Marussia dnes zveřejnila zprávu o vyšetřování nehody Marie de Villotaové, která se před dvěma týdny vážně zranila při testování aerodynamiky na letišti v Duxfordu. Auto mělo být dle analýzy v pořádku.
Nehoda, ke které došlo 3. července při testování na rovince, kde Marie debutovala s týmem a vůz F1 řídila počtvrté ve své kariéře.
Marussia provedla ihned po havárii prvotní analýzu. Byla zaměřena na rozpoznání příčin a souvisejících faktorů při nehodě a měla také odhalit, zda to nebude mít vliv na případná omezení ve Velké ceně Británie.
Po pečlivém průzkumu všech dat a dodatečných informací v té době byl tým spokojený s tím, že s vozem nebyly spojeny žádné potíže a šasi mohlo být použito pro účast v následujícím závodním víkendu.
Po prvotním vyšetření tým přistoupil k další detailní analýze nehody. Bylo zajištěno rovněž soudní vyšetřování, které proběhlo na letišti v Duxfordu (místo schválené FIA, častokrát používané pro testování, splňující všechna doporučení pro takové testování) společně s týmem v Technologickém centru Marussie v Banbury. Externí analýza byla prováděna nezávisle na vlastním vyšetřování týmu.
Nálezy týmu byly dle normálních procedur poskytnuty úřadu Healh & Safety Executive (HSE), nezávislému britskému regulačnímu orgánu, který jedná v zájmu veřejnosti při veškerých pracovních nehodách.
Maria de Villotaová (foto: Marussia F1 Team)
K prohlášení šéf týmu John Booth dodává: "Jsme spokojeni s tím, na co jsme přišli při interním vyšetřování, které mělo vyloučit vůz jako faktor při nehodě. Sdíleli jsme to a hovořili jsme o tom s HSE, aby to mohli zvážit při svém vyšetřování.
Jedná se o nezbytný důkladný proces, který má sloužit k pochopení příčin nehody. Nyní jsme naše vyšetřovací práce uzavřeli. Znovu se můžeme soustředit na prioritu, kterou je zdraví Marie. V tomto ohledu ji společně s rodinou De Villotaových budeme všemi možnými způsoby pomáhat."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.