Heikki Kovalainen se odmítá rozptylovat spekulacemi o své budoucnosti i přesto, že se o jeho služby mohou potenciálně zajímat některé týmy.
Po nepříliš vydařeném dvouletém angažmá u McLarenu dokázal na sebe finský pilot Caterhamu opět svými výkony upoutat pozornost týmů jako Sauber či Ferrari. Kovalainen zatím nevedl žádná jednání o své budoucnosti a věří, že jeho výkony za volantem budou hovořit za něj při jednání o nové smlouvě.
„Soustředím se na to, abych si udržel co nejvyšší výkonnost. Mým cílem je dostat ze svého auta a týmu maximum,“ říká finský pilot. „To by mě mohlo dostat do dobré pozice v případě, že by měl Caterham do budoucna jiné plány. Snažím se ukázat všem, i svému týmu, že mám na to podávat výkony, jaké se ode mne očekávají."
Přestože Heikki nezískal od Velké ceny Singapuru 2009 v padesáti startech ani bod, stále věří, že dokáže svými výkony zaujmout ty správné lidi.
Poukazuje také na anketu Autosportu, ve které šéfové týmů vybírali deset nejlepších jezdců sezony 2011: „Šéfové týmů mi přiřadili deváté místo ve svém žebříčku top 10, což je velmi dobré a ukazuje to, že vše velmi pozorně sledují.“
Kovalainen prozradil, že zatím nevedl žádná jednání o nové smlouvě ani s Caterhamem, ve kterém mu končí smlouva po letošní sezoně. Zároveň dodal, že jednání o nové smlouvě by mohla začít brzy. Chce být však přesvědčen o tom, že tým bude schopen bojovat v závodech o vyšší příčky.
Heikki s aktivovaným DRS na Hockenheimringu (foto: Caterham F1 Team)
Jeho setrvání v týmu Caterham tak bude zřejmě velmi záviset na konkurenceschopnosti týmu. Na otázku od Autosportu ohledně jeho požadavků na zlepšení formy odpověděl: „V příští sezoně bych se chtěl pohybovat ve startovním poli co nejvýše. Zatím jsem však s Caterham ohledně plánů do budoucna nemluvil.“
„V určité fázi si spolu sedneme a uvidíme, jak se věci mají a jak velký bude jejich zájem. Mohou mít ohledně jezdců jiné plány. Opravdu nevím,“ řekl Kovalainen.
Přes dobré vztahy s týmem však nechává svoji budoucnost otevřenou: „Dobré vztahy s týmem jsou jeden z důvodů, díky kterým dokážu pracovat lépe a dostat ze sebe i z vozu maximum. Co se bude dít v budoucnu zatím nevím.“
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.