Jak je šéf inženýr Williamsu, Mark Gillan, spokojen s výkonem Bruna Senny v Grand Prix Maďarska a proč si myslí, že se Pastor Maldonado vrátí do původní formy?
Po vítězství Pastora Maldonada ve VC Španělska to vypadalo, že bude Williams velkým uchazečem o stupně vítězů. Realita je ale jiná - zisk pouze 10 bodů z předešlých 6 závodních víkendů. Částečně za to může špatné tempo vozu, částečně zbytečné chyby jezdců. "Letos je to jako na horské dráze že? Musíme si ale vzpomenout na to, kde jsme byli vloni," říká Mark Gillan.
V roce 2011 měl Williams na svém kontě po 11 odjetých závodech pouhé 4 body. "Na to by neměl nikdo zapomínat. Momentálně máme více než desetkrát víc a našim cílem jsou body. To znamená být i v kvalifikaci mezi deseti nejlepšími. Neexistuje žádný důvod pro to, abychom toho nedosáhli."
Dále pokračuje o tom, jaký na něj zanechal dojem Bruno Senna v Maďarsku: "Tento víkend odvedl excelentní práci. Byl to ten nejlepší, jaký doposud za Williams odjel. Už před závodem byl velmi silný - mám na mysli páteční tréninky. Bylo vidět, jak je v autě spokojený a jak si věří. Těšíme se na to, že Bruno na tento výkon naváže." Mark věří, že i Pastor opět začně sbírat body: "Jednou z jeho hlavních předností je jeho mentální síla. Už se připravuje na zbývající závody."
McLaren předvedl na Hockenheimu rekordní zastávku v boxech - měla 2,3s. Williams by rád McLaren v této statistice dokonce předběhl: "Mechanici v boxech mohou realizovat zastávku pod 3 vteřiny, což by znamenalo pro tým velké ulehčení. Musíme dále trénovat a dosáhnout pokroku a také zapracovat na boxovém vybavení - stejně jako jiné týmy."
"Co se času na zastávku týče, tak jsme si nastavili vysoké cíle. Máme přesně stanovený plán, který by nám měl pomoci dosahovat zastávek kolem 2,5s. Naši mechanici v boxech jsou velmi silní, chtěli bychom docílit konstantního času na zastávku v boxech."
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.