HUNGARORING - Tým přivezl do Silverstone velký balík úprav. Vzhledem k proměnlivým podmínkám v Británii i v Německu nedokázal tým využít plného potenciálu těchto úprav. To by se však v Maďarsku mohlo změnit.
Caterham si od nového balíku sliboval zlepšení o 0,5 s na kolo a dotáhnutí se na Torro Rosso. V Silverstone však nebylo možné díky častým mokrým podmínkám vůz řádně vyladit. To se projevilo v závodě, který se jel na suchu. Heikki Kovalainen dojel na sedmnáctém místě se ztrátou téměř minuty na vůz Vergneho. Vitalij Petrov se díky problémům s motorem nedostal ani na rošt.
V Německu týmu opět komplikovaly život podmínky. První páteční trénink byl ovlivněn přeháňkami a druhý trénink se jel celý na mokru. V kvalifikaci vypadly oba vozy v Q1, když Heikkimu Kovalainenovi chyběla na postup necelá vteřina.
V závodě se ukázal tým v lepším světle. Tempo obou vozů bylo o dost lepší než v Británii a na Torro Rosso ztráceli průměrně kolem 0,3s na kolo. Vitalij Petrov navíc dokázal v závěru závodu odolat tlaku od Bruna Senny s Williamsem. Oba vozy závod v Německu dokončily a tým tak konečně získal cenná data z jízdy na suchu.
V Maďarsku by chtěl šéf týmu Tony Fernandes vidět minimálně podobný výkon jako ve Valencii: „Velká cena Maďarska vymezuje polovinu sezóny a je posledním závodem před letní pauzou. Čeká nás však ještě hodně práce. Zatím jsme nemohli prokázat plný potenciál vozu. Díky více času a tvrdé práci toho můžeme dosáhnout.“
„Tým jede do Maďarska s cílem předvést minimálně podobný výkon jako ve Valencii. Víme, že toho můžeme dosáhnout. Máme ty správné lidi, kteří nás tam mohou posunout. Další týden tvrdé práce by měl být odměněn dobrým výkonen na Hungaroringu.“
Caterham v Německu (foto: Caterham F1 Team)
Jezdci Heikki Kovalainen a Vitalij Petrov považují okruh za velmi náročný. Oba na něj mají velmi dobré vzpomínky. „V roce 2008 jsem zde získal své první vítězství ve Formuli 1. Mám velmi dobré vzpomínky na tento okruh a díky finským fanouškům zde máme obrovskou podporu. Každý rok jich sem jezdí velmi mnoho a to zaručuje skvělou atmosféru,“ říká Kovalainen.
Vitalij Petrov se na závod v Maďarsku také velmi těší: „Mám na Maďarsko velmi dobré vzpomínky a moc se těším, až se zase vrátím do Budapeště. V roce 2010 jsem zde porazil v kvalifikaci svého týmového kolegu Roberta Kubicu. V závodě jsem pak dojel pátý. Je to také místo, kde jsem získal své první vítězství ve Formuli 3000.“
Caterham se po špatných výkonech na začátku sezony dokázal velmi přiblížit zavedeným týmům. Do plnohodnotného boje s nimi jim však stále chybí několik desetin. Podaří se Caterhamu opět ukázat zlepšení a dotáhnout se na Torro Rosso? To mohou naznačit už dnešní volné tréninky.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.