Marussia dnes zveřejnila zprávu o vyšetřování nehody Marie de Villotaové, která se před dvěma týdny vážně zranila při testování aerodynamiky na letišti v Duxfordu. Auto mělo být dle analýzy v pořádku.
Nehoda, ke které došlo 3. července při testování na rovince, kde Marie debutovala s týmem a vůz F1 řídila počtvrté ve své kariéře.
Marussia provedla ihned po havárii prvotní analýzu. Byla zaměřena na rozpoznání příčin a souvisejících faktorů při nehodě a měla také odhalit, zda to nebude mít vliv na případná omezení ve Velké ceně Británie.
Po pečlivém průzkumu všech dat a dodatečných informací v té době byl tým spokojený s tím, že s vozem nebyly spojeny žádné potíže a šasi mohlo být použito pro účast v následujícím závodním víkendu.
Po prvotním vyšetření tým přistoupil k další detailní analýze nehody. Bylo zajištěno rovněž soudní vyšetřování, které proběhlo na letišti v Duxfordu (místo schválené FIA, častokrát používané pro testování, splňující všechna doporučení pro takové testování) společně s týmem v Technologickém centru Marussie v Banbury. Externí analýza byla prováděna nezávisle na vlastním vyšetřování týmu.
Nálezy týmu byly dle normálních procedur poskytnuty úřadu Healh & Safety Executive (HSE), nezávislému britskému regulačnímu orgánu, který jedná v zájmu veřejnosti při veškerých pracovních nehodách.
Maria de Villotaová (foto: Marussia F1 Team)
K prohlášení šéf týmu John Booth dodává: "Jsme spokojeni s tím, na co jsme přišli při interním vyšetřování, které mělo vyloučit vůz jako faktor při nehodě. Sdíleli jsme to a hovořili jsme o tom s HSE, aby to mohli zvážit při svém vyšetřování.
Jedná se o nezbytný důkladný proces, který má sloužit k pochopení příčin nehody. Nyní jsme naše vyšetřovací práce uzavřeli. Znovu se můžeme soustředit na prioritu, kterou je zdraví Marie. V tomto ohledu ji společně s rodinou De Villotaových budeme všemi možnými způsoby pomáhat."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.