Jak je šéf inženýr Williamsu, Mark Gillan, spokojen s výkonem Bruna Senny v Grand Prix Maďarska a proč si myslí, že se Pastor Maldonado vrátí do původní formy?
Po vítězství Pastora Maldonada ve VC Španělska to vypadalo, že bude Williams velkým uchazečem o stupně vítězů. Realita je ale jiná - zisk pouze 10 bodů z předešlých 6 závodních víkendů. Částečně za to může špatné tempo vozu, částečně zbytečné chyby jezdců. "Letos je to jako na horské dráze že? Musíme si ale vzpomenout na to, kde jsme byli vloni," říká Mark Gillan.
V roce 2011 měl Williams na svém kontě po 11 odjetých závodech pouhé 4 body. "Na to by neměl nikdo zapomínat. Momentálně máme více než desetkrát víc a našim cílem jsou body. To znamená být i v kvalifikaci mezi deseti nejlepšími. Neexistuje žádný důvod pro to, abychom toho nedosáhli."
Dále pokračuje o tom, jaký na něj zanechal dojem Bruno Senna v Maďarsku: "Tento víkend odvedl excelentní práci. Byl to ten nejlepší, jaký doposud za Williams odjel. Už před závodem byl velmi silný - mám na mysli páteční tréninky. Bylo vidět, jak je v autě spokojený a jak si věří. Těšíme se na to, že Bruno na tento výkon naváže." Mark věří, že i Pastor opět začně sbírat body: "Jednou z jeho hlavních předností je jeho mentální síla. Už se připravuje na zbývající závody."
McLaren předvedl na Hockenheimu rekordní zastávku v boxech - měla 2,3s. Williams by rád McLaren v této statistice dokonce předběhl: "Mechanici v boxech mohou realizovat zastávku pod 3 vteřiny, což by znamenalo pro tým velké ulehčení. Musíme dále trénovat a dosáhnout pokroku a také zapracovat na boxovém vybavení - stejně jako jiné týmy."
"Co se času na zastávku týče, tak jsme si nastavili vysoké cíle. Máme přesně stanovený plán, který by nám měl pomoci dosahovat zastávek kolem 2,5s. Naši mechanici v boxech jsou velmi silní, chtěli bychom docílit konstantního času na zastávku v boxech."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.