HUNGARORING - Tým přivezl do Silverstone velký balík úprav. Vzhledem k proměnlivým podmínkám v Británii i v Německu nedokázal tým využít plného potenciálu těchto úprav. To by se však v Maďarsku mohlo změnit.
Caterham si od nového balíku sliboval zlepšení o 0,5 s na kolo a dotáhnutí se na Torro Rosso. V Silverstone však nebylo možné díky častým mokrým podmínkám vůz řádně vyladit. To se projevilo v závodě, který se jel na suchu. Heikki Kovalainen dojel na sedmnáctém místě se ztrátou téměř minuty na vůz Vergneho. Vitalij Petrov se díky problémům s motorem nedostal ani na rošt.
V Německu týmu opět komplikovaly život podmínky. První páteční trénink byl ovlivněn přeháňkami a druhý trénink se jel celý na mokru. V kvalifikaci vypadly oba vozy v Q1, když Heikkimu Kovalainenovi chyběla na postup necelá vteřina.
V závodě se ukázal tým v lepším světle. Tempo obou vozů bylo o dost lepší než v Británii a na Torro Rosso ztráceli průměrně kolem 0,3s na kolo. Vitalij Petrov navíc dokázal v závěru závodu odolat tlaku od Bruna Senny s Williamsem. Oba vozy závod v Německu dokončily a tým tak konečně získal cenná data z jízdy na suchu.
V Maďarsku by chtěl šéf týmu Tony Fernandes vidět minimálně podobný výkon jako ve Valencii: „Velká cena Maďarska vymezuje polovinu sezóny a je posledním závodem před letní pauzou. Čeká nás však ještě hodně práce. Zatím jsme nemohli prokázat plný potenciál vozu. Díky více času a tvrdé práci toho můžeme dosáhnout.“
„Tým jede do Maďarska s cílem předvést minimálně podobný výkon jako ve Valencii. Víme, že toho můžeme dosáhnout. Máme ty správné lidi, kteří nás tam mohou posunout. Další týden tvrdé práce by měl být odměněn dobrým výkonen na Hungaroringu.“
Caterham v Německu (foto: Caterham F1 Team)
Jezdci Heikki Kovalainen a Vitalij Petrov považují okruh za velmi náročný. Oba na něj mají velmi dobré vzpomínky. „V roce 2008 jsem zde získal své první vítězství ve Formuli 1. Mám velmi dobré vzpomínky na tento okruh a díky finským fanouškům zde máme obrovskou podporu. Každý rok jich sem jezdí velmi mnoho a to zaručuje skvělou atmosféru,“ říká Kovalainen.
Vitalij Petrov se na závod v Maďarsku také velmi těší: „Mám na Maďarsko velmi dobré vzpomínky a moc se těším, až se zase vrátím do Budapeště. V roce 2010 jsem zde porazil v kvalifikaci svého týmového kolegu Roberta Kubicu. V závodě jsem pak dojel pátý. Je to také místo, kde jsem získal své první vítězství ve Formuli 3000.“
Caterham se po špatných výkonech na začátku sezony dokázal velmi přiblížit zavedeným týmům. Do plnohodnotného boje s nimi jim však stále chybí několik desetin. Podaří se Caterhamu opět ukázat zlepšení a dotáhnout se na Torro Rosso? To mohou naznačit už dnešní volné tréninky.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.