Včera v průběhu prvního tréninku jsme viděli selhání motoru ve voze Heikkiho Kovalainena. Renaultu ale toto selhání vrásky na čele nedělá, protože se jednalo o starý motor, který byl na hraně životnosti.
První čtvrteční trénink v Monaku byl o trochu kratší, než se původně očekávalo. Asi 10 minut před koncem vypověděl službu v útrobách Caterhamu Heikkiho Kovalainena motor Renault. Celá záležitost se stala v tunelu a v nájezdu do šikany po vyjezdu z něj, na trati zbyla olejová skvrna. Fin poté svůj kouřící monopost odstavil.
Spolehlivost motorů v F1 se v posleních letech výrazně zvýšila. Zásadní poškození motoru, ke kterému došlo napříkal včera u Caterhamu a kdy se z vozu valý hustý dým, již téměr nevídáme. "Byl to problém spolehlivosti, ale jednalo se o starý motor. Tento motor již totiž absolvoval 2 200 kilometrů. Používali jsme ho v prvních dvou závodech a teď zase v tréninku," odhaluje Jean-Francois Caubet od Renaultu.
"Motor byl už na hraně životnosti, i když je velmi těžké ji odhadovat. Víme, že v základu máme dobré motory, ve čtvrtek jsem však měli u jednoho z nich problém se spolehlivostí," připouští Francouz. Poškození motoru přitom nemuselo záviset pouze na jeho opotřebování, mohly rozhodnout také specifické faktory městské trati v Monaku.
"Monako je vždy pro motory dlouhá a tvrdá Grand Prix. Na zdejší trati musí motory podávat svůj maximální výkon v rozmezí 15 000 až 17 000 otáček. Na ostatních tratích ale běžně fungují naše motory v rozmezí 17 000 až 18 000 otáček za minutu. Mapování motoru je zcela odlišné. Motory se pro tento závod nastavují ve spolupráci s jezdci."
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.