HUNGARORING - Tým přivezl do Silverstone velký balík úprav. Vzhledem k proměnlivým podmínkám v Británii i v Německu nedokázal tým využít plného potenciálu těchto úprav. To by se však v Maďarsku mohlo změnit.
Caterham si od nového balíku sliboval zlepšení o 0,5 s na kolo a dotáhnutí se na Torro Rosso. V Silverstone však nebylo možné díky častým mokrým podmínkám vůz řádně vyladit. To se projevilo v závodě, který se jel na suchu. Heikki Kovalainen dojel na sedmnáctém místě se ztrátou téměř minuty na vůz Vergneho. Vitalij Petrov se díky problémům s motorem nedostal ani na rošt.
V Německu týmu opět komplikovaly život podmínky. První páteční trénink byl ovlivněn přeháňkami a druhý trénink se jel celý na mokru. V kvalifikaci vypadly oba vozy v Q1, když Heikkimu Kovalainenovi chyběla na postup necelá vteřina.
V závodě se ukázal tým v lepším světle. Tempo obou vozů bylo o dost lepší než v Británii a na Torro Rosso ztráceli průměrně kolem 0,3s na kolo. Vitalij Petrov navíc dokázal v závěru závodu odolat tlaku od Bruna Senny s Williamsem. Oba vozy závod v Německu dokončily a tým tak konečně získal cenná data z jízdy na suchu.
V Maďarsku by chtěl šéf týmu Tony Fernandes vidět minimálně podobný výkon jako ve Valencii: „Velká cena Maďarska vymezuje polovinu sezóny a je posledním závodem před letní pauzou. Čeká nás však ještě hodně práce. Zatím jsme nemohli prokázat plný potenciál vozu. Díky více času a tvrdé práci toho můžeme dosáhnout.“
„Tým jede do Maďarska s cílem předvést minimálně podobný výkon jako ve Valencii. Víme, že toho můžeme dosáhnout. Máme ty správné lidi, kteří nás tam mohou posunout. Další týden tvrdé práce by měl být odměněn dobrým výkonen na Hungaroringu.“
Caterham v Německu (foto: Caterham F1 Team)
Jezdci Heikki Kovalainen a Vitalij Petrov považují okruh za velmi náročný. Oba na něj mají velmi dobré vzpomínky. „V roce 2008 jsem zde získal své první vítězství ve Formuli 1. Mám velmi dobré vzpomínky na tento okruh a díky finským fanouškům zde máme obrovskou podporu. Každý rok jich sem jezdí velmi mnoho a to zaručuje skvělou atmosféru,“ říká Kovalainen.
Vitalij Petrov se na závod v Maďarsku také velmi těší: „Mám na Maďarsko velmi dobré vzpomínky a moc se těším, až se zase vrátím do Budapeště. V roce 2010 jsem zde porazil v kvalifikaci svého týmového kolegu Roberta Kubicu. V závodě jsem pak dojel pátý. Je to také místo, kde jsem získal své první vítězství ve Formuli 3000.“
Caterham se po špatných výkonech na začátku sezony dokázal velmi přiblížit zavedeným týmům. Do plnohodnotného boje s nimi jim však stále chybí několik desetin. Podaří se Caterhamu opět ukázat zlepšení a dotáhnout se na Torro Rosso? To mohou naznačit už dnešní volné tréninky.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.