VALENCIE - 3. TRÉNINK; Nejrychlejší kolo předvedl Jenson Button. Na měkkých pneumatikách se dařilo i oběma Lotusům. Problémy měl Red Bull, který na měkčí sadě ani nevyjel.
Podle očekávání dnes piloty Valencie přivítala teplejším počasím než včera - modrá obloha bez mraků, teplota vzduchu 25 °C, trať 28 °C a také vítr se uklidnil.
Novinky Red Bullu, které včera nastavili vypadají, že fungují. Ve druhém tréninku zajel nejrychlejší kolo Vettel, přestože on ani Webber po pátku ještě nechtěli příliš hodnotit, zda je opravdu posunou vpřed. Naopak Ferrari je svým pokrokem potěšeno.
Již během prvních minut vyjeli všichni na trať, posledním, který vyrazil zajet své první instalační kolo byl Lewis Hamilton. Ihned poté všichni zajeli zpět do garáží. Alonso se usadil na židli v garáži Ferrari a před svým prvním měřeným kolem si dává přestávku. Jediným jezdcem, který zůstal v autě je Maldonado.
První měřené kolo se po šesti minutách prázdné dráhy vydal zajet Romain Grosjean, přidal se k němu i jeho týmový kolega Kimi Räikkönen. Grosjeanův první čas byl 1:40,136 min. Räikkönen byl o 0,485 sec pomalejší.
V paddocku také probíhá rozhovor mezi prezidentem Ferrari Lucou Di Montezemolem, šéfem Mercedesu Rossem Brawnem a Jeanem Todtem.
Komentátoři Sky Sports hádají možného vítěze zatímco nejrychlejší kolo po dvaceti minutách Hamilton následován Räikkönenem. A podle jejich slov - Ice Mana často neslyšíte, ale nikdy byste na něj neměli zapomínat. Lotusu dnešní teploty evidentně sedí lépe.
Až po dvaceti čtyřech minutách vyrazili na trať jeden z vozů Ferrari a to ten Felipeho Massy, který se zařadil na osmé místo. Alonso stále v garáži. Prvních deset dělí pouhá půl sekunda.
Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel 1:39,448min2. Maldonado + 0,314 sec3. Hamilton + 0,3454. Räikkönen + 0,48
Alonso vyjíždí na trať až po více něž půl hodině a zařazuje se na osmé místo. Jeho týmový kolega mezitím nabral celkem dobrou rychlost a posunul se na třetí místo.
Lotus se snaží zaměřit na kvalifikaci a vyslal tak Grosjeana na měkkčích gumách, na kterých zajel nejrychlejší čas.
Po čtyřiceti minutách se v garážích Red Bullu pracuje na autě Marka Webbera, ten po chvíli dokonce opouští garáž! A je jasné, že na jeho autě je nějaký problém. Pedro de la Rosa mezitím udělal hodiny.
Mechanici Red Bullu budou mít před kvalifikací plno práce (foto: Red Bull Racing)
Force India má nové přední křídlo, sami mechanici však říkají, že rozdíl je tak malý, že téměř není rozpoznatelný.
Padesát minut před koncem tréninku se většina jezdců vydá na trat s měkčími pneumatikami. A můžeme se tedy dočkat rychlejších časů. A Lotus v zápěti potvrzuje svou rychlost, když se za nejrychlejší čas Grosjeana o 0,104 sec zařadil Räikkönen.
Webber i Vettel stále v garáži, nevypadá to, že Australan ještě vyrazí na rychlejší sadě pneumatik. Atmosféra u Red Bullu není vůbec dobrá. U Webberova vozu je problém s brzdami. Dobré a čisté kolo zajel Button a s časem 1:38,562 min se dostal na první místo.
Nejvíce kol zajel Sergio Pérez - rovných dvacet, stejně jako Daniel Ricciardo a Nico Rosberg. Časy zůstaly stejné až do konce a Buttona nikdo nepřekonal. Velká jména jako Vettel či Alonso zůstala až ve druhé desítce.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Vergne - 321 km/hod; 2. Ricciardo - 320; 3. Rosberg - 320; 4. Schumacher - 319; 5. Button - 318; 6. Hamilton - 318.
Soupis všech časů zde (PDF).
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.