S již téměř železnou pravidelností se v médiích objevují zprávy, podle kterých se německý koncern VW hodlá zaměřit na F1, ale většinou nejsou tyto zprávy podložitelné pádnými argumenty. Avšak podle informací německého serveru "motorsport-total.com" momentálně jedná Voklswagen s Peterem Sauberem.
Peter Sauber se měl přitom už v zimě poprvé obrátit na zástupce značky, aby zjistitl, jak vysoké jsou šance na vstup do F1. Tehdy se ale také spekulovalo o zájmu na spolupráci s výrobcem automobilů ze strany McLarenu. Jenže McLaren se "diskvalifikoval" z těchto jednání sám, když Ron Dennis představil McLaren MP4/12 C jako potenciálního konkurenta například Audi R8.
Na březnovém Autosalonu v Ženevě se měl Peter Sauber setkat se šéfem koncernu VW, Martinem Winterkornem. Setkání měl zprostředkovat bývalý předseda představenstva Mercedesu, Jürgen Hubbert. Sauber se s Hubbertem zná z dob, kdy Sauber a Mercedes spolupracovali na poli sportovních vozů i monopostů F1. Tato "stará známost" by totiž mohla zamaskovat fakt, že Saubert na tom po finanční stránce není úplně nejlépe.
"V Ženevě jsme se opravdu setkali s panem Winterkornem. A je pravdou, že toto setkání zprostředkoval Jürgen Hubbert, protože se zná s oběma stranami," potvrdil tiskový mluvčí Sauberu bez dalších podrobností. Určitě není bez zajímavosti, že od 1. května je šéfem VW pro motorsport Jost Capito, který byl v letech 1996-2001 na výplatní pásce Sauberu, od roku 1998 dokonce jako obchodní ředitel.
Z dobře informovaného zdroje se server "motorsport-total.com" dozvěděl, že u Volkswagenu odhadují úspěšnost možného nově vzniklého spojení s týmem Sauber na 30 %. Rozhodujícím faktorem by mohlo být, že Sauber již nevlastní tým z Hinwilu na 100%, ale letos na jaře převedl 30 % na obchodní ředitelku stáje, Monishu Kaltenbornovou.
Sauberovi bude v říjnu 69 let a není žádným tajemstvím, že by chtěl jít do důchodu. "V 70 už bych na boxové zídce stát nechtěl," prohlásil Švýcar v dubnu. Zatím není jasné, jestli všechny své pravomoci převede na Kaltenbornovou už na konci sezony 2012 a nebo až 2013.
Naposledy se výrazně uvažovalo o vstupu Volkswagenu do světa Grand Prix zhruba před rokem ve spojení s Red Bullem. Jenže z téměř 500 milionové investice nakonec sešlo a od té doby značka uvažuje o F1 pouze ve spojení s dodávkami motorů.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.