VALENCIE - 3. TRÉNINK; Nejrychlejší kolo předvedl Jenson Button. Na měkkých pneumatikách se dařilo i oběma Lotusům. Problémy měl Red Bull, který na měkčí sadě ani nevyjel.
Podle očekávání dnes piloty Valencie přivítala teplejším počasím než včera - modrá obloha bez mraků, teplota vzduchu 25 °C, trať 28 °C a také vítr se uklidnil.
Novinky Red Bullu, které včera nastavili vypadají, že fungují. Ve druhém tréninku zajel nejrychlejší kolo Vettel, přestože on ani Webber po pátku ještě nechtěli příliš hodnotit, zda je opravdu posunou vpřed. Naopak Ferrari je svým pokrokem potěšeno.
Již během prvních minut vyjeli všichni na trať, posledním, který vyrazil zajet své první instalační kolo byl Lewis Hamilton. Ihned poté všichni zajeli zpět do garáží. Alonso se usadil na židli v garáži Ferrari a před svým prvním měřeným kolem si dává přestávku. Jediným jezdcem, který zůstal v autě je Maldonado.
První měřené kolo se po šesti minutách prázdné dráhy vydal zajet Romain Grosjean, přidal se k němu i jeho týmový kolega Kimi Räikkönen. Grosjeanův první čas byl 1:40,136 min. Räikkönen byl o 0,485 sec pomalejší.
V paddocku také probíhá rozhovor mezi prezidentem Ferrari Lucou Di Montezemolem, šéfem Mercedesu Rossem Brawnem a Jeanem Todtem.
Komentátoři Sky Sports hádají možného vítěze zatímco nejrychlejší kolo po dvaceti minutách Hamilton následován Räikkönenem. A podle jejich slov - Ice Mana často neslyšíte, ale nikdy byste na něj neměli zapomínat. Lotusu dnešní teploty evidentně sedí lépe.
Až po dvaceti čtyřech minutách vyrazili na trať jeden z vozů Ferrari a to ten Felipeho Massy, který se zařadil na osmé místo. Alonso stále v garáži. Prvních deset dělí pouhá půl sekunda.
Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel 1:39,448min2. Maldonado + 0,314 sec3. Hamilton + 0,3454. Räikkönen + 0,48
Alonso vyjíždí na trať až po více něž půl hodině a zařazuje se na osmé místo. Jeho týmový kolega mezitím nabral celkem dobrou rychlost a posunul se na třetí místo.
Lotus se snaží zaměřit na kvalifikaci a vyslal tak Grosjeana na měkkčích gumách, na kterých zajel nejrychlejší čas.
Po čtyřiceti minutách se v garážích Red Bullu pracuje na autě Marka Webbera, ten po chvíli dokonce opouští garáž! A je jasné, že na jeho autě je nějaký problém. Pedro de la Rosa mezitím udělal hodiny.
Mechanici Red Bullu budou mít před kvalifikací plno práce (foto: Red Bull Racing)
Force India má nové přední křídlo, sami mechanici však říkají, že rozdíl je tak malý, že téměř není rozpoznatelný.
Padesát minut před koncem tréninku se většina jezdců vydá na trat s měkčími pneumatikami. A můžeme se tedy dočkat rychlejších časů. A Lotus v zápěti potvrzuje svou rychlost, když se za nejrychlejší čas Grosjeana o 0,104 sec zařadil Räikkönen.
Webber i Vettel stále v garáži, nevypadá to, že Australan ještě vyrazí na rychlejší sadě pneumatik. Atmosféra u Red Bullu není vůbec dobrá. U Webberova vozu je problém s brzdami. Dobré a čisté kolo zajel Button a s časem 1:38,562 min se dostal na první místo.
Nejvíce kol zajel Sergio Pérez - rovných dvacet, stejně jako Daniel Ricciardo a Nico Rosberg. Časy zůstaly stejné až do konce a Buttona nikdo nepřekonal. Velká jména jako Vettel či Alonso zůstala až ve druhé desítce.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Vergne - 321 km/hod; 2. Ricciardo - 320; 3. Rosberg - 320; 4. Schumacher - 319; 5. Button - 318; 6. Hamilton - 318.
Soupis všech časů zde (PDF).
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.