Heikki Kovalainen se odmítá rozptylovat spekulacemi o své budoucnosti i přesto, že se o jeho služby mohou potenciálně zajímat některé týmy.
Po nepříliš vydařeném dvouletém angažmá u McLarenu dokázal na sebe finský pilot Caterhamu opět svými výkony upoutat pozornost týmů jako Sauber či Ferrari. Kovalainen zatím nevedl žádná jednání o své budoucnosti a věří, že jeho výkony za volantem budou hovořit za něj při jednání o nové smlouvě.
„Soustředím se na to, abych si udržel co nejvyšší výkonnost. Mým cílem je dostat ze svého auta a týmu maximum,“ říká finský pilot. „To by mě mohlo dostat do dobré pozice v případě, že by měl Caterham do budoucna jiné plány. Snažím se ukázat všem, i svému týmu, že mám na to podávat výkony, jaké se ode mne očekávají."
Přestože Heikki nezískal od Velké ceny Singapuru 2009 v padesáti startech ani bod, stále věří, že dokáže svými výkony zaujmout ty správné lidi.
Poukazuje také na anketu Autosportu, ve které šéfové týmů vybírali deset nejlepších jezdců sezony 2011: „Šéfové týmů mi přiřadili deváté místo ve svém žebříčku top 10, což je velmi dobré a ukazuje to, že vše velmi pozorně sledují.“
Kovalainen prozradil, že zatím nevedl žádná jednání o nové smlouvě ani s Caterhamem, ve kterém mu končí smlouva po letošní sezoně. Zároveň dodal, že jednání o nové smlouvě by mohla začít brzy. Chce být však přesvědčen o tom, že tým bude schopen bojovat v závodech o vyšší příčky.
Heikki s aktivovaným DRS na Hockenheimringu (foto: Caterham F1 Team)
Jeho setrvání v týmu Caterham tak bude zřejmě velmi záviset na konkurenceschopnosti týmu. Na otázku od Autosportu ohledně jeho požadavků na zlepšení formy odpověděl: „V příští sezoně bych se chtěl pohybovat ve startovním poli co nejvýše. Zatím jsem však s Caterham ohledně plánů do budoucna nemluvil.“
„V určité fázi si spolu sedneme a uvidíme, jak se věci mají a jak velký bude jejich zájem. Mohou mít ohledně jezdců jiné plány. Opravdu nevím,“ řekl Kovalainen.
Přes dobré vztahy s týmem však nechává svoji budoucnost otevřenou: „Dobré vztahy s týmem jsou jeden z důvodů, díky kterým dokážu pracovat lépe a dostat ze sebe i z vozu maximum. Co se bude dít v budoucnu zatím nevím.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.