McLaren si chce udržet Lewise Hamiltona ve svém voze, a tak je mu ochotný nabídnout smlouvu, která by mu zajistila příjem ve výši přes 600 miliónů korun ročně. Jezdec je s týmem McLaren spjat od svých 13 let.
Je ale nepravděpodobné, že by došlo k podpisu jakékoliv smlouvy dříve než na konci léta nebo dokonce až na podzim, to už budou doladěny všechny detaily smlouvy a Lewis bude mít dostatek času na zvážení všech možností. Na konci letošní sezony vyprší jezdci jeho stávající pětiletý kontrakt, který mu zajištuje 475 miliónu korun ročně, Lewis Hamilton by si tedy polepšil zhruba o více než 130 miliónů Kč ročně.
Zpočátku se mluvilo o dalším pětiletém kontraktu. Pro Brita by ale byl mnohem smysluplnější kontrakt na délku 3 let s možným vypovězením na základě špatných výsledku po 2 letech. Bod, na kterém mohou jednání váznou a který by je mohl protáhnout až do pozdního léta nebo podzimu, je Hamiltonova volnost při reklamních akcích a jeho soukromá komerční práva.
XIX Entertainment, společnost zastupující jezdce McLarenu, totiž chce větší svobodu pro svého svěřence. To znamená, že by Hamilton mohl spojit svoje jméno i jinými značkami než s těmi, které podporují McLaren.
Simon Fuller, výkonný ředitel XIX, by měl červenec a srpen trávit v Londýně, aby sledoval, jak se daří jeho dalším svěřencům - Davidu Backhamovi a Andy Murrarymu. Právě v tomto čase se očekává, že měla proběhnout většina jednání.
V příští sezoně by mohla být potenciálně volná místa u Ferrari, Red Bullu a nebo také u Mercedesu. Je tedy možné, že by se Lewise pokusila získat některá konkurenční stáj. Pochopitelně je také možné, že se k přestupu do jiného týmu rozhodně sám Hamilton, například za účelem získání lepšího vozu.
Lewis Hamilton v nejpomalejší zatáčce šampionátu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jen dodejme, že kolega Lewise, Jenson Button zajel včera nejrychlejší čas během monackých čtvrtečních tréninků, jenže v závěru sprchlo, a tak je velmi obtížné posuzovat rychlost jednotlivých týmů. Jezdci McLarenu si myslí, že je na tom zatím nejlépe Lotus (viz zde). Ten včera zákázal svému jezdci, Kimimu Räikkönenovi, start ve Finsku (psali jsme zde a zde).
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.