S již téměř železnou pravidelností se v médiích objevují zprávy, podle kterých se německý koncern VW hodlá zaměřit na F1, ale většinou nejsou tyto zprávy podložitelné pádnými argumenty. Avšak podle informací německého serveru "motorsport-total.com" momentálně jedná Voklswagen s Peterem Sauberem.
Peter Sauber se měl přitom už v zimě poprvé obrátit na zástupce značky, aby zjistitl, jak vysoké jsou šance na vstup do F1. Tehdy se ale také spekulovalo o zájmu na spolupráci s výrobcem automobilů ze strany McLarenu. Jenže McLaren se "diskvalifikoval" z těchto jednání sám, když Ron Dennis představil McLaren MP4/12 C jako potenciálního konkurenta například Audi R8.
Na březnovém Autosalonu v Ženevě se měl Peter Sauber setkat se šéfem koncernu VW, Martinem Winterkornem. Setkání měl zprostředkovat bývalý předseda představenstva Mercedesu, Jürgen Hubbert. Sauber se s Hubbertem zná z dob, kdy Sauber a Mercedes spolupracovali na poli sportovních vozů i monopostů F1. Tato "stará známost" by totiž mohla zamaskovat fakt, že Saubert na tom po finanční stránce není úplně nejlépe.
"V Ženevě jsme se opravdu setkali s panem Winterkornem. A je pravdou, že toto setkání zprostředkoval Jürgen Hubbert, protože se zná s oběma stranami," potvrdil tiskový mluvčí Sauberu bez dalších podrobností. Určitě není bez zajímavosti, že od 1. května je šéfem VW pro motorsport Jost Capito, který byl v letech 1996-2001 na výplatní pásce Sauberu, od roku 1998 dokonce jako obchodní ředitel.
Z dobře informovaného zdroje se server "motorsport-total.com" dozvěděl, že u Volkswagenu odhadují úspěšnost možného nově vzniklého spojení s týmem Sauber na 30 %. Rozhodujícím faktorem by mohlo být, že Sauber již nevlastní tým z Hinwilu na 100%, ale letos na jaře převedl 30 % na obchodní ředitelku stáje, Monishu Kaltenbornovou.
Sauberovi bude v říjnu 69 let a není žádným tajemstvím, že by chtěl jít do důchodu. "V 70 už bych na boxové zídce stát nechtěl," prohlásil Švýcar v dubnu. Zatím není jasné, jestli všechny své pravomoci převede na Kaltenbornovou už na konci sezony 2012 a nebo až 2013.
Naposledy se výrazně uvažovalo o vstupu Volkswagenu do světa Grand Prix zhruba před rokem ve spojení s Red Bullem. Jenže z téměř 500 milionové investice nakonec sešlo a od té doby značka uvažuje o F1 pouze ve spojení s dodávkami motorů.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.