Jak je šéf inženýr Williamsu, Mark Gillan, spokojen s výkonem Bruna Senny v Grand Prix Maďarska a proč si myslí, že se Pastor Maldonado vrátí do původní formy?
Po vítězství Pastora Maldonada ve VC Španělska to vypadalo, že bude Williams velkým uchazečem o stupně vítězů. Realita je ale jiná - zisk pouze 10 bodů z předešlých 6 závodních víkendů. Částečně za to může špatné tempo vozu, částečně zbytečné chyby jezdců. "Letos je to jako na horské dráze že? Musíme si ale vzpomenout na to, kde jsme byli vloni," říká Mark Gillan.
V roce 2011 měl Williams na svém kontě po 11 odjetých závodech pouhé 4 body. "Na to by neměl nikdo zapomínat. Momentálně máme více než desetkrát víc a našim cílem jsou body. To znamená být i v kvalifikaci mezi deseti nejlepšími. Neexistuje žádný důvod pro to, abychom toho nedosáhli."
Dále pokračuje o tom, jaký na něj zanechal dojem Bruno Senna v Maďarsku: "Tento víkend odvedl excelentní práci. Byl to ten nejlepší, jaký doposud za Williams odjel. Už před závodem byl velmi silný - mám na mysli páteční tréninky. Bylo vidět, jak je v autě spokojený a jak si věří. Těšíme se na to, že Bruno na tento výkon naváže." Mark věří, že i Pastor opět začně sbírat body: "Jednou z jeho hlavních předností je jeho mentální síla. Už se připravuje na zbývající závody."
McLaren předvedl na Hockenheimu rekordní zastávku v boxech - měla 2,3s. Williams by rád McLaren v této statistice dokonce předběhl: "Mechanici v boxech mohou realizovat zastávku pod 3 vteřiny, což by znamenalo pro tým velké ulehčení. Musíme dále trénovat a dosáhnout pokroku a také zapracovat na boxovém vybavení - stejně jako jiné týmy."
"Co se času na zastávku týče, tak jsme si nastavili vysoké cíle. Máme přesně stanovený plán, který by nám měl pomoci dosahovat zastávek kolem 2,5s. Naši mechanici v boxech jsou velmi silní, chtěli bychom docílit konstantního času na zastávku v boxech."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.