Týmy Formule 1 nesmí podle šéfa Lotusu Erica Boulliera bezhlavě přijímat změny vedoucí ke snížení nákladů, přestože zítra vyprší lhůta pro odsouhlasení nových pravidel platných od roku 2013.
Pokud by se narychlo přijala některá opatření, mohlo by to přinést více škody než užitku. FIA týmům stanovila termín 30. června, do kdy musí odsouhlasit seznam změn v pravidlech, která dále omezí testování, zavádějí personální limity v rámci upravené Dohody o omezení zdrojů (RRA), na jejíž dodržování bude dohlížet FIA.
"Je fajn, že všichni v paddocku chápou, že je třeba pečlivě přemýšlet o budoucnosti F1. Rozhodně ale musíme přijmout správná rozhodnutí, a určitě nesmíme spěchat s takovými, které bychom mohli litovat," popisuje Boullier pro Autosport.
"V minulosti jsme přijali některá opatření, která nás nyní stojí peníze a v budoucnosti nás mohou stát ještě více. Takže se musíme ujistit, že půjdeme správným směrem a nebudeme spěchat," pokračuje místopředseda Asociace týmů Formule 1 (FOTA).
Zítřek je posledním dnem, kdy je možné provést změny v pravidlech pro sezónu 2013, aniž by bylo třeba jednomyslného souhlasu všech týmů. Se zpřísněním některých opatření v rámci RRA mají problémy dva týmy - Red Bull a Toro Rosso. Pokud by se vše do zítřka nevyřešilo, jakékoliv změny pro příští sezónu by stáje Dietricha Mateschitze mohly blokovat.
Lotus varuje před unáhlenými změnami v pravidlech, týmy o nich musí do 30. června rozhodnout(ilustrační foto: Lotus F1 Team)
"30. červen je limitem ve smyslu hlasovacího systému, ale ne kvůli tomu, že bychom museli debaty během několika dní uzavřít. Je to o přijetí rozhodnutí, která nebyla pečlivě promyšlena. Jsme pro zlepšení situace v F1, pro její udržitelnost a dlouhodobý plán, musíme to však učinit uvědoměle," nabádá Boullier.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.