Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko kritizuje po objasnění pravidel týkajících se mapování motorů Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) i konkurenční týmy.
FIA včera týmy obeslala s novou technickou směrnicí, která má zamezit zneužívání mapování motorů tak, jak to dělal Red Bull. V Německu na to přišel technický delegát Jo Bauer, pravidla však nebyla zcela jasná.
"Nebyli jsme očištěni, protože bychom falšovali doklady, ale proto, že jsme vyhovovali pravidlům. Pokud je něco zelené, nemůžete z toho udělat modré," vysvětluje pro Servus TV Marko a dodává: "Nikde není řečeno, že bychom pravidla nemohli využívat ve svůj prospěch."
Helmut Marko v diskusním pořadu Servus TV nesouhlasí s penalizaci Vettela
Poté se pouští do kritiky soupeřů, kteří podle něj lobovali u FIA za změnu, ale během schůzky Technické pracovní skupiny v pondělí v Londýně podle něj byli zticha: "Znovu a znovu povstávají lidé, kteří dělají takové věci. Mluvím o ostatních týmech. Potom, když jsme to mohli v pondělí profesionálně a objektivně řešit, se o tom nezmiňovali."
Podle neověřených zdrojů však byl problém u Red Bullu, který v Hockenheimu souhlasil se změnou pravidel, v pondělí však měl postoj změnit a činit námitky vůči navrhovanému znění úpravy.
Sebastian Vettel v Německu nastoupil s novou přilbou a s novým mapováním motoru(foto: Red Bull Racing)
Marka rozčílilo i potrestání Vettela po skončení Velké ceny Německa - podle něj FIA používá "dvojí metr," pokud jde o udělování penalizací. Pozávodní trest pro svého pilota přirovnal k rozsudku smrti pro zloděje slepic.
Na komisaře si stěžuje i šéf týmu Christian Horner poté, co si prohlédl záznam sobotního vítězného kola Fernanda Alonsa, který podle něj měl být rovněž potrestán: "V poslední zatáčce se dostal všemi čtyřmi koly mimo okruh."
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.