Dvojité DRS bude podle informací britského Autosportu pro rok 2013 zakázáno, týmy se měly dohodnout, že tato novinka bude zanesena do pravidel pro příští rok.
Prvním, kdo s tímto začal, byl na začátku roku Mercedes, který díky poměrně zajímavému designovému řešení vedl vzduch přes díru v zadním křídle přes celé auto až na přední křídlo. Celý mechanismus pak fungoval při aktivovaném DRS. Účelem tohoto řešení bylo zvýšení rychlosti aut na rovince.
To se samozřejmě moc nelíbilo soupeřům, a tak Lotus proti tomuto řešení v Číně podal protest, který byl však stewardy zamítnut. Ti neoblomně tvrdili, že díra v zadním křídle, přes kterou se při otevřeném DRS může dostávat vzduch skrz celé auto až na přední křídlo, nijak neporušuje předpisy. Lotus byl tehdy rozhodnutím komisařů pochopitelně zklamán. Nicméně podle očekávání hned začal pracovat na své verzi dvojitého DRS, kterou otestoval při VC v Německu a která by měla být připravena pro závod v Belgii, který se bude konat příští měsíc.
Ostatní týmy se tomuto nápadu až tak intenzivně nevěnují. Někteří z nich vyjádřily obavy, že vývoj tohoto řešení by mohl hodně zvýšit náklady. O celém řešení se vedou časté debaty, nicméně Technichal Working Group teď oznámila, že většina týmů souhlasila s tím, že tento systém nebudou moci zabudovat do svých monopostů pro sezonu 2013.
Mercedes byl průkopníkem dvojitého DRS (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ačkoliv Mercedes změnu v pravidlech nepodporoval, protože v této oblasti má určitý náskok před konkurencí, tak nemohl zabránit zakázání dvojitého DRS, protože byl zapotřebí souhlas většiny týmů ne všech. Má se za to, že tyto změny budou oficiálně oznámeny na zasedání World Motor Sport Councilu později během roku.
I když rivalové tvrdí, že dvojité DRS by bylo nákladné na vývoj, tak šéf Mercedesu, Ross Brawn, byl vždy neoblomný ve svém tvrzení, že toto řešení je nákladově efektivní. Dříve v tomto roce Ross řekl: "Lidé mluví o vysokých nákladech, ale žádné opravdu vysoké náklady tu nejsou. Všichni víme, že tu je jen pár karbonových trubek protažených autem. Každý na ulici vám řekne, že stojí jen pár tisíc liber - nejsou to miliony liber."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.