HUNGARORING - Tým přivezl do Silverstone velký balík úprav. Vzhledem k proměnlivým podmínkám v Británii i v Německu nedokázal tým využít plného potenciálu těchto úprav. To by se však v Maďarsku mohlo změnit.
Caterham si od nového balíku sliboval zlepšení o 0,5 s na kolo a dotáhnutí se na Torro Rosso. V Silverstone však nebylo možné díky častým mokrým podmínkám vůz řádně vyladit. To se projevilo v závodě, který se jel na suchu. Heikki Kovalainen dojel na sedmnáctém místě se ztrátou téměř minuty na vůz Vergneho. Vitalij Petrov se díky problémům s motorem nedostal ani na rošt.
V Německu týmu opět komplikovaly život podmínky. První páteční trénink byl ovlivněn přeháňkami a druhý trénink se jel celý na mokru. V kvalifikaci vypadly oba vozy v Q1, když Heikkimu Kovalainenovi chyběla na postup necelá vteřina.
V závodě se ukázal tým v lepším světle. Tempo obou vozů bylo o dost lepší než v Británii a na Torro Rosso ztráceli průměrně kolem 0,3s na kolo. Vitalij Petrov navíc dokázal v závěru závodu odolat tlaku od Bruna Senny s Williamsem. Oba vozy závod v Německu dokončily a tým tak konečně získal cenná data z jízdy na suchu.
V Maďarsku by chtěl šéf týmu Tony Fernandes vidět minimálně podobný výkon jako ve Valencii: „Velká cena Maďarska vymezuje polovinu sezóny a je posledním závodem před letní pauzou. Čeká nás však ještě hodně práce. Zatím jsme nemohli prokázat plný potenciál vozu. Díky více času a tvrdé práci toho můžeme dosáhnout.“
„Tým jede do Maďarska s cílem předvést minimálně podobný výkon jako ve Valencii. Víme, že toho můžeme dosáhnout. Máme ty správné lidi, kteří nás tam mohou posunout. Další týden tvrdé práce by měl být odměněn dobrým výkonen na Hungaroringu.“
Caterham v Německu (foto: Caterham F1 Team)
Jezdci Heikki Kovalainen a Vitalij Petrov považují okruh za velmi náročný. Oba na něj mají velmi dobré vzpomínky. „V roce 2008 jsem zde získal své první vítězství ve Formuli 1. Mám velmi dobré vzpomínky na tento okruh a díky finským fanouškům zde máme obrovskou podporu. Každý rok jich sem jezdí velmi mnoho a to zaručuje skvělou atmosféru,“ říká Kovalainen.
Vitalij Petrov se na závod v Maďarsku také velmi těší: „Mám na Maďarsko velmi dobré vzpomínky a moc se těším, až se zase vrátím do Budapeště. V roce 2010 jsem zde porazil v kvalifikaci svého týmového kolegu Roberta Kubicu. V závodě jsem pak dojel pátý. Je to také místo, kde jsem získal své první vítězství ve Formuli 3000.“
Caterham se po špatných výkonech na začátku sezony dokázal velmi přiblížit zavedeným týmům. Do plnohodnotného boje s nimi jim však stále chybí několik desetin. Podaří se Caterhamu opět ukázat zlepšení a dotáhnout se na Torro Rosso? To mohou naznačit už dnešní volné tréninky.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.