HUNGARORING - Tým přivezl do Silverstone velký balík úprav. Vzhledem k proměnlivým podmínkám v Británii i v Německu nedokázal tým využít plného potenciálu těchto úprav. To by se však v Maďarsku mohlo změnit.
Caterham si od nového balíku sliboval zlepšení o 0,5 s na kolo a dotáhnutí se na Torro Rosso. V Silverstone však nebylo možné díky častým mokrým podmínkám vůz řádně vyladit. To se projevilo v závodě, který se jel na suchu. Heikki Kovalainen dojel na sedmnáctém místě se ztrátou téměř minuty na vůz Vergneho. Vitalij Petrov se díky problémům s motorem nedostal ani na rošt.
V Německu týmu opět komplikovaly život podmínky. První páteční trénink byl ovlivněn přeháňkami a druhý trénink se jel celý na mokru. V kvalifikaci vypadly oba vozy v Q1, když Heikkimu Kovalainenovi chyběla na postup necelá vteřina.
V závodě se ukázal tým v lepším světle. Tempo obou vozů bylo o dost lepší než v Británii a na Torro Rosso ztráceli průměrně kolem 0,3s na kolo. Vitalij Petrov navíc dokázal v závěru závodu odolat tlaku od Bruna Senny s Williamsem. Oba vozy závod v Německu dokončily a tým tak konečně získal cenná data z jízdy na suchu.
V Maďarsku by chtěl šéf týmu Tony Fernandes vidět minimálně podobný výkon jako ve Valencii: „Velká cena Maďarska vymezuje polovinu sezóny a je posledním závodem před letní pauzou. Čeká nás však ještě hodně práce. Zatím jsme nemohli prokázat plný potenciál vozu. Díky více času a tvrdé práci toho můžeme dosáhnout.“
„Tým jede do Maďarska s cílem předvést minimálně podobný výkon jako ve Valencii. Víme, že toho můžeme dosáhnout. Máme ty správné lidi, kteří nás tam mohou posunout. Další týden tvrdé práce by měl být odměněn dobrým výkonen na Hungaroringu.“
Caterham v Německu (foto: Caterham F1 Team)
Jezdci Heikki Kovalainen a Vitalij Petrov považují okruh za velmi náročný. Oba na něj mají velmi dobré vzpomínky. „V roce 2008 jsem zde získal své první vítězství ve Formuli 1. Mám velmi dobré vzpomínky na tento okruh a díky finským fanouškům zde máme obrovskou podporu. Každý rok jich sem jezdí velmi mnoho a to zaručuje skvělou atmosféru,“ říká Kovalainen.
Vitalij Petrov se na závod v Maďarsku také velmi těší: „Mám na Maďarsko velmi dobré vzpomínky a moc se těším, až se zase vrátím do Budapeště. V roce 2010 jsem zde porazil v kvalifikaci svého týmového kolegu Roberta Kubicu. V závodě jsem pak dojel pátý. Je to také místo, kde jsem získal své první vítězství ve Formuli 3000.“
Caterham se po špatných výkonech na začátku sezony dokázal velmi přiblížit zavedeným týmům. Do plnohodnotného boje s nimi jim však stále chybí několik desetin. Podaří se Caterhamu opět ukázat zlepšení a dotáhnout se na Torro Rosso? To mohou naznačit už dnešní volné tréninky.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.