Dvojité DRS bude podle informací britského Autosportu pro rok 2013 zakázáno, týmy se měly dohodnout, že tato novinka bude zanesena do pravidel pro příští rok.
Prvním, kdo s tímto začal, byl na začátku roku Mercedes, který díky poměrně zajímavému designovému řešení vedl vzduch přes díru v zadním křídle přes celé auto až na přední křídlo. Celý mechanismus pak fungoval při aktivovaném DRS. Účelem tohoto řešení bylo zvýšení rychlosti aut na rovince.
To se samozřejmě moc nelíbilo soupeřům, a tak Lotus proti tomuto řešení v Číně podal protest, který byl však stewardy zamítnut. Ti neoblomně tvrdili, že díra v zadním křídle, přes kterou se při otevřeném DRS může dostávat vzduch skrz celé auto až na přední křídlo, nijak neporušuje předpisy. Lotus byl tehdy rozhodnutím komisařů pochopitelně zklamán. Nicméně podle očekávání hned začal pracovat na své verzi dvojitého DRS, kterou otestoval při VC v Německu a která by měla být připravena pro závod v Belgii, který se bude konat příští měsíc.
Ostatní týmy se tomuto nápadu až tak intenzivně nevěnují. Někteří z nich vyjádřily obavy, že vývoj tohoto řešení by mohl hodně zvýšit náklady. O celém řešení se vedou časté debaty, nicméně Technichal Working Group teď oznámila, že většina týmů souhlasila s tím, že tento systém nebudou moci zabudovat do svých monopostů pro sezonu 2013.
Mercedes byl průkopníkem dvojitého DRS (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ačkoliv Mercedes změnu v pravidlech nepodporoval, protože v této oblasti má určitý náskok před konkurencí, tak nemohl zabránit zakázání dvojitého DRS, protože byl zapotřebí souhlas většiny týmů ne všech. Má se za to, že tyto změny budou oficiálně oznámeny na zasedání World Motor Sport Councilu později během roku.
I když rivalové tvrdí, že dvojité DRS by bylo nákladné na vývoj, tak šéf Mercedesu, Ross Brawn, byl vždy neoblomný ve svém tvrzení, že toto řešení je nákladově efektivní. Dříve v tomto roce Ross řekl: "Lidé mluví o vysokých nákladech, ale žádné opravdu vysoké náklady tu nejsou. Všichni víme, že tu je jen pár karbonových trubek protažených autem. Každý na ulici vám řekne, že stojí jen pár tisíc liber - nejsou to miliony liber."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.