Včera v průběhu prvního tréninku jsme viděli selhání motoru ve voze Heikkiho Kovalainena. Renaultu ale toto selhání vrásky na čele nedělá, protože se jednalo o starý motor, který byl na hraně životnosti.
První čtvrteční trénink v Monaku byl o trochu kratší, než se původně očekávalo. Asi 10 minut před koncem vypověděl službu v útrobách Caterhamu Heikkiho Kovalainena motor Renault. Celá záležitost se stala v tunelu a v nájezdu do šikany po vyjezdu z něj, na trati zbyla olejová skvrna. Fin poté svůj kouřící monopost odstavil.
Spolehlivost motorů v F1 se v posleních letech výrazně zvýšila. Zásadní poškození motoru, ke kterému došlo napříkal včera u Caterhamu a kdy se z vozu valý hustý dým, již téměr nevídáme. "Byl to problém spolehlivosti, ale jednalo se o starý motor. Tento motor již totiž absolvoval 2 200 kilometrů. Používali jsme ho v prvních dvou závodech a teď zase v tréninku," odhaluje Jean-Francois Caubet od Renaultu.
"Motor byl už na hraně životnosti, i když je velmi těžké ji odhadovat. Víme, že v základu máme dobré motory, ve čtvrtek jsem však měli u jednoho z nich problém se spolehlivostí," připouští Francouz. Poškození motoru přitom nemuselo záviset pouze na jeho opotřebování, mohly rozhodnout také specifické faktory městské trati v Monaku.
"Monako je vždy pro motory dlouhá a tvrdá Grand Prix. Na zdejší trati musí motory podávat svůj maximální výkon v rozmezí 15 000 až 17 000 otáček. Na ostatních tratích ale běžně fungují naše motory v rozmezí 17 000 až 18 000 otáček za minutu. Mapování motoru je zcela odlišné. Motory se pro tento závod nastavují ve spolupráci s jezdci."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.