Caterham čeká v létě stěhování do zlatého údolí motosportu v Británii - do bývalé základny Arrowsu v Leafieldu. Aby dělal pokroky, bude nabírat další odborníky, zlepšovat práci s CFD i v aerodynamickém tunelu. Svůj vlastní zatím neplánuje, dobře však ví, v jaké je situaci a co potřebuje.
"Souvisí to s náklady... momentálně je pro nás tunel Williamsu velmi dobrý, funguje správně, a když budeme v Leafieldu, bude celkem výhodný," vysvětluje technický ředitel Caterhamu Mark Smith.
"Snažíme se dělat, co můžeme, ale jednou z komplikací je momentálně fakt, že jsme menším týmem, takže jsme omezeni v tom, co můžeme udělat. Je to opravdu výzva. Všichni vyvíjíme vylepšení, takže každý týden přidáme jeden či dva body na výkonnostní model v tunelu. Větší týmy ale mají více lidí, větší zdroje, takže každý týden jich přidají více.
To je věc, která pokrok ohromně ztěžuje. Samozřejmě jsme omezení v nástrojích, které používáme. Zlepšujeme je, obzvlášť CFD, které bude dobré počátkem příštího roku."
Nabírání klíčových lidí, jako například nedávno Johna Ileyho se zkušenostmi z Ferrari či z McLarenu, je klíčovou součástí plánu pro další pokroky. V novém působišti bude získávání odborníku snazší: "Stále jsme v mnoha ohledech malým týmem - není to jen o penězích, které nám chybí. Musíme získat ještě pár dalších lidí, abychom se dostali tam, kam chceme. A to hlavně na poli aerodynamiky."
Caterham minulý týden ověřoval korelaci dat a některé nové díly na letišti v Duxfordu(foto: Caterham F1 Team)
"Týká se to jak oblasti CFD, tak i normální aerodynamiky. S těmi lidmi zatím stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli, nejsme tam ani s CFD nástroji," pokračuje technický ředitel Caterhamu, který uznává, že budou muset ujít ještě kus cesty, než dokážou z CFD dostávat maximum.
"Začínáme s velkým vývojovým programem, který je velkým krokem vpřed z pohledu našich schopností v prostředí CFD. Věřím, že se v tomto zlepšíme natolik, že se dostaneme doprostřed pole a budeme CFD efektivně využívat sedm dní v týdnu. Nepoužíváme ho zatím sedm dní v týdnu, ale později v této sezóně už budeme.
"Myslím, že až do přestávky v srpnu budeme celkem pomalí, pak ale opravdu věřím, že se zvedneme a budeme mít silnější auto, obzvlášť v poslední třetině sezóny. Budeme v dobré pozici a doufám, že získáme body," vysvětluje Smith.
Heikki Kovalainen při testech v Mugellu(foto: Caterham F1 Team)
Nakolik v Caterhamu věří, že konečně dosáhnout potřebného pokroku? "Opravdu tomu věříme. Momentálně jsme tam, kde jsme, ale nemyslím si, že byste [v týmu] našli lidi, kteří by tím byli příliš deprimováni. Podle mě panuje obecné přesvědčení, že dosáhneme pokroku.
Já mám vysoké naděje. Má očekávání jsou stejná, jako kohokoliv jiného - zakončit sezónu v silnější pozici, než jsme ji začali, a přenést to do roku 2013. Nesmíme být v této mezeře mezi dvěma novými týmy a středem pole, musíme se na počátku příští sezóny dostat na chvost středu pole, abychom jim mohli začít stoupat," dodává Smith.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.