Dnešní kvalifikaci naprosto ovládl Lewis Hamilton, jehož McLarenu dnešní podmínky plně vyhovovaly. Druhý skončil Romain Grosjean na Lotusu.
PRVNÍ ČÁST
Začíná nám první část kvalifikace a na trať jako první míří Francouz Romain Grosjean. Na okruhu opět panují vysoké teploty, teplopa vzduchu je momentálně 30°C, teplota trati dokonce 46°C.
První čas zajíždí Grosjean, 1:27,333 min. Do měřeného kola už najíždí i Nico Hülkenberg ve Force Indii.
Trať se nám začíná zaplňovat, časomíra též a uvidíme, kdo za necelých třináct minut, které do konce této části zbývají, nedokáže zajet dost rychlý čas na postup.
Na trati samozřejmě nechybí ani duo McLarenu. Button a Hamilton se zde mohou těšit z celkem dobře fungujícího monopostu, letošnímu McLarenu vysoké teploty svědčí a především na tvrdší sadě pneumatik. Hamilton je také vítězem obou pátečních tréninků.
Nyní se nám mistr světa z roku 2008 dostává na první místo, což ale v této části kvalifikace nehraje příliš významnou roli. ¨
Felipe Massa si skrze rádio stěžuje na nepříjemný provoz na trati - na krátkém Hungaroringu se těžko najde volné místečko, které Massa k zajetí dobrého času potřebuje. A zdá se, že tady si moc nepomůže. Drží se ale na slušném sedmém místě, které na postup bohatě postačuje.
Lewis Hamilton na tvrdší sadě pneumatik zajíždí absolutně nejrychlejší čas ve všech třech sektorech a vyšel z toho čas 1:21,794 min. Čeká nás tedy kvalifikace a následně závod pod taktovkou McLarenu?
No, uvidíme, Jenson Button má totiž veliké problémy s nedotáčivostí, na kterou si stěžuje týmů rádiem.
Alonso to má jen tak tak, na tvrdší sadě zajel až sedmnáctý nejrychlejší čas a proto raději nechal mechaniky na své Ferrari nasadit žlutě značenou měkkou sadu a pokusí se postup do druhé části pojistit. A není to žádný problém - až na Hamiltona přeskočil všechny ostatní a je tedy druhý.
Ke konci první části nás však mnohem více zajímá chvost pole, tam se bude dít to nejdůležitější. Do konce zbývají pouze dvě minuty, nejvyšší čas začít poslední měřené pokusy.
Na poslední chvíli najíždí do měřeného kola Kamuj Kobajaši, který je momentálně osmnáctý, tudíž nepostupující. Tady už není prostor pro chyby, musí zajet dobré kolo. A daří se mu to, postupuje.
Nepostupující (od 24. po 18. místo):Karthikeyan, De la Rosa, Glock, Pic, Petrov, Kovalainen, Ricciardo.
Limit 107% činil 1:27,519 min a vešli se do něj všichni piloti.
DRUHÁ ČÁST
Druhá část dnešní kvalifikace na VC Maďarska nám právě začíná. Schumacher se řítí do měřeného kola, nyní už samozřejmě na měkké sadě pneumatik. Udělal ale chybu a musel zpomalit. Proto má jeho první čas hodnotu 1:30,813 min.
Čas mají už všichni kromě Vergneho, ten vyjíždí na trať až teď, osm minut před koncem druhé části. Ve vedení zatím jezdci Lotusu v pořadí Räikkönen - Grosjean. Mezi ně se ale právě vklínil Mark Webber.
Hamilton opět čaroval s časem, usadil se na prvním místě s náskokem šesti desetin sekundy, Britovi to dnes opravdu šlape.
A máme tu opět dvě minut do konce a dochází na lámání chleba. Teď se rozhodne, kdo postoupí do závěrečné části.
Zlepšil se Senna, naopak Pérez se do top 10 zatím nedostal - má totiž naprosto stejný čas jako Nico Rosberg, který ho ovšem zajel dříve a desáté místo náleží jemu.
Hülkenberg osmý, Senna zatím desátý. Schumacher už rezignuje na pokus o postup, je až sedmnáctý. Ještě čekáme na Marka Webbera, který je zatím jedenáctý. Ten však překvapivě zajíždí do boxů a zítra bude startovat jedenáctý.
Nepostupující (Od 17. do 11. místa)Schumacher, Vergne, Kobajaši, Pérez, Rosberg, Di Resta, Webber
TŘETÍ ČÁST
Začíná nám poslední desetiminutovka, ve které se rozhodne o postavení deseti nejlepších na zítřejším startovním roštu VC Maďarska. Na trati se ihned objevují oba McLareny a Nico Hülkenberg.
Nechybělo mnoho a Hamilton by si udělal nechtěný výlet do štěrkové únikové zóny, přetáčivý smyk na výjezdu ze zatáčky ale dokázal zkrotit a zatím vede.
O chvíli později ho překonává Kimi Räikkönen, zajímavé je ale dění i u Williamsu, Maldonado se ze svého měřeného kola vrátil rovnou do boxů, ani ho nedokončil. ¨
Samozřejmě by to nebyl Hamilton, aby se na první příčku nevrátil. Druhý Grosjean, Button třetí, Räikkönen čtvrtý. Nikdo jiný zatím necelých pět minut před koncem zajetý čas nemá. Nejspíš jsme opět svědky taktického šetření pneumatik pro zítřejší závod. Nic, co bychom viděli rádi.
Vettel získal druhé místo, na trať se ještě vrací Grosjean. Senna vyrobil obrovskou chybu už v první zatáčce, kterou nezvládl projet. Naštěstí neboural, ale výsledný čas samozřejmě nebude nijak oslnivý.
Maldonado se na trať také vrátil a zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Hülkenberg má se svým vozem problémy a čas nevypadá dobře. Ještě by stihl jedno kolo, ale už se vzdává.
Poslední vteřiny dobíhají, Alonso čtvrtý, Massa pátý, Button se řadí na třetí místo a Hamilton si jen pojistil své skvělé kolo. Překvapuje ale Grosjean, jako poslední zajíždí druhý nejrychlejší čas!
Tím tedy kvalifikace končí. Pole position získal Hamilton, druhý Grosjean, třetí Vettel, čtvrtý Button. Pro kompletní výsledky se podívejte na tabulku dole.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.