta Ferrari, Lucu di Montezemola. Ačkoliv podle původních plánů mělo docházet ke střídání na této pozici každých 12 měsíců, Whitmarsh je v čele již skoro tři roky. Šéf McLarenu ale oznámil, že po volbách v čele určitě nebude.
"Už se znova dobrovoně nepřihlásím. Myslím, že je to správné, už jsem tam byl tři roky nebo tak nějak. Myslím, že by bylo dobré, kdyby to teď dělal zase někdo jiný. Podle mého by si o tom měly rozhodnout týmy. Snažli jsme se [FOTA] o povzbuzení sportu, stabilizování sil, porozumění problémům ostaních týmů. Cokoliv se stane, budeme se snažit pokračovat ve snaze a dělání těchto věcí. Myslím si ale, že by bylo dobré, aby se teď vynasnažil i někdo jiný."
Whitmarsh podle svých slov neuvažoval o tom, kdo by ho měl nahradit. Myslí si ale, že by to byla dobrá příležitost pro každého, kdo by se chopil kormidla. "Bude záležet. Myslím, že je to dlouhá cesta. Teď máme před sebou ještě 9 závodů a já se musím soutředit na ně a na další věci. Uvidíme, co bude, ale moje doporučení by bylo, aby to dělal někdo jiný. Bude to pro něj dobrá příležitost.
Když byl Martin dotázán, jestli by byl dobrým kandidátem na jeho náhradu třeba šéf Mercedesu, Ross Brawn, nebo šéf Lotusu, Eric Boullier, tak řekl: "Podpořil bych oba dva."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.