Heikkimu Kovalainenovi na konci letošní sezony v Caterhamu vyprší smlouva a je tak dalším jezdcem, kterého čeká rozhodování, kam bude směřovat dál.
Kovalainen má předchozí zkušenosti z velkých týmů jako Renault či McLaren, se kterým také získal své jediné vítězství ve formuli 1 (Hungaroring, 2008). A podle mnohých v čele s Martinem Brundlem by se tento Fin mohl opět vrátit do jednoho z vítězných týmů.
"Heikki umí udržet chladnou hlavu a zajet dobrý výsledek, vypadá jako superstar a také tak řídí. Myslím, že má další šanci dostat se do top týmu," uvedl Brundle pro Sky Sports před VC Evropy.
Sám Kovalainen si je vědom toho, že si nevede špatně, avšak očekává, že první krok musejí udělat ostatní piloti. Podle toho se podle něj bude rozhodovat, zda bude rok 2013 rokem ve stylu "škatulata hýbejte se" či naopak.
"Zatím jsem nejednal s žádným týmem, ani se svým stávajícím. Všechno, co vím je, že mi na konci roku končí smlouva, ale momentálně se jen snažím získat z auta co nejvíc a soustředím se na své výkony. Cokoliv se stane mě dostane do dobré pozice k vyjednávání ať už s Caterhamem či jiným týmem, ale zatím jsem to ani já ani můj manažer neřešili," uvedl pro Sky Sports.
"Zatím to nebereme vážně. Myslím, že je ještě příliš brzy a ve frontě přede mnou je pár dalších pilotů! Bude záležet na tom, co udělá Lewis (Hamilton) nebo Michael (Schumacher), to bude mít pravděpodobně obrovský vliv na to, co budou dělat ostatní," dodal Fin.
Podle něj je dobré, že svými výkony ukázal, že má týmu co nabídnout a věří, že ať už budoucnost přinese cokoliv, bude to skvělé.
Kovalainen v rozhovoru se svým týmovým kolegou Petrovem (foto: Jana Šrámková)
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.