S již téměř železnou pravidelností se v médiích objevují zprávy, podle kterých se německý koncern VW hodlá zaměřit na F1, ale většinou nejsou tyto zprávy podložitelné pádnými argumenty. Avšak podle informací německého serveru "motorsport-total.com" momentálně jedná Voklswagen s Peterem Sauberem.
Peter Sauber se měl přitom už v zimě poprvé obrátit na zástupce značky, aby zjistitl, jak vysoké jsou šance na vstup do F1. Tehdy se ale také spekulovalo o zájmu na spolupráci s výrobcem automobilů ze strany McLarenu. Jenže McLaren se "diskvalifikoval" z těchto jednání sám, když Ron Dennis představil McLaren MP4/12 C jako potenciálního konkurenta například Audi R8.
Na březnovém Autosalonu v Ženevě se měl Peter Sauber setkat se šéfem koncernu VW, Martinem Winterkornem. Setkání měl zprostředkovat bývalý předseda představenstva Mercedesu, Jürgen Hubbert. Sauber se s Hubbertem zná z dob, kdy Sauber a Mercedes spolupracovali na poli sportovních vozů i monopostů F1. Tato "stará známost" by totiž mohla zamaskovat fakt, že Saubert na tom po finanční stránce není úplně nejlépe.
"V Ženevě jsme se opravdu setkali s panem Winterkornem. A je pravdou, že toto setkání zprostředkoval Jürgen Hubbert, protože se zná s oběma stranami," potvrdil tiskový mluvčí Sauberu bez dalších podrobností. Určitě není bez zajímavosti, že od 1. května je šéfem VW pro motorsport Jost Capito, který byl v letech 1996-2001 na výplatní pásce Sauberu, od roku 1998 dokonce jako obchodní ředitel.
Z dobře informovaného zdroje se server "motorsport-total.com" dozvěděl, že u Volkswagenu odhadují úspěšnost možného nově vzniklého spojení s týmem Sauber na 30 %. Rozhodujícím faktorem by mohlo být, že Sauber již nevlastní tým z Hinwilu na 100%, ale letos na jaře převedl 30 % na obchodní ředitelku stáje, Monishu Kaltenbornovou.
Sauberovi bude v říjnu 69 let a není žádným tajemstvím, že by chtěl jít do důchodu. "V 70 už bych na boxové zídce stát nechtěl," prohlásil Švýcar v dubnu. Zatím není jasné, jestli všechny své pravomoci převede na Kaltenbornovou už na konci sezony 2012 a nebo až 2013.
Naposledy se výrazně uvažovalo o vstupu Volkswagenu do světa Grand Prix zhruba před rokem ve spojení s Red Bullem. Jenže z téměř 500 milionové investice nakonec sešlo a od té doby značka uvažuje o F1 pouze ve spojení s dodávkami motorů.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.