Týmy Formule 1 nesmí podle šéfa Lotusu Erica Boulliera bezhlavě přijímat změny vedoucí ke snížení nákladů, přestože zítra vyprší lhůta pro odsouhlasení nových pravidel platných od roku 2013.
Pokud by se narychlo přijala některá opatření, mohlo by to přinést více škody než užitku. FIA týmům stanovila termín 30. června, do kdy musí odsouhlasit seznam změn v pravidlech, která dále omezí testování, zavádějí personální limity v rámci upravené Dohody o omezení zdrojů (RRA), na jejíž dodržování bude dohlížet FIA.
"Je fajn, že všichni v paddocku chápou, že je třeba pečlivě přemýšlet o budoucnosti F1. Rozhodně ale musíme přijmout správná rozhodnutí, a určitě nesmíme spěchat s takovými, které bychom mohli litovat," popisuje Boullier pro Autosport.
"V minulosti jsme přijali některá opatření, která nás nyní stojí peníze a v budoucnosti nás mohou stát ještě více. Takže se musíme ujistit, že půjdeme správným směrem a nebudeme spěchat," pokračuje místopředseda Asociace týmů Formule 1 (FOTA).
Zítřek je posledním dnem, kdy je možné provést změny v pravidlech pro sezónu 2013, aniž by bylo třeba jednomyslného souhlasu všech týmů. Se zpřísněním některých opatření v rámci RRA mají problémy dva týmy - Red Bull a Toro Rosso. Pokud by se vše do zítřka nevyřešilo, jakékoliv změny pro příští sezónu by stáje Dietricha Mateschitze mohly blokovat.
Lotus varuje před unáhlenými změnami v pravidlech, týmy o nich musí do 30. června rozhodnout(ilustrační foto: Lotus F1 Team)
"30. červen je limitem ve smyslu hlasovacího systému, ale ne kvůli tomu, že bychom museli debaty během několika dní uzavřít. Je to o přijetí rozhodnutí, která nebyla pečlivě promyšlena. Jsme pro zlepšení situace v F1, pro její udržitelnost a dlouhodobý plán, musíme to však učinit uvědoměle," nabádá Boullier.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.