Týmy Formule 1 nesmí podle šéfa Lotusu Erica Boulliera bezhlavě přijímat změny vedoucí ke snížení nákladů, přestože zítra vyprší lhůta pro odsouhlasení nových pravidel platných od roku 2013.
Pokud by se narychlo přijala některá opatření, mohlo by to přinést více škody než užitku. FIA týmům stanovila termín 30. června, do kdy musí odsouhlasit seznam změn v pravidlech, která dále omezí testování, zavádějí personální limity v rámci upravené Dohody o omezení zdrojů (RRA), na jejíž dodržování bude dohlížet FIA.
"Je fajn, že všichni v paddocku chápou, že je třeba pečlivě přemýšlet o budoucnosti F1. Rozhodně ale musíme přijmout správná rozhodnutí, a určitě nesmíme spěchat s takovými, které bychom mohli litovat," popisuje Boullier pro Autosport.
"V minulosti jsme přijali některá opatření, která nás nyní stojí peníze a v budoucnosti nás mohou stát ještě více. Takže se musíme ujistit, že půjdeme správným směrem a nebudeme spěchat," pokračuje místopředseda Asociace týmů Formule 1 (FOTA).
Zítřek je posledním dnem, kdy je možné provést změny v pravidlech pro sezónu 2013, aniž by bylo třeba jednomyslného souhlasu všech týmů. Se zpřísněním některých opatření v rámci RRA mají problémy dva týmy - Red Bull a Toro Rosso. Pokud by se vše do zítřka nevyřešilo, jakékoliv změny pro příští sezónu by stáje Dietricha Mateschitze mohly blokovat.
Lotus varuje před unáhlenými změnami v pravidlech, týmy o nich musí do 30. června rozhodnout(ilustrační foto: Lotus F1 Team)
"30. červen je limitem ve smyslu hlasovacího systému, ale ne kvůli tomu, že bychom museli debaty během několika dní uzavřít. Je to o přijetí rozhodnutí, která nebyla pečlivě promyšlena. Jsme pro zlepšení situace v F1, pro její udržitelnost a dlouhodobý plán, musíme to však učinit uvědoměle," nabádá Boullier.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.