Týmy Formule 1 nesmí podle šéfa Lotusu Erica Boulliera bezhlavě přijímat změny vedoucí ke snížení nákladů, přestože zítra vyprší lhůta pro odsouhlasení nových pravidel platných od roku 2013.
Pokud by se narychlo přijala některá opatření, mohlo by to přinést více škody než užitku. FIA týmům stanovila termín 30. června, do kdy musí odsouhlasit seznam změn v pravidlech, která dále omezí testování, zavádějí personální limity v rámci upravené Dohody o omezení zdrojů (RRA), na jejíž dodržování bude dohlížet FIA.
"Je fajn, že všichni v paddocku chápou, že je třeba pečlivě přemýšlet o budoucnosti F1. Rozhodně ale musíme přijmout správná rozhodnutí, a určitě nesmíme spěchat s takovými, které bychom mohli litovat," popisuje Boullier pro Autosport.
"V minulosti jsme přijali některá opatření, která nás nyní stojí peníze a v budoucnosti nás mohou stát ještě více. Takže se musíme ujistit, že půjdeme správným směrem a nebudeme spěchat," pokračuje místopředseda Asociace týmů Formule 1 (FOTA).
Zítřek je posledním dnem, kdy je možné provést změny v pravidlech pro sezónu 2013, aniž by bylo třeba jednomyslného souhlasu všech týmů. Se zpřísněním některých opatření v rámci RRA mají problémy dva týmy - Red Bull a Toro Rosso. Pokud by se vše do zítřka nevyřešilo, jakékoliv změny pro příští sezónu by stáje Dietricha Mateschitze mohly blokovat.
Lotus varuje před unáhlenými změnami v pravidlech, týmy o nich musí do 30. června rozhodnout(ilustrační foto: Lotus F1 Team)
"30. červen je limitem ve smyslu hlasovacího systému, ale ne kvůli tomu, že bychom museli debaty během několika dní uzavřít. Je to o přijetí rozhodnutí, která nebyla pečlivě promyšlena. Jsme pro zlepšení situace v F1, pro její udržitelnost a dlouhodobý plán, musíme to však učinit uvědoměle," nabádá Boullier.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.