Vypadá to, že singapurský noční závod se bude v kalendáři F1 objevovat minimálně do roku 2017. Bernie Ecclestone totiž oznámil, že se dohodl na nových podmínkách s tamějšími pořadateli.
Má se za to, že pořadatelé chtěli snížení poplatků za pořádání VC. Odhaduje se, že za pořádání VC v roce 2011 pořadatelé zaplatili 42 milionů USD (cca 865 milionů CZK). Podle ministra pro obchod a průmysl Iswarana by dohoda měla zajistit VC Singapuru pro dalších 5 let.
81letý Ecclestone prohlásil, že všechny překážky, které stály v cestě zdejší Grand Prix, byly odstraněny: "Vše, co stálo v cestě Singapurské VC po dalších 5 let bylo odstraněno. Jsem velmi rád, že se to podařilo, protože závod v Singapuru je pro F1 velmi přínosný a stejně tak je noční závod F1 přínosný pro Singapur."
"Vždy jsem chtěl, aby závod v Singapuru pokračoval i po vypršení aktuálního kontraktu. Teď je konečně vše dohodnuto. Už se nemohu dočkat na další závod v městských ulicích. Vždy si ho užívám."
Pohled na noční Singapur (foto: Renault Sport F1)
Příprava závodní tratě stojí každý rok 150 milionů USD (cca 3,1 miliardy korun), z čehož asi 60 % hradí místní vláda. Nedávná studie však odhalila, že samotný závod přinese městu více než trojnásobek vynaložených nákladů (především díky turistice). Odhadem sleduje každý rok závod více než 300 milionů diváků.
Pořadatelé Velké ceny Singapuru však Ecclestonova slova o uzavření dohody popírají. Podle nich jednání stále probíhají.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.