Renault se letos v říjnu rozhodne, kolika zákazníkům bude v F1 od roku 2014 dodávat své nové V6 turbomotory.
Před změnou se v paddocku šíří obavy o výši nákladů, špičky F1 proto jednají o co nejhladším přechodu, aby nedošlo k ohrožení sportu.
Podle generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 Jeana-Francoise Caubeta by hodně pomohlo, kdyby se zrušilo omezení pro výrobce motorů poskytovat své agregáty maximálně třem týmům - zejména kvůli obavám z toho, kolik zákazníků dokážou sehnat nezávislí dodavatelé PURE a Cosworth.
Renaultu by se mohla otevřít možnost zásobovat až šest týmů, což by znamenalo, že náklady by nemusely být tak vysoké, jako u výrobců, kteří budou motory poskytovat dvěma či třem týmům.
Tento týden ve Viry poprvé začal na dynamometru testovat své nové šestiválce. Francouzský výrobce v současnosti pohání monoposty Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu. "Dnes máme čtyři zákazníky. Myslím, že čtyři budeme mít i příští rok, jelikož se nic nezmění," říká Caubet pro Autosport.
Testování motorů Renaultu (foto: Renault Sport F1)
"Problém, který máme, je potřeba zvolit svou strategii pro rok 2014. Máme dvě možnosti: soustředit se na dva týmy nebo se rozšířit. V každém případě padne rozhodnutí letos v září, protože si musíme vybrat, co uděláme. Nejprve chceme poznat stanovisko Světové rady o počtu týmů. O tom se bude hovořit příští týden.
S Jeanem [Todtem] máme jasno a hovořili jsme s Berniem o tom, že potřebujeme otevřený trh, protože za starých pravidel to bylo správné [omezit počet týmů], když jsme tady byli my, Ferrari, Cosworth, Mercedes, Honda a BMW s Toyotou. Nyní ale jsme řekli Jeanovi, že potřebujeme otevřený trh bez omezení pro rok 2014," dodává Caubet.
Ačkoliv se náklady na pohonná ústrojí od roku 2014 zvýší na přibližně 20 milionů Eur (kolem 512 mil. Kč), jejich výrobci věří, že během pěti let klesnou na současnou úroveň.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.